Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP Home] Waar worden weergegeven foutmeldingen opgeslagen?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik ben stom bezig geweest |:(

Ik had een aantal handige tooltjes gedownload en die op mn harde schijf opgeslagen.
Toen heb ik een nieuwe map gemaakt om ze vervolgens in te doen.

Toen ik die map gevult had en één van die tooltjes wilde gaan gebruiken kreeg ik een foutmelding (toegang geweigerd),
Foutbericht: 'Toegang geweigerd' wanneer u mappen van het NTFS-bestandssysteem probeert te openen
Foutbericht 'Toegang geweigerd' wanneer u een map probeert te openen
na een hoop zoeken kwam ik erachter dat je eigenaar moet worden van het bestand en dat is gelukt in veilige modus zoals hier beschreven:
Procedure: Eigenaar worden van een bestand of map

Bij ieder tooltje kreeg ik de melding dat die niet geopend kon worden :( .

Maar voordat ik daar achter was had ik de map waar die 6 tooltjes in zaten verwijderd om ze vervolgens maar opnieuw te downloaden.

Oeps 8)7 dacht ik daarna, ik moet wel even weten welke tooltjes zodat ik ze opnieuw kan downloaden, dus ik in mn prullenbak kijken, niks :'( (prullenbak stond niet aan op die partitie)
Toen met een aantal recovery programma's geprobeerd (GetDateBack, R-Undelete, HandyRecovery, R-Studio NTFS) om die terug te halen maar inmiddels was er al wat bijgekomen op de harde schijf dus dat is niet meer terug te halen |:( .

Mijn enige optie lijkt me nog om die foutmeldingen die verschenen toen ik ieder tooltje wilde openen terug te halen uit één of ander log want dan kan ik de namen terugvinden.

In het configuratiescherm -> systeembeheer in logboeken kan ik een hoop terug vinden van die tijd maar uit de info kan ik niets herleiden.

Weet iemand of er nog een log is in windows waarin alle foutmedingen zoals hierboven worden opgeslagen?,
of is er iets dat bijhoudt welke bestanden er verplaats o.i.d. zijn...?
Alleen zo kan ik die namen nog terughalen denk ik...

Het andere probleem is er nog steeds dat ik zodra ik een bijvoorbeeld .exe bestand of iets verplaats naar een map ik het daarna niet meer kan openen.
Dit kan ik dus wel met take ownership overnemen in veilige modus maar om dit met elk bestand te doen wordt wel erg irritant dus als iemand daar een oplossing om die eigenaar optie helemaal en dus ook voor alle nieuwe bestanden uit te zetten d,m,v, een tooltje o.i,d, graag! want met die oplossing van Microsoft los je het probleem alleen tijdelijk op maar bij ieder nieuwe bestandsverplaatsing is het probleem weer terug.

Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 15-02-2009 21:18 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Die foutmeldingen worden niet opgeslagen, helaas.

Kan je de download misschien achterhalen in de geschiedenis van je browser? Bijvoorbeeld Firefox houdt dat apart bij. Internet Explorer niet, maar in de browse geschiedenis staan nog mogelijk hints.

Over het eigenaar probleem van de bestanden, van welke locatie naar welke locatie probeer je de bestanden te kopiëren?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je een proxy draaid, kun je de logs checken

maar ja als je niet meer weet welke tooltjes dat waren, waren ze dan wellicht niet zo handig ?

Iperf

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Motrax schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:16:
Die foutmeldingen worden niet opgeslagen, helaas.

Kan je de download misschien achterhalen in de geschiedenis van je browser? Bijvoorbeeld Firefox houdt dat apart bij. Internet Explorer niet, maar in de browse geschiedenis staan nog mogelijk hints.

Over het eigenaar probleem van de bestanden, van welke locatie naar welke locatie probeer je de bestanden te kopiëren?
Via geschiedenis heb ik er 3 kunnen achterhalen maar 3 andere tools stonden al op mn schijf dus dat wordt denk ik een probleem.

De bestanden stonden op mn D: partitie ik en verplaatste ze naar een gemaakte map op die D: partitie, en zodra ze daar in stonden werden ze onbruikbaar.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crack_en_hack schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:10:
Het andere probleem is er nog steeds dat ik zodra ik een bijvoorbeeld .exe bestand of iets verplaats naar een map ik het daarna niet meer kan openen.
#define openen, gewoon geen toegang (error code 5 - access denied) of meer 'pas op, deze file komt van teh ev0l intarwebz' waarschuwingen?

En als je constant geen toegang krijgt, is het dan niet verstandiger om eens te kijken hoe het met de NTFS ACLs staat van je harddisk?
Als je een chkdsk doet en daar staan veel inconsistencies in voor je security descriptors kan dat best wel een verklaring zijn.
En op je D:\ schijf als dat een dataschijf is kun je relatief veilig een output laten genereren van icacls of dumpsec zodat je afwijkingen in de NTFS permissies kan opsporen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device