Toon posts:

Welke DVD-speler op Plasma TV Met resolutie 852 x 480

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereeen,

Wie kan me helpen?
Ben in bezit van een 42" Samsung plasma TV met resolutie 852x480.
Heb hierop een Harmon kardon DVD 22 aangesloten via component aansluiting maar wil graag een andere DVD speler aanschaffen.
Nu lees ik overal upscaling tot 1080p.

Mijn vragen:
-Kan ik zo'n dvd speler aan mijn samsung TV hangen zonder problemen???
-Wordt mn beeld dan nog beter of zal het niets opleveren?

Denk zelf aan aanschaf van Cambridge Audio DVD99.

Wie kan me wat nuttige info geven voordat ik geld ga uitgeven en niets opschiet met mn beeldkwaliteit.

Alvast bedankt!!!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:45
42' met een resolutie van een modern mobieltje? Volgens mij klopt er iets niet helemaal met die opgave van jouw.

MVG, Frank

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
frankK800i schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:28:
42' met een resolutie van een modern mobieltje? Volgens mij klopt er iets niet helemaal met die opgave van jouw.
Jawel, de eerste versie van de plasma schermen :) Nog voordat er sprake was van full HD en HD ready.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
42" Samsung PS42V6S Plasmascherm met een Resolution : 852(H) x 480(V).

Ja, sorry, dit staat zo in de manual.
kocht dit toestel 4 jaar geleden en had er geen verstand van.

Verwijderd

Topicstarter
En geloof me, beeld is helemaal niet slecht als ik vergelijk met de HD-ready schermen die ik bij vrienden zie.

weet iemand de antwoorden op mijn bovenstaande vragen voordat we alleen over resolutie lopen te praten...

Bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:20:
-Kan ik zo'n dvd speler aan mijn samsung TV hangen zonder problemen???
Als je tv 1080p-signalen accepteert zal dat geen probleem zijn (boekje lezen)
-Wordt mn beeld dan nog beter of zal het niets opleveren?
Nope. Aangezien een normale PAL SD-DVD al een hogere resolutie heeft dan dit paneel zal je met upscaling weinig winst boeken. Als de DVD-speler een heel goede deinterlacer heeft kan het wel wat uitmaken. Goedkope DVD-spelers hebben echter ook gewoon relatief simpele deinterlacers.

Gewoon een normale DVD-speler kopen die je mooi vindt en/of in je budget past en klaar. 1080p-upscaling in jouw (huidige) geval niet nodig.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:16:
[...]

Als je tv 1080p-signalen accepteert zal dat geen probleem zijn (boekje lezen)

[...]

Nope. Aangezien een normale PAL SD-DVD al een hogere resolutie heeft dan dit paneel zal je met upscaling weinig winst boeken. Als de DVD-speler een heel goede deinterlacer heeft kan het wel wat uitmaken. Goedkope DVD-spelers hebben echter ook gewoon relatief simpele deinterlacers.

Gewoon een normale DVD-speler kopen die je mooi vindt en/of in je budget past en klaar. 1080p-upscaling in jouw (huidige) geval niet nodig.
Helemaal mee eens. Volgens mij maakt Harmon kardon behoorlijk goede DVD spelers. Dus ik neem aan dat er ook een goede deinterlacer inzit. In jouw geval heeft het dus geen zin om een nieuwe DVD speler kopen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik zie ook niet in waarom je een andere dvd-speler zou willen? Heb je daar een bepaalde reden voor? :?

Upscalen ben je niet veel mee in jouw geval, zeker niet naar 1080p.
Je dvd zou dan van 720x576 naar 1920x1080 gaan, en van daar terug naar 852x480.
Je snapt dat dit wat nutteloos is? :)

Als je huidige dvd-speler 576p als output aankan, zou ik dat even testen.
Zou kan je zien wat het beste deinterlaced, je tv of je dvd-speler.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:56:
Ik zie ook niet in waarom je een andere dvd-speler zou willen? Heb je daar een bepaalde reden voor? :?

Upscalen ben je niet veel mee in jouw geval, zeker niet naar 1080p.
Je dvd zou dan van 720x576 naar 1920x1080 gaan, en van daar terug naar 852x480.
Je snapt dat dit wat nutteloos is? :)

Als je huidige dvd-speler 576p als output aankan, zou ik dat even testen.
Zou kan je zien wat het beste deinterlaced, je tv of je dvd-speler.
Hoi Fire 69,

De reden om mn Harman Kardon DVD22 te vervangen is omdat ie net terug is van reparatie (lade-mechaniek defect) en software upgrade gehad.
Nu hoor je het schijfje gewoon draaien in de speler en is zeer irritant.

Wil dus gewoon wat anders...en houdt vast rekening met aanschaf ander TV.
Heb gister inmiddels een Sherwood Newcastle SD-871 gekocht...Beeld is wel verbeterd naar mijn mening.

Tip voor ieder die nog wat geld wil besparen bij aanschaf Audio/Video:

www.correct.nl

Bedank voor de reactie.

Gegroet,

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Hmmm, als het ook om de toekomst zou gaan snap ik dat niet helemaal aangezien deze DVD-speler niet kan upscalen naar 1080p (720p/1080i is maximum)?! En voor dat geld zou ik eerder een leuke Blu-ray speler met goede deïnterlacer hebben gekocht. Maar goed, blij dat het beeld beter is.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:10:
Hmmm, als het ook om de toekomst zou gaan snap ik dat niet helemaal aangezien deze DVD-speler niet kan upscalen naar 1080p (720p/1080i is maximum)?! En voor dat geld zou ik eerder een leuke Blu-ray speler met goede deïnterlacer hebben gekocht. Maar goed, blij dat het beeld beter is.
Klopt helemaal wat je zegt, maar je moet me nu toch ff helpen.

