Wie voelt zich geroepen mij te helpen met het achterhalen van de overhead-formules van blu-ray.
Heb reeds meerdere formules gemaakt maar ik wist dat dat niet de ideale formules waren. Was vanmiddag aan het zoeken en proberen hoe het nu werkelijk zat en kreeg opeens een ingeving. Geprobeerd en vond een nieuwe benadering. Als ik alles alleen moet achterhalen gaat nogal wat tijd inzitten en ben daarom opzoek naar wat hulp om de formules te achterhalen en te testen.
Mijn eerste test geeft aan dat er meerdere formules nodig zijn. Voor elke audiotype/formaat 1. Voorheen had ik er vele malen meer nodig gehad. Ik ben bewust nog een beetje vaag met de exacte inhoud. Zoals we weten lijkt de M2TS overhead random en iedereen neemt zomaar een vast percentage. Dit klopt niet en ik heb een gedeelte achterhaald van de formules. Voor zover ik weet zijn deze gegevens nergens bekend en het lijkt erop alsof ik de enige op het net ben die het weet
Wie voelt zich allemaal geroepen ? Laten we Doom9 ed eens een poepie laten ruiken 
Even een quote uit het GotSent topic:
Heb reeds meerdere formules gemaakt maar ik wist dat dat niet de ideale formules waren. Was vanmiddag aan het zoeken en proberen hoe het nu werkelijk zat en kreeg opeens een ingeving. Geprobeerd en vond een nieuwe benadering. Als ik alles alleen moet achterhalen gaat nogal wat tijd inzitten en ben daarom opzoek naar wat hulp om de formules te achterhalen en te testen.
Mijn eerste test geeft aan dat er meerdere formules nodig zijn. Voor elke audiotype/formaat 1. Voorheen had ik er vele malen meer nodig gehad. Ik ben bewust nog een beetje vaag met de exacte inhoud. Zoals we weten lijkt de M2TS overhead random en iedereen neemt zomaar een vast percentage. Dit klopt niet en ik heb een gedeelte achterhaald van de formules. Voor zover ik weet zijn deze gegevens nergens bekend en het lijkt erop alsof ik de enige op het net ben die het weet
Even een quote uit het GotSent topic:
De overhead ligt namelijk wel vast. 8% is uit de lucht gegrepen. Dit percentage ligt tussen de 3 en 20%. Ligt aan de input. Ik weet welke. (Gedeeltelijk, de rest moeten we achterhalen.) Zou leuk zijn als dalijk GotSent deze formules kan integreren voor blu-ray output en dat ik ze kan integreren in mijn eigen converter (AVCHDCoder)(wel redelijk lastige berekening, aangezien de overhead van een AVCHD niet helemaal vast ligt, dus neem ik hem voor de zekerheid maar op 8%). (oftewel: (4.5 GB - ac3 file grootte) - 8%.)
[ Voor 21% gewijzigd door Twazerty op 16-02-2009 00:46 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.