hulp nodig bij 2309 Denon en aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Yep, een mooie denon 2309 gekocht, mooi setje Dali;s erbij en het enige dat ik aan de praat heb gekregen is de tuner.... |:(

Wat moet eraan vast komen, een xbox type 1 en een Sony Bravia

Ik heb de bravia met een hdmi kabel op de out van de denon geprikt. De xbox zit met de bekende kabel vast aan uiteraard de xbox en met de 3 tulpjes op de denon in de dvd ingang.

Geluid? nope helemala niks noppes nada.

Moet ik nog een kabel aan de LCD en de denon stoppen? die Xbox moet toch aan de denon? en die geeft dan toch beeld door naar de lcd en gooit het geluid naar de speakers?

Ik kan geloof ik wel wat hulp hiermee gebruiken want ook na het lezen van de manual heb ik het idee dat het hogere wiskunde betreft. Mocht er iemand zijn voor wie dit gesneden koek is en die zit toevallig in utrecht... het hoeft niet gratis hoor ;) maar ik zou er erg.... _/-\o_ voor zijn...

Was wel een beetje een K weekeinde, voor een goede 1200 euro aan spul en alleen de radio doet het :|

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

• Sluit de LCD aan met de HDMI kabel op je DENON. Werkt dat? Ga door naar 2.
• Sluit de Xbox aan met de bekende kabel(s) aan op je DENON. Werkt dat? Opgelost. Werkt het niet, verbindingen uitzoeken.

Je kan ook de XBOX aan je TV schakelen, alleen dan moet je zorgen dat de TV naar een Input op je denon gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 16-02-2009 10:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:55:
• Sluit de LCD aan met de HDMI kabel op je DENON. Werkt dat? Ga door naar 2.
• Sluit de Xbox aan met de bekende kabel(s) aan op je DENON. Werkt dat? Opgelost. Werkt het niet, verbindingen uitzoeken.

Je kan ook de XBOX aan je TV schakelen, alleen dan moet je zorgen dat de TV naar een Input op je denon gaat.
ja dat dacht ik dus ook, maar niet dus he....

ik heb gewoon een " buurjongen" nodig die het insteld voor me....

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35
Wat zegt de handleiding erover? ;)

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:05:
Wat zegt de handleiding erover? ;)
Volgens de handleiding op pagina 26 ;) Moet ik de denon vertellen dat er iets met een tv gedaan is op hdmi out. Dat heb ik gedaan... maar als je denkt dat er dan geluid van de tv naar de Denon gaat dan heb je het mis.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
Gompy58 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:08:
[...]

Volgens de handleiding op pagina 26 ;) Moet ik de denon vertellen dat er iets met een tv gedaan is op hdmi out. Dat heb ik gedaan... maar als je denkt dat er dan geluid van de tv naar de Denon gaat dan heb je het mis.
Als je je tv op de versterker wil aansluiten zodat het geluid van de tv op je versterker te horen is moet niet de hdmi out aan je tv maar de hmi in op je tv. Een output gaat altijd naar een input toe, dus geluid van je tv output wil je weergeven op je versterker input.
Maar meestal heb je een losse dvd of BR speler met hdmi die je aan je versterker hangt. DVD output, versterker input. Die dan door verbonden wordt naar je tv. Versterker output, tv input.

Daarnaast heb ik geen idee of je versterker de xbox videosignalen om kan zetten naar hdmi, in de meester versterkers zit meestal alleen een hdmi switch. En dan zal het niet werken.

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Gompy58 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:46:
Ik heb de bravia met een hdmi kabel op de out van de denon geprikt. De xbox zit met de bekende kabel vast aan uiteraard de xbox en met de 3 tulpjes op de denon in de dvd ingang.

