Toon posts:

Probleem bij inpluggen laptop acu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen terug heb ik een monitor gekocht als extra scherm voor mijn laptop. Zolang de laptop werkt op de accu heb ik geen enkel probleem, maar als ik de spannings- adapter in mijn laptop steek, krijg ik op het extern scherm slecht beeld. Het is alsof je het ziet knipperen.

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn?

Laptop: Toshiba Satellite
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 7300
Extra beeldscherm: Acer 21,5 INCH / 1920x1080 / 5ms

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38

Thandor

SilverStreak

Wordt er op dat moment niets aan de Hertz veranderd? Controleer dit in ieder geval even.

Naast dat zou je eens oudere of nieuwere videodrivers kunnen proberen. De gewone nVidia drivers gaan niet werken op jouw GeForce Go. Hiervoor moet je of bij Toshiba zijn of bij sites zoals laptopvideo2go.com. Op laatst genoemde site worden aangepaste INF bestanden verstrekt. Je kunt daar de driver downloaden plus bijbehorende INF. De drivers pak je uit en de gemodificeerde INF schrijf je over de oude INF heen. Vervolgens naar 'Apparaatbeheer' en een nieuwe driver (de gemodificeerde) voor de GeForce Go 7300 installeren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:05:
Wordt er op dat moment niets aan de Hertz veranderd? Controleer dit in ieder geval even.

Naast dat zou je eens oudere of nieuwere videodrivers kunnen proberen. De gewone nVidia drivers gaan niet werken op jouw GeForce Go. Hiervoor moet je of bij Toshiba zijn of bij sites zoals laptopvideo2go.com. Op laatst genoemde site worden aangepaste INF bestanden verstrekt. Je kunt daar de driver downloaden plus bijbehorende INF. De drivers pak je uit en de gemodificeerde INF schrijf je over de oude INF heen. Vervolgens naar 'Apparaatbeheer' en een nieuwe driver (de gemodificeerde) voor de GeForce Go 7300 installeren.
Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd. Jammergenoeg blijft het probleem zich voordoen.
Ik denk inderdaad ook dat er iets veranderd wordt aan de Hertz. Maar waar kan ik dit nagaan? Bij het controlpanel van nvidia vind ik niets. Alvast bedankt voor de snelle reactie.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38

Thandor

SilverStreak

En een oudere driver? :)

Hertz is waarschijnlijk niet het probleem maar je weet maar nooit. In Windows kun je dit ergens instellen. Ga naar het scherm waar je normaal gesproken de resolutie en kleurendiepte instelt (eigenschappen op bureaublad bij XP) en klik daar op 'Geavanceerd'. Ergens in de tabbladen aldaar kun je de hertz instellen. De meeste TFT schermen hebben er echter geen moeite mee en zullen bij een verkeerd ingestelde hertz ook aangeven dat het niet goed ingesteld staat. Mocht je echter de mogelijkheid hebben om een ander scherm te proberen dan kun je de TFT in ieder geval uitsluiten.

Wat is trouwens het exacte model van de laptop? Heb je daar reeds op geGoogled? Misschien is het simpelweg een probleem in de laptop zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 16-02-2009 01:59 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.