Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] sysprep verwijderd videodrivers?

Pagina: 1
Acties:

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Beste tweekers,

Ik ben bezig een Ghost image te maken van een HP6730b Laptop. Na het terug zetten van het Image moet natuurlijk het SID gewijzigd worden. New SID loopt vast :'( . dus ik denk ik gebruik sysprep.

Na het draaien van sysprep start ik de machine opnieuw op.
Er volgt een minisetup.
en na de mini setup start windows op alleen nu zonder vieodrivers! 8)7
Heeft iemand dit vaker mee gemaakt? en zo ja wat was de workaroud hier voor?

Het is natuurlijk vreemd om een image te maken waarbij je achteraf nog een keer de videodrivers moet installeren.....

Naast dit probleem krijg ik zelf ghost niet opgestart zonder de SATA drive in te stellen als IDE. Wat ook weer vervelende gevolgen heeft. Hiren's Boot cd werkt wel, maar deze wordt als ISO geleverd en ik kan dus niet de boot sector lezen zodat ik hem kan aanpassen (autoexec.bat, config.sys e.d.) Iemand hier voor ook een oplossing? :D

[ Voor 22% gewijzigd door Fast_light op 16-02-2009 12:03 ]

Verwijderd

hoi,

Ik denk dat je even een ander hirens boot versie moet proberen.

succes.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:02
Waarom boot je niet met een WinPE ? Die is daar door Microsoft voor bedoeld. Dan zou je deze problemen allemaal niet tegen mogen komen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Fast_light schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:58:
Heeft iemand dit vaker mee gemaakt?
Ik, en aangezien het de bedoeling is van Sysprep om de computernaam, GUID en drivers te verwijderen uit het image, zodat deze eenvoudig te deployen is naar meerdere pc's was ik daar erg blij mee. ;)

Het is dus de bedoeling. Sysprep verwijderd alle zaken die gerelateerd zijn aan het hardware-platform (dus ook de drivers). Sysprep maakt een answer file aan. Door deze te editten (entry = OemPnPDriversPath=) kan aangeven worden waar de drivers staan. De drivers moeten overigens wel beschikbaar zijn.

How to use the Sysprep tool to automate successful deployment of Windows XP

Lees net dat het om Vista gaat (maakt niet veel uit voor de werking van sysprep).

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc721929.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 16-02-2009 12:26 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:17:
hoi,

Ik denk dat je even een ander hirens boot versie moet proberen.

succes.
Hirens Boot werkt super :D alleen zou ik graag de boot sector willen kopieeren en aanpassen. Want voor het image is het alleen nodig dat hij boot met SATA ondersteuning en vervolgens ONZE ghost opstart (waar wij een licentie van hebben) de rest van de tools heb ik in deze niet nodig ;) . Een gewone boot dist ondersteunt geen SATA drives. Ik vraag mij af of het mogelijk is om een booitsector te kunnen lezen dus de autoexec.bat en andere system files.

Ik zal hier voor de duidelijkheid even een nieuw topic voor openen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fast_light op 16-02-2009 15:21 ]