Geluid? nope helemala niks noppes nada.
Die 3 tulpjes, zijn dat geen component kabels(Blauw, groen en rood) ipv composiet? (Geel, wit en rood)?
En heb je de kabeltjes zeker juist gestoken op de denon? Bij mijn receiver is de standaard dvd ingang component, gaat dus niet werken als je hier je comosiet video op inplugt :)
Kan je je xbox beeld wel zien op tv? Of blijft dit beeld blauw/zwart?
Hoogst waarschijnlijk zal je dus nog een kabeltje van je receiver naar je tv moeten trekken voor de analoge signalen (component/s-video/composiet).
Om het geluid van je tv in de receiver te krijgen moet je dan ook nog eens een kabeltje van je tv --> receiver trekken. (van audio out op de tv of headphone out naar de tv/sat/dtv input op je receiver)

Mss is het best om op ebay een optische connector(spdif) te kopen voor je xbox. Heb ik ook gedaan en mijn geluid is er enorm op vooruit gegaan. En evt een hd kabelpack, dan kan je tot 1080i uit je xbox1 persen(voor meer info hieromtrent moet je eens in het xbmc topic kijken)

[ Voor 26% gewijzigd door vanThijs op 16-02-2009 11:45 ]

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
kippy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:38:
[...]

Als je je tv op de versterker wil aansluiten zodat het geluid van de tv op je versterker te horen is moet niet de hdmi out aan je tv maar de hmi in op je tv. Een output gaat altijd naar een input toe, dus geluid van je tv output wil je weergeven op je versterker input.
Maar meestal heb je een losse dvd of BR speler met hdmi die je aan je versterker hangt. DVD output, versterker input. Die dan door verbonden wordt naar je tv. Versterker output, tv input.

Daarnaast heb ik geen idee of je versterker de xbox videosignalen om kan zetten naar hdmi, in de meester versterkers zit meestal alleen een hdmi switch. En dan zal het niet werken.
Output-> input is logisch. Ik heb een hdmi kabel in de DENON hdmiOUT geprikt en die gaat naar de TV op een HDMI in. Dit staat ook zo in de manual

Ik heb geen losse dvd speler ik heb een gewone xbox die zowel als gamebox werkt maar ook als dvd speler, gechipt dus.
vanThijs schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:40:
[...]

Die 3 tulpjes, zijn dat geen component kabels(Blauw, groen en rood) ipv composiet? (Geel, wit en rood)?
En heb je de kabeltjes zeker juist gestoken op de denon? Bij mijn receiver is de standaard dvd ingang component, gaat dus niet werken als je hier je comosiet video op inplugt :)
Kan je je xbox beeld wel zien op tv? Of blijft dit beeld blauw/zwart?
Hoogst waarschijnlijk zal je dus nog een kabeltje van je receiver naar je tv moeten trekken voor de analoge signalen (component/s-video/composiet).
Om het geluid van je tv in de receiver te krijgen moet je dan ook nog eens een kabeltje van je tv --> receiver trekken. (van audio out op de tv of headphone out naar de tv/sat/dtv input op je receiver)

Mss is het best om op ebay een optische connector(spdif) te kopen voor je xbox. Heb ik ook gedaan en mijn geluid is er enorm op vooruit gegaan.
Die tulpje szijn rood wit geel en betere stekkers kopen wil ik best doen, maar dan wel graag als ik eerst uberhaupt beeld en geluid krijg op de plekken waar ik het graag wil O-)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan die Denon wel Component ==> HDMI vertalen?

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Geen idee of je XBox standaard wel geluid op de stereo-uitgang geeft (rood-wit) als er ook HDMI-uit op zit. Maar dat is meer een XBox-vraag dan een Denon-vraag.... Zie je bv. wel al de menu's van Denon op je LCD? Dan werkt iig de HDMI-verbinding tussen Denon en Sony goed.

Maar waarom niet gewoon een 4 euro HDMI kabeltje erbij, en dan XBox HDMI-out naar Denon HDMI-in, en Denon HDMI-uit naar Sony HDMI-in? Dan ga je volledig digitaal. Hmm geen HDMI op oude Xbox, jammer...

