[Airport Extreme] 54 mbps probleem

Pagina: 1
Acties:

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Hoi allen,

Is een Airport Extreme ook een media device? :) Zo ja, dan zit ik goed.

Probleempje; ik heb een pc met Windows 7 en een D-link N pci-e 2.4 Ghz kaart erin, die krijg ik niet hoger dan 54 Mbps. M'n Macbook pro heeft uiteraard geen problemen en draait prima op 100+ snelheden. Wanneer ik de Airport op N-only zet, geeft Windows plots aan dat het geen toestemming heeft. Nu moet je foutmeldingen onder Windows altijd met een korreltje zout nemen, maar het lijkt er in ieder geval op dat de kaart niet op het N-protocol mag of wilt komen. Iemand die hier iets weet over een actie die ik nog zou kunnen ondernemen, het Googlen op D-link en Airport extreme levert namelijk niets op.

edit: de kaart zou draft 2 moeten ondersteunen.

Bedankt, Vincent

[ Voor 3% gewijzigd door punishedbrains op 16-02-2009 12:35 ]

• punishedbrains
Mmm, ik verzuip in de iPhone topics geloof ik. :) Iemand die een tip kan geven?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je de Airport op N-only zet, staat ie dan op 2.4 GHz of op 5 GHz?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• punishedbrains
Ook op 2.4 GhZ, aangezien de D-link kaart geen 5 GhZ aan kan.

• punishedbrains
Dus iedereen heeft geen snelheids troubles met een pc en Airport Extreme?

Verwijderd

Is 't op windows niet gewoon een kwestie van gammele drivers, omdat je windows 7 gebruikt? Het is tenslotte nog steeds maar een beta...

Verwijderd

ik heb geen problemen met het connecten van een medion laptop met N wifi op zowel 2,4gh en 5 gh met mijn aiport extreme.

Misschien heeft het te maken met dat N nog niet echt standaard is en sommige merken niet goed met elkaar overweg kunnen?

• punishedbrains
Dit laatste zou kunnen, dat de standaard in beide apparaten verschilt.Maar beide kunnen in ieder geval overweg met draft 2.0, zitten daar ook nog verschillen in?
Verder is Windows 7 inderdaad een beta, maar ik had het volgens mij ook al eerder en de driver zelf is gewoon de laatste van D-link.

Ach, misschien moet ik het er maar mee doen, streamen zal dan vanaf de laptop moeten.

[ Voor 40% gewijzigd door punishedbrains op 20-02-2009 14:10 ]

Pagina: 1