Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Na lang op zoek geweest. Lijkt mij het beste om het hier eens te proberen.

Ik ben al tijden op zoek naar een stille 1U of 2U server. Een tijd geleden had TWP al een 1U silent server. Deze leveren ze niet meer. Ook al een duitse site gevonden maar die zit wel heel erg aan de prijs.

De eisen zijn niet zo hoog aangezien er alleen een firewall op hoeft te staan namelijk Astaro. Dus de server kan af met 20 Gb Harde schijf en 512 Mb werkgeheugen en 2 netwerk aansluitingen. Zelf een 1U server in elkaar zetten is geen optie, omdat we eigenlijk direct nieuwe aan willen ze schaffen en direct na de installatie van de firewall in gebruik kunnen nemen.

Nu zullen jullie wel denken waarom een stille server, dat is omdat dit in in een Serverkastje hang waar nog geen 2 meter vandaan medewerkers zitten te werken. Ik hoef geen hardware matige adviesen van wat er allemaal in moet.

Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag.

[ Voor 0% gewijzigd door bobsquad op 16-02-2009 09:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:19

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

tja wat is je budget , als dat ruim genoeg is is dit misschien wat : link

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Mijn budget zit zo ongeveer rond de €500. Nu zul je wel denken daar kan ik niks mee, maar het hoeft geen top apparaat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

bobsqaud schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:45:
Mijn budget zit zo ongeveer rond de €500. Nu zul je wel denken daar kan ik niks mee, maar het hoeft geen top apparaat te zijn.
Even kijken..... een nieuwe, stille 1U-server met harddisks (RAID1 is wel prettig natuurlijk) voor 500 euro. Dan hoef je in ieder geval al niet bij HP of Dell te gaan kijken. Misschien heeft een distri nog een EOL-modelletje liggen wat je kunt gebruiken?

Bij HP beginnen de listprices bij 600 euro ex. BTW en dat is dan voor de instap-DL120 zonder extra support of harddisk(s). En als die net zo "stil" zijn als de DL140's die hier een paar in het rack hangen, dan wil je die niet. Dan ben ik bang dat je Dell en IBM ook wel kunt vergeten.

Maarre..... hebben jullie werplekken in het server-hok??? :)

Ken je de locatie? Ik heb ooit eens, samen met een collega, met een rack-server bij een klant gestaan. Ze hadden een "serverrack", dus daar kon hij in (volgens de klant). Blijkt daar zo'n klein kastje aan de muur te hangen waar je net een paar switches in kunt schroeven..... Nu speelt de server desktopje op een tafel onder dat kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Het hoeft geen raid te zijn en met stil bedoel ik passief. Het komt niet in een serverhok te staan maar op kantoren. Moet dit uitzoeken voor een bedrijf die meerdere vestingen in nederland heeft en zich zo met elkaar verbinden.

Alles moet eigenlijk netjes weggewerkt worden want de rest van de apparatuur is ook 19" wat er allemaal ingeschroefd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

ralpje

Deugpopje

Heb je voor 500 euro niet een (simpel) dedicated firewall? Desnoods een tweedehands Cisco Pix ofzo?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
Jammer dat je ze niet in elkaar wilt schroeven, want anders had je met een intel atom mini-itx bordje, een klein 19" kastje (22cm diep!) en een extra netwerkkaartje net onder de 400 euro kunnen komen. Misschien is er een winkel die ze voor je inelkaar wilt schroeven (myelectronics misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
ralpje schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:15:
Heb je voor 500 euro niet een (simpel) dedicated firewall? Desnoods een tweedehands Cisco Pix ofzo?
Nee heel veel vestigingen maaken al gebruik van Astaro en wij hebben daar een contract betreft het aantal licentie's en dergelijke vandaar deze optie.
darkmage schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:22:
Jammer dat je ze niet in elkaar wilt schroeven, want anders had je met een intel atom mini-itx bordje, een klein 19" kastje (22cm diep!) en een extra netwerkkaartje net onder de 400 euro kunnen komen. Misschien is er een winkel die ze voor je inelkaar wilt schroeven (myelectronics misschien?)
Aan het in elkaar schroeven zitten ook kosten verbonden. Het moeten "kant en klare" kasten zijn die we als we die nodig hebben kunnen bestellen en binnen 1 week binnen hebben en kunnen inzetten

[ Voor 45% gewijzigd door bobsquad op 16-02-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bij Astaro leveren ze ook kant en klare oplossingen. Wellicht is het interessant om contact met ze op te nemen om te kijken of jullie licentie omgezet kan worden naar een kant en klaar hardware product.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
E-Vix schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:31:
Bij Astaro leveren ze ook kant en klare oplossingen. Wellicht is het interessant om contact met ze op te nemen om te kijken of jullie licentie omgezet kan worden naar een kant en klaar hardware product.
Klopt ik heb er al heen gebeld, en dat blijkt dus dat het allemaal met actieve koeling is helaas.

Heb mijn eisen nu wel een beetje aangepast het mag wel een andere vorm hebben de kast zolang die maar in een 19" half diepe kast past. Hoop dat ik hiermee de optie's wat vergroot.

[ Voor 18% gewijzigd door bobsquad op 16-02-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom heb je in 's hemelsnaam servers naast werkplekken hangen? Je zoektocht heeft bij elkaar al meer uren gekost dan het installeren van een rack ergens in een ruimte elders in het pand, lijkt me...