Overigens checkt Denon zelf op welke ingang signaal zit, dus hij vanzelf het signaal op je composiet-kabeltje (geel) moeten oppikken. Kwaliteit van composiet is overigens niet al te best...

P.S. Van XBox naar Sony naar Denon is niet echt aan te raden, geen idee of de Sony wel HDMI passthrough doet van het geluid. Nog afgezien dat je HDMI-uit op de Sony moet gebruiken (indien aanwezig).

[ Voor 15% gewijzigd door dajappie op 16-02-2009 12:47 ]

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
MikeyMan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:57:
Kan die Denon wel Component ==> HDMI vertalen?
Jep, maar dan moet je wel de video (up)conversion aanzetten.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
@djappie..... xbox type 1 heeft geen hdmi...

• vanThijs
dajappie schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:03:
Geen idee of je XBox standaard wel geluid op de stereo-uitgang geeft (rood-wit) als er ook HDMI-uit op zit. Maar dat is meer een XBox-vraag dan een Denon-vraag.... Zie je bv. wel al de menu's van Denon op je LCD? Dan werkt iig de HDMI-verbinding tussen Denon en Sony goed.

Maar waarom niet gewoon een 4 euro HDMI kabeltje erbij, en dan XBox HDMI-out naar Denon HDMI-in, en Denon HDMI-uit naar Sony HDMI-in? Dan ga je volledig digitaal.
Xbox1 heeft geen hdmi, standaard is er alleen composiet. Voor alle andere video vormen (rgb over scart, svideo en component) moest bijbetaald worden, microsoft :z
Voor audio hetzelfde verhaal: standaard: stereo, bijbetalen: digitaal over coax of spdif

[ Voor 6% gewijzigd door vanThijs op 16-02-2009 12:14 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35
vanThijs schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:12:
[...]

Xbox1 heeft geen hdmi, standaard is er alleen composiet. Voor alle andere video vormen (rgb over scart, svideo en component) moest bijbetaald worden, microsoft :z
[...]
Als je in 2001 een PS2 of een GameCube kocht, kreeg je er dan wel rgb over scart, svideo en component bij?
Sony/Nintendo... :z

• vanThijs
Fire69 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:17:
Als je in 2001 een PS2 of een GameCube kocht, kreeg je er dan wel rgb over scart, svideo en component bij?
Sony/Nintendo... :z
Heb je overigens gelijk in, ik maakte bijna de fout te veralgemenen tot commerciële bedrijven, maar ik heb hier een dvdspeler uit 2000 staan, die weldegelijk composiet, rgb , component, standaard stereo, coax en spdif ondersteund :)

Maar genoeg offtopic, even kijken of de ts de upscaling heeft kunnen activeren op zijn receiver.

Verwijderd

Ik ken deze versterker niet maar ik heb zelf een Wii op S-Video ingang en dan op de S-Video/monitor out doorgelust naar de TV. Mijn versterker, een Pioneer, kan het signaal wel omzetten, S-video -> HDMI maar vind het S-Video signaal beter weergeven.

Is dit je versterker ?

http://www.listenup.com/l.../Denon.AVR2309CI.back.jpg

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:24:
Ik ken deze versterker niet maar ik heb zelf een Wii op S-Video ingang en dan op de S-Video/monitor out doorgelust naar de TV. Mijn versterker, een Pioneer, kan het signaal wel omzetten, S-video -> HDMI maar vind het S-Video signaal beter weergeven.

Is dit je versterker ?

http://www.listenup.com/l.../Denon.AVR2309CI.back.jpg
Yep, that him. met enighe verschil dat er wel een 220 uitgang op zit.

De xbox zit dus met rood, wit en geel op de dvd ingang. De hdmi kabel gaat van de out van de denon naar de lcd. waar hdp voor staat ben ik nog even niet tegen gekomen.

