[IE]Hoe IE4 upgraden naar IE5 op windows NT 4 SP 4?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een legacy-systeem waarop Windows NT 4.0 Sp4 draait (met Internet Explorer 4.x).

Ik wil deze gaan virtualiseren met behulp van VMware Converter. Voor een deel van deze software dient het systeem minimaal IE5 te bevatten. Hoe kom ik nu nog aan een installatie voor IE5?

Weet iemand een te vertrouwen locatie op Internet waar IE5 of service pack updates van Windows NT nog te downloaden zijn?

* Tukk zoekt zelf ook nog weer verder.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11
Er zijn ook ander manieren dan VMware converter. Zoals een ordinaire ghost.
Het lijkt me dat je aan zo'n legacy syteem zo min mogelijk wil veranderen om helemaal op safe te spelen.

Op MSDN kun je ook nog legacy zooi downloaden

[ Voor 48% gewijzigd door TAMW op 16-02-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
TAMW schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:30:
Er zijn ook ander manieren dan VMware converter. Zoals een ordinaire ghost.
Het lijkt me dat je aan zo'n legacy syteem zo min mogelijk wil veranderen om problemen te voorkomen.
Ik wil ook zo min mogelijk aanpassen, maar ik heb mijn redenen om toch IE te willen installeren.
Vmware geeft namelijk zelf de voorkeur aan deze methodiek, aangezien er nog al wat hardware issues kunnen ontstaan indien je een ghost gebruikt, zie bv http://kb.vmware.com/self...6&stateId=0%200%205154327
The best approach to converting a Windows operating system to a virtual machine is to perform a hot migration with VMware Converter installed locally in the operating system. If this is not possible, a remote hot migration is the next best choice. Performing a cold migration using the Converter boot CD is the final choice as it May require additional drivers.
TAMW schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:30:
Op MSDN kun je ook nog legacy zooi downloaden
Hmm, dat wist ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 16-02-2009 13:37 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Het is voor de admin het handigst ja.
Toch heb ik al legio systemen met gewoon ghost overgezet (P2V). (hoewel dit voornamelijk in de periode was toen je voor de converter nog dik moest betalen)
Som's moet je gewoon ouderwets omdat het soms met de converter om wat voor reden dan ook niet wil.

Hot clone is imho niet de beste optie, dat is een cold clone. Bij een hot clone is het systeem in een state als of bruut de stekker er uit getrokken is.

[ Voor 21% gewijzigd door TAMW op 16-02-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Met welke ghost-applicaties heb jij die goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
De laatste dos versie van Norton Ghost 2003 is imho voor jouw NT4 P2V de beste keus

[ Voor 31% gewijzigd door TAMW op 16-02-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

meh.
Een Idle server kun je goed P2V doen hoor :)
Kwestie van alle applicatieve services die gevoelig zijn stoppen voor je P2V actie zodat ze ook niet direct runnen in je VM in je acceptatieomgeving.

Maar nu terzake: als je belangstelling hebt, ik heb een compleet archief van IE3 t/m IE6 installers liggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
alt-92 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:22:
meh.
Een Idle server kun je goed P2V doen hoor :)
Kwestie van alle applicatieve services die gevoelig zijn stoppen voor je P2V actie zodat ze ook niet direct runnen in je VM in je acceptatieomgeving.
Als je een productie server gaat P2V'en die als vm weer productie wordt wilt ik toch echt een cold clone.
Gewoon omdat je vm image dan pas echt consistent is. Hot clone voor je Ontwikkeling Test Acceptatie omgeving is prima doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
TAMW schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:53:
De laatste dos versie van Norton Ghost 2003 is imho voor jouw NT4 P2V de beste keus
Ik kom er net achter dat de converter geen Ghost images van Norton 2003 wil lezen. Hoe heb je dit gedaan?

edit:
Heb je een kalevmware gemaakt en dan daarin de machine gerestored?

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 25-02-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
Ja, kale VM en hier de ghost image in teruggezet.

ps:niet gelukt met de hotclone?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
TAMW schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:49:
Ja, kale VM en hier de ghost image in teruggezet.

ps:niet gelukt met de hotclone?
Ik heb de weg van de minste weerstand gebruikt, de server heeft een BNC-aansluiting, dus ik heb de IDE-HDD er uit gehaald, met Norton Ghost 12 een image gemaakt en deze laten converteren door VMWare converter. Ook hier ben ik weer problemen tegengekomen. Na spelen met settings kwam ik er achter dat Converter niet overweg kan met resizen van de HDD ruimte (van 2 naar 8Gb, per files van 2 Gb). Na het uitzetten van deze optie werkte de conversie.
Ik heb nu het vermoeden dat ik daar bij het hot clonen ook tegenaan liep.

Converter is een prachtige tool, maar wel meer foutgevoelig dan ik van VmWare gewend ben.

Pagina: 1