Wat als straks je servers te heet worden? Ga je er dan ook geen airco op zetten omdat je medewerkers anders last krijgen van de herrie?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:00
Geen idee hoe duur ze zijn, maar mss iets als een console server gebruiken?
Of anders iets op basis van een via cpu?

Maar die 2 medewerkers, hebben die niet ook een computer onder hun buro staan met een ventilator? Heb je dus echt een fanless/passief gekoelde server nodig of gewoon eentje die stil is? Wellicht dat een eco breeze van twp ook gewoon hartstikke stil is, ondanks de fans... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor die prijs gaat je dat never nooit niet lukken. Vindt het sowieso een okie wokkie oplossing. Waarom niet het contract met de software firewall leverancier opzeggen en een paar Sonic of Cisco firewalls aanschaffen. Dat moet net aan lukken voor 600 a 700 euro de vestiging. Kosten besparen is altijd een goed idee, maar kosten besparen op de verbindingen tussen verschillende vestigingen is misschien niet zo heel erg verstandig. Als zo'n okkiewokkie server het begeeft, waar waarschijnlijk geen service contracten op zitten, dan zit je voor je het weet een halve week zonder verbinding. En dat kost je waarschijnlijk een bak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:40:
Waarom heb je in 's hemelsnaam servers naast werkplekken hangen? Je zoektocht heeft bij elkaar al meer uren gekost dan het installeren van een rack ergens in een ruimte elders in het pand, lijkt me...

Wat als straks je servers te heet worden? Ga je er dan ook geen airco op zetten omdat je medewerkers anders last krijgen van de herrie?
Aangezien het helaas om winkelpanden gaat en dat gaat lastig en verbouwen kost toch wel iets meer dan een goede stille server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:14:
Voor die prijs gaat je dat never nooit niet lukken. Vindt het sowieso een okie wokkie oplossing. Waarom niet het contract met de software firewall leverancier opzeggen en een paar Sonic of Cisco firewalls aanschaffen. Dat moet net aan lukken voor 600 a 700 euro de vestiging. Kosten besparen is altijd een goed idee, maar kosten besparen op de verbindingen tussen verschillende vestigingen is misschien niet zo heel erg verstandig. Als zo'n okkiewokkie server het begeeft, waar waarschijnlijk geen service contracten op zitten, dan zit je voor je het weet een halve week zonder verbinding. En dat kost je waarschijnlijk een bak meer.
Daarom hebben wij er meer op voorraad. je kunt opsturen naar een vestiging en ze schakelen hem weer in. weinig wat daar aan mis kan gaan want alles is voorgeconfigureerd.
pimlie schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:00:
Geen idee hoe duur ze zijn, maar mss iets als een console server gebruiken?
Of anders iets op basis van een via cpu?

Maar die 2 medewerkers, hebben die niet ook een computer onder hun buro staan met een ventilator? Heb je dus echt een fanless/passief gekoelde server nodig of gewoon eentje die stil is? Wellicht dat een eco breeze van twp ook gewoon hartstikke stil is, ondanks de fans... ;)
Ze hebben daar alleen Thin Clients staan want ze werken op terminals. Die eerste ziet er wel mooi uit zal daar even naar kijken alvast bedankt :)

[ Voor 30% gewijzigd door bobsquad op 16-02-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

bobsqaud schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Klopt ik heb er al heen gebeld, en dat blijkt dus dat het allemaal met actieve koeling is helaas.

Heb mijn eisen nu wel een beetje aangepast het mag wel een andere vorm hebben de kast zolang die maar in een 19" half diepe kast past. Hoop dat ik hiermee de optie's wat vergroot.
En hoeveel db produceren die?
Trek daar dan nog eens zo'n 3db van af vanwege de patchkast waar je hem in wilt hangen, en kijk eens of je dan boven de 33db uitkomt. Zo nee dan heb je nergens last van.

Overigens mag ik hopen dat de patchkast waar je hem in wilt hangen wel een geforceerde koeling heeft aangezien je anders hoogstwaarschijnlijk de apperatuur die je er in gaat hangen op gaat blazen. Het kan vrij snel vrij warm worden in zo'n kastje. En een passief gekoeld apparaat gaat er wel van uit dat hij zijn warmte aan de omgeving kwijt kan, en niet dat het in de omgeving blijft hangen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
E-Vix schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:38:
[...]

En hoeveel db produceren die?
Trek daar dan nog eens zo'n 3db van af vanwege de patchkast waar je hem in wilt hangen, en kijk eens of je dan boven de 33db uitkomt. Zo nee dan heb je nergens last van.

Overigens mag ik hopen dat de patchkast waar je hem in wilt hangen wel een geforceerde koeling heeft aangezien je anders hoogstwaarschijnlijk de apperatuur die je er in gaat hangen op gaat blazen. Het kan vrij snel vrij warm worden in zo'n kastje. En een passief gekoeld apparaat gaat er wel van uit dat hij zijn warmte aan de omgeving kwijt kan, en niet dat het in de omgeving blijft hangen.
Ze maken rond de 40 Db en in de patchkast wordt de warmte afgevoerd dus dat is het probleem niet. we hebben al tijden Supermicro's gehad zoals ook in de TS staat en daar nog nooit geen problemen mee gehad.
Pagina: 1