Hoe controleert KPN mijn fair use?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik zit vandaag op locatie te werken en heb dus gewoon mijn HTC aan mijn laptop gehangen. Normaal gesproken maak ik nauwelijks gebruik van mobiel internet, behalve dan voor mijn mail die allemaal op de HTC binnen komt.

Maar goed nu vraag ik me dus af hoe ziet KPN het verschil dat mijn HTC nu als modem dient. En niet zelf de webpagina's opvraagt?

Qua gebruik zal ik vandaag misschien 15 mb trekken of zo. Dat heb ik op sommige dagen ook met mijn mail (grote attatchments).

MAW neem ik een groot risico door vandaag zo te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Maakt het dan een verschil voor kpn dat de htc mb's verbruikt of de laptop via de htc? Dataverbruik is dataverbruik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:33
JAHRASTAFARI schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:12:
Maakt het dan een verschil voor kpn dat de htc mb's verbruikt of de laptop via de htc? Dataverbruik is dataverbruik. :?
Volgens mij is het in de algemene voorwaarde bij veel providers niet toegestaan je gsm als modem te gebruiken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 13:26
resolutie? Kunnen ze vast wel checken op de proxy....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken de technische details niet. Maar aan het dataverbruik is erg goed af te lezen hoe dit verbruik tot stand is gekomen.

Bij een laptop zullen de eerste indicatoren de hoeveelheid, en de tijd waarbinnen de hoeveelheid data is verbruikt zijn.

Jouw laptop gebruikt namelijk, sneller, veel meer data als jouw telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is dan wel op te lossen met een eigen encrypted vpn achtig iets over poort 80? ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Maverick schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:13:
[...]

Volgens mij is het in de algemene voorwaarde bij veel providers niet toegestaan je gsm als modem te gebruiken.
Klopt maar daar staan dus geen vaste waardes bij. Daarnaast riskeer je de eerste keer een waarschuwing... dus dat durf ik wel aan qua data dan.

Maar als de data ook nog eens anders is dan is het voor KPN eenvoudig aan te tonen dat het een laptop was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom, als je een browser hebtop je telefoon die 1024x768 downloadt mag KPN aantonen dat jij dat niet met je telefoon deed , maar met je pc. Leuke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het kan heel eenvoudig gecontroleerd worden door de user agent van een browser af te vangen. Deze wordt bij iedere HTTP request meegestuurd, en daaraan kunnen ze zien dat je op een normale pc werkt. Een soortgelijk iets kunnen ze met de email doen.
Verder kunnen ze ook controleren op het soort dataverkeer. P2P bijvoorbeeld is wel heel erg verdacht voor een telefoon, evenals het downloaden van bestanden en email attachements.

@Boudewijn en DigiK-oz Resolutie van een pagina kan je niet uitlezen.

[ Voor 8% gewijzigd door E-Vix op 16-02-2009 12:30 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhhh een user agent kun je ook zo setten. Dat is echt geen kunst.... en ook niet voor de KPN te bewijzen dat die idd klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Boudewijn schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:30:
Uhhh een user agent kun je ook zo setten. Dat is echt geen kunst.... en ook niet voor de KPN te bewijzen dat die idd klopt.
De gemiddelde gebruiker weet echt niet hoe hij zijn useragent moet aanpassen. En op je telefoon kan je het al helemaal niet aanpassen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee maar op je pc, die aan de telefoon hangt wel ;).

Wat hij wil is ook niet echt de standaard gemiddelde user-wens voor n00bs, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 16:20
Zelf heb ik mijn HTC ook weleens aan me laptop liggen als op school de WIFI er weer eens uitligt. En heb in de afgelopen anderhalf jaar pas een keer een waarschuwing gehad van de HI dat ik over me Fair Use Policy heen was met iets van 850 MB. :X

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Boudewijn schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:34:
Nee maar op je pc, die aan de telefoon hangt wel ;).

Wat hij wil is ook niet echt de standaard gemiddelde user-wens voor n00bs, gok ik.
Jawel hoor. Hier op kantoor komen ze het ook geregeld vragen.
"Ja maar ik heb toch internet op mijn HTC? Dan kan ik dat toch ook gebruiken op mijn laptop?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
E-Vix schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:43:
[...]

Jawel hoor. Hier op kantoor komen ze het ook geregeld vragen.
"Ja maar ik heb toch internet op mijn HTC? Dan kan ik dat toch ook gebruiken op mijn laptop?"
Tell me how ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:46
In geval van de nieuwere modellen (of goeie roms voor je oudere :) ) kwestie van je HTC aan je laptop hangen via usb, menuutje met 3 opties (activesync, internetsharing, diskdrive) popt up, en internetsharing selecteren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb mijn iphone aan mijn laptop hangen, en dat werkt op zich prima.

Echter had ik bij hetzelfde iphone abo een blackberry, en dat heeft t-mobile ook gemerkt (en gebilld.....). Maar dat kan dmv het mac-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Henk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:50:
[...]

In geval van de nieuwere modellen (of goeie roms voor je oudere :) ) kwestie van je HTC aan je laptop hangen via usb, menuutje met 3 opties (activesync, internetsharing, diskdrive) popt up, en internetsharing selecteren... ;)
Owja dat wist ik wel, maar ik dacht dat je wist hoe ik mijn user agent kan setten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:45
*weg*

Als je inhoudelijk verder niets toe te voegen hebt, voeg dan ook niets toe.

[ Voor 73% gewijzigd door pven op 16-02-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
Mr.Meeuw schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:42:
Zelf heb ik mijn HTC ook weleens aan me laptop liggen als op school de WIFI er weer eens uitligt. En heb in de afgelopen anderhalf jaar pas een keer een waarschuwing gehad van de HI dat ik over me Fair Use Policy heen was met iets van 850 MB. :X
ik kreeg zonet bij kpn surf&mail totaal een waarschuwings-smsje dat ik mijn verbruik moest minderen (00291,8MB)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 11:09
911GT2 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:01:
[...]
Owja dat wist ik wel, maar ik dacht dat je wist hoe ik mijn user agent kan setten...
Dat kan door middel van bijvoorbeeld een firefox plugin:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ErA

KPN controleert niet actief op fair use of op laptop gebruik.

Wanneer er excessief gebruik wordt gemaakt van mobiel internet gaat er een lampje aan.
Meestal zal dit resulteren in een waarschuwing of vraag om het wat minder te doen.

Ik heb 1,5 maand lang gebruik gemaakt van eindloos online van hi op mijn pc.

en hierbij toch ruim 10~ mb per dag mee verstookt.

No problemo.

Maakt het gewoon niet te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn N86 met KPN abonnement gebruiken als modem voor mijn Macbook.
Op mijn vorige macbook had ik dit voor mekaar met de N85.
Maar ik kan de instellingen nergens meer vinden.
Ik loop ook al een tijdje in GoT te zoeken.
Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een oud en ongerelateerd topic er voor kapen is in ieder geval niet de juiste weg. Verder kun je waarschijnlijk wel bij KPN zelf terecht voor de instellingen. Zo niet kun je ook een topic openen waarin je aangeeft wat je allemaal al uitgezocht hebt.

Deze gaat in ieder geval dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.