• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 16:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Wie voelt zich geroepen mij te helpen met het achterhalen van de overhead-formules van blu-ray.

Heb reeds meerdere formules gemaakt maar ik wist dat dat niet de ideale formules waren. Was vanmiddag aan het zoeken en proberen hoe het nu werkelijk zat en kreeg opeens een ingeving. Geprobeerd en vond een nieuwe benadering. Als ik alles alleen moet achterhalen gaat nogal wat tijd inzitten en ben daarom opzoek naar wat hulp om de formules te achterhalen en te testen.

Mijn eerste test geeft aan dat er meerdere formules nodig zijn. Voor elke audiotype/formaat 1. Voorheen had ik er vele malen meer nodig gehad. Ik ben bewust nog een beetje vaag met de exacte inhoud. Zoals we weten lijkt de M2TS overhead random en iedereen neemt zomaar een vast percentage. Dit klopt niet en ik heb een gedeelte achterhaald van de formules. Voor zover ik weet zijn deze gegevens nergens bekend en het lijkt erop alsof ik de enige op het net ben die het weet :P Wie voelt zich allemaal geroepen ? Laten we Doom9 ed eens een poepie laten ruiken :9

Even een quote uit het GotSent topic:
(wel redelijk lastige berekening, aangezien de overhead van een AVCHD niet helemaal vast ligt, dus neem ik hem voor de zekerheid maar op 8%). (oftewel: (4.5 GB - ac3 file grootte) - 8%.)
De overhead ligt namelijk wel vast. 8% is uit de lucht gegrepen. Dit percentage ligt tussen de 3 en 20%. Ligt aan de input. Ik weet welke. (Gedeeltelijk, de rest moeten we achterhalen.) Zou leuk zijn als dalijk GotSent deze formules kan integreren voor blu-ray output en dat ik ze kan integreren in mijn eigen converter (AVCHDCoder)

[ Voor 21% gewijzigd door Twazerty op 16-02-2009 00:46 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:33

sanzut

It's always christmas time

Nja opzich, uiteindelijk wordt alle hashing enz gedaan via formules.. Dus je hebt een kans van slagen, mocht je geluk hebben.

En de meeste grote uitvindingen komen per toeval of ongelukjes aan het licht, denk aan kern reacties of kevlar(anti-aanbaklaag van je pan en kogelvrije vesten)

Ontopic: verder ben ik totaal niet wiskundig. Wiskunde B1 op havo afgesloten met een 4(met geluk:p)d

[ Voor 15% gewijzigd door sanzut op 16-02-2009 00:47 . Reden: ontopic toevoeging ;) ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
sanzut schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:46:
Nja opzich, uiteindelijk wordt alle hashing enz gedaan via formules.. Dus je hebt een kans van slagen, mocht je geluk hebben.

En de meeste grote uitvindingen komen per toeval of ongelukjes aan het licht, denk aan kern reacties of kevlar(anti-aanbaklaag van je pan en kogelvrije vesten)

Ontopic: verder ben ik totaal niet wiskundig. Wiskunde B1 op havo afgesloten met een 4(met geluk:p)d
Dan kun je nog een bijdrage leveren met het testen. Doe ik het denkwerk wel :)

Mijn wiskunde is ook diep weggezakt terwijl ik erg goed in Wiskunde B12 was. Weet niet eens meer hoe ik een lijn op moest stellen 8)7 daarvoor heb ik nu excel. Het zou mooi zijn als de creatievelingen van het gotsent project meedoen. Als er genoeg belangstelling is deel ik mijn informatie met jullie om hopelijk samen een groot gedeelte te kunnen achterhalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Twazerty op 16-02-2009 01:17 ]

Verwijderd

Waarom post je dit in de HK? Je weet dat dat hier niet thuishoort. Dat het het snelst reagerende subforum is, is geen reden om het dan maar hier te dumpen.

HK --> F&V

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:19:
Waarom post je dit in de HK? Je weet dat dat hier niet thuishoort. Dat het het snelst reagerende subforum is, is geen reden om het dan maar hier te dumpen.

HK --> F&V
Leek me niet dat iedereen dit hoeft te weten :) Houd het graag nog een beetje voor mezelf totdat er genoeg hulp vanuit tweakers komt :)

PS pas dan wel even de topictitel aan nu dat je hem toch verplaats hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 16-02-2009 01:22 ]

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 14:45
:)

nice.. Ik voel me wel geroepen om dit te verwerken..

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een tijdje terug alweer, maar het klonk allemaal wel stoer. Is er nog iets uitgekomen?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Saturnus schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:55:
Een tijdje terug alweer, maar het klonk allemaal wel stoer. Is er nog iets uitgekomen?
Jazeker!

Een erg accurate calculator die 3 audiotypes ondersteund !!!

http://tools.twanwintjes.nl/index.php?page=avchdcalc

* Calculate bitrate
* Support for AC3 192, 224, 256, 320, 384, 448, 512, 576 and 640 kbps calculations
* Support for DTS-ES. DTS and DTS-HD HR calculations
* Support for LPCM 5.1 and 7.1 calculations
* Bitrate can be calculated for DVD-R, DVD-DL, BD-25, BD-50, USB 1, 2, 4, 8 and 16GB
* Support for calculations with subtitles.

verder zijn mijn formules toepasbaar op custom groottes.
Als je gebruik maakt van de Command Line Interface dan kun je zelfs een maximale bitrate opgeven. Dan komt de bitrate nooit te hoog ui.
Met de formules die ik nu heb (nu circa 560 stuks) haal ik vrijwel altijd een disc fill van 99.7% of hoger 8)

De GUI moet nog uitgebreid worden met calculaties voor DTS-HD MA. Hier haal ik geen optimale discfill. Dit is meestal 98% of hoger.

Uiteindelijk heb ik nog alles zelf gedaan. Ik heb geen enkele hulp gehad. Echt van niemand. Maar dit is nu de eerste goede calculator die er is om de bitrate uit te rekenen. Er zijn geen alternatieven en niemand komt in de buurt van wat ik haal met mijn resultaten. Andere pogingen die ondernomen worden (BDRebuilder) zijn ook niet optimaal en kost tijd. (Stukje word geencodeerd en word gekeken of het gaat passen op de disc.) Tot op heden komen deze pogingen niet veel verder als 96-97% disc fill.

Al met al ben ik enorm tevreden. Ik had nooit gedacht dat ik het voor elkaar heb gekregen.

Pagina: 1