Toon posts:

Aopen 52x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het dit is eerder langs gekomen.
De reactie op de aopen zijn zo verschillend. Klopt het dat de aopen cdrom echt slecht is. Of zijn er ook positieve reacties?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:56
Wij gebruiken hier (een computerzaak) ook aopen 52 en ik moet zeggen dat ik er nog nooit gekloot mee heb gehad, werkt gewoon goed...met creative hebben we niets anders dan problemen..

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Hier een (nog) tevreden A-Open 52X gebruiker. Maar als je twijfelt, dan moet je gewoon de verkoper snoeihard laten garanderen dat het een goed apparaat is! >:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Wij hebben hier 3 van die dingen, kan niet zeggen dat ik ze echt goed vind. Quake 3 installeren duurt 9 minuten ofzo. Da's zo'n 450 MB en dan nog niet eens een lading kleine files, maar 1 grote file. Dan zou je toch verwachten een grotere snelheid te halen dan 5,5 speed ofzo.

[edit]
ff typo gefixed

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Hier nog een AOpen 52x CDROM gebruiker
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Echt een perfecte CDROM speler!!
Kopen!!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Yeps, ik ben het eens met de tevreden A-Open 52x gebruikers. Want bij mij draait het ook allemaal goed.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Vergeleken met andere CD-ROM spelers leest ie vrijwel alles, lijkt het wel. Hoe beschadigd het cd'tje ook is. Kopen dus zou ik zeggen...

PS: de instalatie van QIII duurt nou eenmaal errug lang, in alle gevallen volgens mij...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb ook geen problemen met de Aopen 52x

Het is alleen dat ie zo veel geluid maakt :(

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
ik vind hem SLECHT :(
- maakt veel te veel lawaai (is net een turbomotor)
- heeft lange spin-up time (mijn mening tov mijn andere drives)
- als er krassen zijn heeft ie veel sneller fouten dan bv mijn plextor en zeker bij DAE
- op mijn oude pjuter wou ie niet werken als ik hem op slave stak, moest op master zitten (nu nog niet getest)
- ben van mijn andere drives allemaal meer tevreden (snelheid, lawaai, fouten)
- bij cdr's geschreven in meerdere sessies heeft ie bij mij soms problemen dat er opeens 1 van de sessies is verdwenenen :?

koop een plextor of pioneer (mijn mening, plextor altijd goed, pioneer iets minder snel bij DAE maar ik zit toch niet heel de dag cd's te rippen, jij wel?)

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier heb ik wat aan. Over het algemeen toch wel positieve reacties. :)
Dat geluid kan ik ook wel mee leven, hoop ik. Ik ga toch voor de Aopen.

Verwijderd

Uhm... nog ff een negatieve reactie... :r
Ik heb ong. een jaartje een AOpen 52x... hij was toen net uit ...
Maar sinds enkele weken doet ie niks meer...
Hij had inderdaad ook een lange spin-up tijd... als ik een spel wilde spelen die een Cd nodig had, dan stopte ik hem liever in m'n Cdbrander die 32 speed is, ipv in m'n AOpen... want daarbij stotterde de filmpjes etc.
En nu pakt ie dus helemaal geen Cd's meer... door onbekende oorzaak...

Verwijderd

Nog een negatieve reactie:

Hij maakt idd te veel herrie en de spin down duurt veel te lang, maar dit is al genoemd.

Een probleem wat ik tegenkwam was dat de speler geen CD-RW met DirectCD indeling goed kon aflezen. Na het installeren van de benodigde drivers las hij de CD wel, maar het kopieren er vanaf ging voor geen meter. Elk bestand werd overgezet maar was nooit compleet met als gevolg dat programma's niet meer wilde starten etc.

Behalve de drie genoemde dingen een prima drive, maar die drie dingen waren voor mij genoeg om een Philips in te bouwen.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik heb ook een AOpen 52x, en verder geen klachten: leest alle cd's, ook de wat slechter gebrande enzo. Het geluidsniveau zou idd wat lager kunnen, maar is verder niet storend, vind ik. Voor de 48x in de PC van m'n ouders geldt hetzelfde.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

offtopic:
zit ik net een heel verhaal te typen krijg ik daarna page not found :(

mgoed, dit stond er dus ongeveer

ik weet niet of de 52x intussen beter is geworden, maar de 32x t/m 48x vind ik persoonlijk zwaar bagger

ze lezen cd-rw's, mode2 en multisession cd's maar op 4 (ja VIER) speed
(mode2 word gebrand met standard instelling van easy cd verneuker, en video cd's)

mijn carmageddon 2 cdrom waar een heel klein krasje opzit kan ik met m'n 32x a-open niet installen (kan bestand niet lezen)
terwijl dit met alle andere cdrom drives tot nu toe wel lukt

mijn 32x slaat zo'n beetje elke 5 sec. af bij een originele cd, cd-r's echter leest ie een stuk beter

als ik een cd heb met een paar tekstbestanden erop (bijv. tekst.txt) en ik doe daarna een andere cdrom erin, met dezelfde bestandsnamen, maar andere inhoud, kan die die bestanden niet lezen (ligt dit aan cache ofzo?)

wat ik verder ook wel lame vind is dat de 32x gewoon een begrensde 36x is (als je een transfer speed test doet vlakt ie af bij 32x waar de 36x nog verder oploopt)

-hij maakt idd nogal herrie (maar welke cdrom drives doen dit niet)
-audio extracten gaat bij mij op 8x probleemloos

zo dit waren mijn ervaringen :Y)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 03:58

En1

heb er ook 1.. werkt prima..
alleen maakt ie wel een tering herrie vind ik

Maximum effort - Deadpool

Verwijderd

De 48x en 52x hebben hetzelfde loopwerk, maar omdat Aopen klachten kreeg over de kwaliteit van de cdrom's in combinatie met de goedkope en veel dunnere cdr's van tegenwoordig (kruidvat kwaliteit) hebben ze met de 50x een nieuwere en betere cdromspeler uitgebracht.
Bron: Aopen Sales managers die dit kwamen uitleggen bij de comp.zaak waar ik werk. :)

Verwijderd

Ook ik weet niet goed welke cdrom ik ga kopen... wat is volgens jullie de beste? Aopen, LG of Creative labs?

Thx

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 16:21 schreef ForMatPrO het volgende:
Ook ik weet niet goed welke cdrom ik ga kopen... wat is volgens jullie de beste? Aopen, LG of Creative labs?

Thx
Heb nu 1,5 jaar de LG 48x en heb geen problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
:?
Weet je wat ik doe. Ik koop gewoon een DVD speler. Ik weet het ook niet meer. :'( :?
Die paar tientjes meer.

Weet iemand een goede DVD-speler? Die het goed doet?

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 15:57
ik heb zelf ook een aopen 52x maar ben er echt niet tevreden over

- duurt veel telang voor dat hij hem oppakt
- duurt veel te lang voor dat hij hem weer los laat
- Herrie

+ leest alles

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 16:05 schreef Surtr het volgende:
De 48x en 52x hebben hetzelfde loopwerk, maar omdat Aopen klachten kreeg over de kwaliteit van de cdrom's in combinatie met de goedkope en veel dunnere cdr's van tegenwoordig (kruidvat kwaliteit) hebben ze met de 50x een nieuwere en betere cdromspeler uitgebracht.
Bron: Aopen Sales managers die dit kwamen uitleggen bij de comp.zaak waar ik werk. :)
Heeft hier iemand praktijkervaring met die 50x speler?
Lijkt me trouwens wel grappig: een 50x die beter is dan de 52x van het zelfde merk!
Pagina: 1