Sony Bravia 40W4500 PC Aansluiten via HDMI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo,

Ik heb net sinds twee weken een Sony Bravia 40W4500. In mijn PC zit een Geforce 9600GT met 2 DVI poorten en een SVIDEO poort. Mijn monitor zit via DVI verbonden en de TV via een DVI to HDMI convertor plus DVI kabel van 15 meter.

De TV wordt niet herkend in Windows Vista 64. Wanneer ik de TV aansluit via een DVI naar VGA kabel, waarbij de VGA kant achter in de TV gaat, werkt het wel.

Wanneer ik mijn monitor loskoppel en de TV aansluit op de poort waarop de monitor zat, krijg ik op de TV beeld met dezelfde resolutie als de monitor (1280x1024). Kan iemand mij vertellen waarom het niet goed werkt en hoe het te fixen valt?

Bij voorbaat dank!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Het zou nog eens kunnen dat je resoluties niet goed staan. Heb je al diverse resoluties geprobeerd?

Wordt je TV uberhaupt gezien in je Device Manager in vista?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:19
Welke HDMI poort heb je geprobeerd?

Volgens de handleiding van de *W4500 kun je een pc 't beste op HDMI poort 3 aansluiten (aan de zijkant van het toestel).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• TvL2386
De PC verschijnt niet in de Device Manager.
De resolutie is niet in te stellen als hij het apparaat niet herkent. Wanneer ik de TV aankoppel hoor ik ook niet het bekende geluid wat Windows geeft wanneer je een nieuw apparaat aansluit zoals wanneer ik de monitor los- en aankoppel.

EDIT: Ik heb de TV al op alle HDMI poorten geprobeerd en zie bij alle drie de poorten hetzelfde gebeuren. De TV wordt niet automatisch herkend, maar kan hem wel gebruiken wanneer ik hem verwissel met de DVI poort waarop mijn monitor zit.

[ Voor 29% gewijzigd door TvL2386 op 16-02-2009 11:57 ]

• TvL2386
Net Vista opnieuw geïnstalleerd, geen effect.
Rigorous Display Detection haalt ook niets uit. Die feature wil niet enablen...
Ik ben een beetje ten einde raad...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:27

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

las je topic, en moest direct aan iets denken wat ik ooit favoriet heb gemaakt, was ook met hdmi problemen op een bravia, maar dan meer met switchen naar andere source en dan weer terug naar HDMI gaan en geen beeld krijgen, maar mss kan je er wat mee...

http://thydzik.com/hdmion...eo-epid-signal-on-hd-tvs/

ook de replies eronder zijn erg interessant

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 18-02-2009 21:46 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• TvL2386
Het bleek dus een vaag werkende DVI2HDMI connector te zijn geweest. De connector zat bij de Geforce 9600GT. Na vervanging herkende mijn PC onmiddellijk de TV als 1920x1080 display device :-D
Pagina: 1