Hallo, ik ben redelijk beginnend flasher, ik denk ook dat de oplossing vrij simpe is, maar ik zit erg vast, uiteraard veel gegoogled maar kom er niet echt uit, misschien dat mijn oplossing ook te omslachtig is.
Concreet: Ik heb een Textfield waarin de Text gelijk is aan de Text van een invoerveld, dit gaat goed.
Daarnaast heb ik een dropdown met daarin een aantal keuzes, wanneer deze veranderd dan dient de background van de textbox te veranderen in de kleur die gekozen is. Dit gaat goed als ik gewoon de background gebruik, ik wil echter ook de mogelijkheid om een plaatje in de achtergrond te hebben, op zich lukt dit, ware het niet dat deze over de text heen valt, hoe los ik dit op?
Dit is het stukje code wat ik gebruik:
Ik gebruik dus Bitmap object, ik neem aan dat ik hier straks namelijk ook een plaatje voor kan gebruiken....
Concreet: Ik heb een Textfield waarin de Text gelijk is aan de Text van een invoerveld, dit gaat goed.
Daarnaast heb ik een dropdown met daarin een aantal keuzes, wanneer deze veranderd dan dient de background van de textbox te veranderen in de kleur die gekozen is. Dit gaat goed als ik gewoon de background gebruik, ik wil echter ook de mogelijkheid om een plaatje in de achtergrond te hebben, op zich lukt dit, ware het niet dat deze over de text heen valt, hoe los ik dit op?
Dit is het stukje code wat ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| protected function plaatHandler(event:Event):void { paycheck_txt.background = true; paycheck_txt.border = true; var u:uint = uint(Plaatsoort.value); // paycheck_txt.backgroundColor= u; var myBitmapDataObject:BitmapData = new BitmapData(391.9, 42.0, false, u); var myImage:Bitmap = new Bitmap(myBitmapDataObject); myImage.x = paycheck_txt.x myImage.y = paycheck_txt.y addChild(myImage); } |
Ik gebruik dus Bitmap object, ik neem aan dat ik hier straks namelijk ook een plaatje voor kan gebruiken....