In de manual staat dat je een spelcomputer op de denon kunt aansluiten door gebruik te maken van aansluitingen aan de voorkant.... mij lijkt het dat je de xbox ook gewoon aan de achterkant kan prikken.

Mijn doel is dat al het geluid, van wat dan ook over de dennon loopt. Dus ook bij het gamen etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Gompy58 op 16-02-2009 12:33 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

• Bij HDMI out analog upconversion aanzetten en het gewenste output formaat kiezen. Source op DVD zetten en je zou beeld en geluid vanaf de xbox moeten hebben. Heb je geen geluid druk dan op de input knop tot je wel geluid hebt (misschien heb je hem perongeluk niet op auto of analog staan) Heb je geen beeld kijk dan of je tv wel op de goede input staat. Drukken op setup zou als analog->HDMI aanstaat ook het setupscherm moeten weergeven.
  • Vanaf de tv nog een kabel trekken naar de rood witte tulps achter op de Denon bij tv. Source op tv en je zou geluid vanaf de tv moeten hebben. Heb je geen geluid druk dan op de input knop tot je wel geluid hebt (misschien heb je hem perongeluk niet op auto of analog staan)
* |sWORDs| heeft zelf een 3805 gehad en nu een 4306.

[ Voor 81% gewijzigd door |sWORDs| op 16-02-2009 12:47 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik neem aan dat je de juiste kleur stekker ook juist hebt aangesloten op de inputs van DVD.
Ik weet niet in hoeverre de XBOX instellingen heeft voor de uitvoer van beeld/geluid. Deze moeten uiteraard ook correct ingesteld staan.

Verder over en voor de Denon;
"If all else fails, reset the microprocessor..."

Power OFF > Input mode knop & Speakers knop vasthouden > Power ON > Display flashes > Done

Standaard staat upconversion aan.
Standaard staat input op auto.

Na de reset zou je in mijn logica beeld moeten krijgen van de Xbox, voor het geluid zul je eerst een spel, DVD of CD moeten draaien uiteraard.

PS. HDP staat voor High Definition Player, gewoon een extra HDMI bron dus.

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 10:49
Is het niet zo dat hij alleen aan up-conversion doet bij input vanaf de Component en de Hdmi ingangen. En niet vanaf de composite ingangen waar de Xbox nu mee aangesloten zit?

Tenminste dat dacht ik gelezen te hebben.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Krijg je wel gewoon beeld als je de xbox gelijk in je tv steekt? Desnoods trek je een tulp kabel van je tv tulp-out naar denon tulp-in voor geluid.

Ik neem aan dat je de gele/witte/rode tulp in de gele/witte/rode ingang hebt gestoken... :P
Heeft de Denon nog analoge beelduitgang? misschien dat dat dan wel werkt

[ Voor 36% gewijzigd door mr.paaJ op 16-02-2009 22:04 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

GoblinGamer schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:07:
Is het niet zo dat hij alleen aan up-conversion doet bij input vanaf de Component en de Hdmi ingangen. En niet vanaf de composite ingangen waar de Xbox nu mee aangesloten zit?

Tenminste dat dacht ik gelezen te hebben.
Video, S-Video ->HDMI 480i/576i, 480p/576p, 720p, 1080i,p

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
De tv geeft gewoon zijn eigen geluid, maar op welke bron ik de denon ook zet metde tv aan, geen geluid op de denon.

De HDMI kabel gaat van de Denon "HDMI out monitor" naar de LCD " hdmi in" Enige manier om iig geluid naar de denon te krijgen is om 2 tulpjes van de lcd naar de dvd ingang te gooien.

De xbox rechstreeks op de tv is geen probleem. Dan komt het geluid uit de tv en is er beeld. Die had ik overigens via een tulp-> scart aangesloten. Ko ook rechtstreeks hoor, maar das nu ff niet van belang.

