Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus P6T Deluxe, i920, Corsair 6 GB kit performance vraag

Pagina: 1
Acties:

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 15:46
Hi,

ik heb hier een systeem draaien met een Asus P6T Deluxe, de i920 erop, en een Corsair DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit. Het draait eigenlijk allemaal als een zonnetje, geen vastlopers of bsod's gehad. Wat ik echter vreemd vind, is dat ik in de "Windows Experience Index" maar een 5,5 voor het geheugen scoor. In een andere machine met een E8400, een Asus P5E en een OCZ 4GB set scoorde het gehugen al zeker 5,8, terwijl hier ook nog maar DDR2 geheugen in zat.
Weet iemand of dit normaal is, of dat er wellicht iets met de geheugenmodules aan de hand kan zijn? Of kan het er mee te maken hebben dat ik nu nog de 32 bits versie van Windows 7 draai ??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> WOS

Als de hardware prima werkt dan zal dit gewoon iets in de software zijn.

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 12:21

Marce

Het is Marc met een C!

Als je de vorige keer met een 64 bits draaide kan dat wel eens het verschil veroorzaken ja.

volgens mij is de prestatie index ook vooral gericht op de hoeveelheid geheugen en niet zozeer op snelheid van het geheugen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Windows 7 heeft een aangepaste schaal en is niet 1:1 vergelijkbaar met Vista.

Vista gaat tot 5,9 en Windows 7 gaat 7,9. Die 2,0 is niet alleen extra, ook onder de 5,9 zijn scores aangepast.

Hier is meer informatie terug te vinden, maar site ligt er nu even uit:
http://blogs.msdn.com/e7/

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 15:46
Ik heb nu net de 64 bits versie van Windows 7 geïnstalleerd, en het verschil is opzienbarend :*) Het geheugen scoort nu in plaats van een 5,5 een 7,5 8) Ik had inderdaad ook wel verwacht dat de score op een 64-bits os wat hoger zou zijn, maar toch niet zo veel meer. Maar goed, mijn vraag is in ieder geval beantwoordt :)