Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP SP3] vraagt na gebruik RegSupreme om wachtwoord *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond heb ik op mijn pc wat programma's opgeruimd (oa Limewire Ad-Aware en oude Java), daarna RegSupreme laten draaien en toen, na een herstart vroeg Windows ineens om een wachtwoord!
Ik ben enige gebruiker en heb geen wachtwoord.
Ook in de safe-mode wordt bij administrator om wachtwoord gevraagd, wat er dus niet is!
Via een speciale cd (gegoogled) heb ik gekeken naar de gebruikersaccounts en daar staan inderdaad geen wachtwoorden en ze zijn unlocked.
Iemand enig idee?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Just checking: als je gewoon niets invult bij het wachtwoord en probeert in te loggen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik pas de topictitel aan, aangezien het helemaal niet 'opeens' maar na een opschoonactie is ;)
Je hebt gezien Verwijderd in "XP meldt na opstart meteen weer af" trouwens geen geluk met dergelijke tools he? :o

Welke Windows-versie heb je eigenlijk? Is nogal relevant.

Als bovenstaande (leeg laten) niet werkt: ik weet niet wat voor CD-tje je gebruikte, maar je kunt (afhankelijk van je OS) je administrator wachtwoord resetten, bijv met bijvoorbeeld http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd
En dan inloggen met administrator om je user-password te resetten.

En: weet je zeker dat je nooit een password hebt ingevoerd, ook niet bij installatie?

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 16-02-2009 09:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP SP3.
Niets invullen werkt niet en heb inderdaad bovenstaande cd van eunet gebruikt om wachtwoord na te kijken en deze vermeld zowel bij administrator als bij m'n eigen account dat het wachtwoord "BLANK" is.
Ook geprobeerd om nieuw ww in te vullen maar dat gaat niet.
En: ik weet zeker dat ik nooit een wachtwoord heb ingevuld.
En: ik heb met Ad-Aware gisteravond niets gedaan, alleen verwijderd. Was oude versie en al heel lang niet gebruikt.
En inderdaad was het bij m'n vorige topic Spybot die ervoor had gezorgd dat in de registry de userinit.exe verwijderd was. Zou misschien nu ook in de registry iets beschadigd kunnen zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 11:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook geprobeerd om nieuw ww in te vullen maar dat gaat niet
Raar. Waarom niet / welke melding krijg je precies?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
als het wachtwoord 'blank' is, waarom vul je dat niet in dan? O-) (het is grappig bedoelt ja, maar probeer het toch maar eens, je weet maar nooit wie er zo'n domme actie verzint)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zelfs een blondie als ik weet dat het een domme actie is, maar ook dat heb ik geprobeerd: werkt niet!
En ik moet ff de pc boven aan gaan zetten om het nogmaals te probeen en om te zien welke melding ik krijg als ik een nieuw ww in probeer te vullen, wordt vervolgd...

Hetvolgende allemaal geprobeerd:
Wanneer ik geen ww invul: Kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking.

Via passwd-cd:
prive (dat ben ik) disabled/locked
Wanneer ik probeer ww te veranderen: Sorry, unable to edit since password seems blank already (thus no space for it)
dan kiezen voor optie 4: unlock and enable useraccount (probably locked now)
Resultaat: Unlocked!
Na opslaan en opstarten: nog steeds vragen om ww!

Toen nog met andere cd geprobeerd (ook nog registry nagekeken of userinit toevallig niet veranderd was):

prive was weer disabled en locked. Weer unlocked en opstarten: CHKDSK ging aan de gang en na opstart werd weer om ww gevraagd, grrrrr.
Gisteravond gaf CHKDSK trouwens ook een of meerdere fouten aan, maar weet niet wat ik daarmee aan moet.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 12:10 ]

Pagina: 1