In heb gewoon http://www.usa.denon.com/AVR-2309CI-SetupGuide_006.pdf gevolgt ... maar da gaat dus niet goed.

Verwijderd

Gompy58 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 03:09:
De tv geeft gewoon zijn eigen geluid, maar op welke bron ik de denon ook zet metde tv aan, geen geluid op de denon.

De HDMI kabel gaat van de Denon "HDMI out monitor" naar de LCD " hdmi in" Enige manier om iig geluid naar de denon te krijgen is om 2 tulpjes van de lcd naar de dvd ingang te gooien.

De xbox rechstreeks op de tv is geen probleem. Dan komt het geluid uit de tv en is er beeld. Die had ik overigens via een tulp-> scart aangesloten. Ko ook rechtstreeks hoor, maar das nu ff niet van belang.

In heb gewoon http://www.usa.denon.com/AVR-2309CI-SetupGuide_006.pdf gevolgt ... maar da gaat dus niet goed.
Zoals je het omschrijft en conform de .pdf moet het zo werken. Vraag me alleen af of dat versterker geen instelling heeft die er voor zorgt dat je component word doorgevoerd naar je HDMI out ? Dat is wat je nog even kan nakijken in de manual. Anders even kontakt opnemen met de winkel of Denon importeur :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gompy58 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 03:09:

Zoals ik het nu lees, is het niet gek dat je geen tv geluid hebt op de denon...
Die tulpjes zijn in dat geval gewoon nodig, aangezien die hdmi alleen een verbinding denon ==> TV maakt, en niet andersom...

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Heb je dit uberhaupt gelezen? Hier staat precies wat je moet doen. Zonder die kabel tussen je tv en de Denon krijg je ook geen geluid.
|sWORDs| schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:38:
  • Bij HDMI out analog upconversion aanzetten en het gewenste output formaat kiezen. Source op DVD zetten en je zou beeld en geluid vanaf de xbox moeten hebben. Heb je geen geluid druk dan op de input knop tot je wel geluid hebt (misschien heb je hem perongeluk niet op auto of analog staan) Heb je geen beeld kijk dan of je tv wel op de goede input staat. Drukken op setup zou als analog->HDMI aanstaat ook het setupscherm moeten weergeven.
  • Vanaf de tv nog een kabel trekken naar de rood witte tulps achter op de Denon bij tv. Source op tv en je zou geluid vanaf de tv moeten hebben. Heb je geen geluid druk dan op de input knop tot je wel geluid hebt (misschien heb je hem perongeluk niet op auto of analog staan)
* |sWORDs| heeft zelf een 3805 gehad en nu een 4306.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
|sWORDs| schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:14:
Heb je dit uberhaupt gelezen? Hier staat precies wat je moet doen. Zonder die kabel tussen je tv en de Denon krijg je ook geen geluid.

[...]
Ja, dat had ik wel gelezen, maar ik heb ook http://www.usa.denon.com/AVR-2309CI-SetupGuide_006.pdf hiernaar gekeken. Daar staat dat ik maar 1 kabel tussen de tv en de denon hoef te hebben. en via die kabel gaat alles heen en weer. :?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Gompy58 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:09:
[...]

Ja, dat had ik wel gelezen, maar ik heb ook http://www.usa.denon.com/AVR-2309CI-SetupGuide_006.pdf hiernaar gekeken. Daar staat dat ik maar 1 kabel tussen de tv en de denon hoef te hebben. en via die kabel gaat alles heen en weer. :?
Dat staat er niet, daar hebben ze een losse STB. In dat voorbeeld hoeft er alleen signaal naar de tv en niet retour. De HDMI out is een output en niet als input te selecteren. Alleen voor versterkers die het ondersteunen kan er een CEC signaal en Lipsync over terugkomen. Tevens is de input van je tv alleen een input en geen output.

[ Voor 18% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2009 10:31 ]

Pagina: 1