Wil in toekomst, (na aanschaf nieuwe woning) een nieuw plasma scherm kopen en geen LCD.
Deze zijn naar mijn mening in resolutie HD-ready en niet Full HD:
1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i")

Waarom dan een DVD speler met upscaling naar 1080p aanschaffen??

Gr.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:01:
[...]
Deze zijn naar mijn mening in resolutie HD-ready en niet Full HD:
1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i")
Nee hoor :) Een FullHD plasma is ook "gewoon" 1920x1080p. Da's dus geen enkel probleem. Upscaling is sowieso een beetje onzinnig/overrated, het gaat om de deïnterlacer. Een gemiddelde FullHD plasma heeft een prima upscaler er in zitten en zal content dan ook prima "opwaarderen".

Als je je DVD-speler dan bijv. op 576p zou zetten deïnterlace't hij het signaal van 576i naar 576p. De tv zal dit dan zelf upscalen naar 1080p (of 720p indien HD-Ready). Koop je een plasma met een goede scaler zit jij dus helemaal goed ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 20-02-2009 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:09:
[...]

Nee hoor :) Een FullHD plasma is ook "gewoon" 1920x1080p. Da's dus geen enkel probleem. Upscaling is sowieso een beetje onzinnig/overrated, het gaat om de deïnterlacer. Een gemiddelde FullHD plasma heeft een prima upscaler er in zitten en zal content dan ook prima "opwaarderen".

Als je je DVD-speler dan bijv. op 576p zou zetten deïnterlace't hij het signaal van 576i naar 576p. De tv zal dit dan zelf upscalen naar 1080p (of 720p indien HD-Ready). Koop je een plasma met een goede scaler zit jij dus helemaal goed ;)
Dank voor je info, maar snap t niet helemaal...

Heb dan toch n redelijke dvd speler gekocht (Sherwood Newcastle SD-871) die alleen tot 1080i kan upscalen?

Krijg nu t idee dat ik me verkeerd heb laten voorlichten in de winkel...en beter een apparaat dat tot 1080p kan upscalen kunnen aanschaffen...

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:17:
[...]
Krijg nu t idee dat ik me verkeerd heb laten voorlichten in de winkel...en beter een apparaat dat tot 1080p kan upscalen kunnen aanschaffen...
Hoeft niet zozeer hoor. Gewoon je DVD-speler op 576p zetten en de tv het beeld laten scalen. Upscaling is zoals gezegd overrated. De deïnterlacer is het belangrijkste, als die van de Sherwood prima is maakt het verder niet uit. En anders zet je hem op 1080i (laat je de Sherwood upscalen en de tv deïnterlacen). Ik denk echter dat dat een wat minder goed resultaat zal geven. Gewoon uitproberen dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:07:
[...]

Hoeft niet zozeer hoor. Gewoon je DVD-speler op 576p zetten en de tv het beeld laten scalen. Upscaling is zoals gezegd overrated. De deïnterlacer is het belangrijkste, als die van de Sherwood prima is maakt het verder niet uit. En anders zet je hem op 1080i (laat je de Sherwood upscalen en de tv deïnterlacen). Ik denk echter dat dat een wat minder goed resultaat zal geven. Gewoon uitproberen dus ;)
Sherwood bevat de Faroudje DCDi, dacht dat dat wel goed was...daarom deze gekocht.

Bedankt.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:18:
[...]
Sherwood bevat de Faroudje DCDi, dacht dat dat wel goed was...daarom deze gekocht.
Ja da's een prima deïnterlacer hoor! Dus DVD-speler op 576p is in iéder geval goed, 720p kan je ook proberen en daarmee de scaler testen. Geen verkeerde keuze dus hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:21:
[...]

Ja da's een prima deïnterlacer hoor! Dus DVD-speler op 576p is in iéder geval goed, 720p kan je ook proberen en daarmee de scaler testen. Geen verkeerde keuze dus hoor ;)
BEDANKT!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een probleem...

Welke aansluiting kan ik het beste gebruiken tussen DVD-speler en Plasma-scherm voor beste beeldkwaliteit?:

Componentkabels of DVI (het wordt dan HDMI UIT naar DVI IN, want Plasma heeft geen HDMI IN)?

Alvast bedankt.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:45
Component = Analoog HD Signaal
DVI = Digitaal HD signaal
HDMI = zelfde als DVI alleen dan met geluid

Dus je kan het beste een DVI kabeltje kopen. Er zijn veel converters op de markt van DVI > HDMI of omgekeerd mocht dat nodig zijn

MVG, Frank

Verwijderd

frankK800i schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:31:
Dus je kan het beste een DVI kabeltje kopen. Er zijn veel converters op de markt van DVI > HDMI of omgekeerd mocht dat nodig zijn
HDMI-DVI kabel is dan het goedkoopst. Kost een Euro of 13 incl. verzenden.

• Chevy454
  • Niet online
Iedereen zegt HDMI (of DVI in dit geval), ik zeg: probeer component.
Als je de kabels al hebt liggen dan is het zo geprobeerd.

Moet je nog kabels aanschaffen dan is HDMI the way to go.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Chevy454 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:02:
Iedereen zegt HDMI (of DVI in dit geval), ik zeg: probeer component.

Waarom component, is dat beeld duidelijker voor mijn scherm?

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:08:
Waarom component, is dat beeld duidelijker voor mijn scherm?
Beter is de vijand van goed. Je maakt het gewoon anders.
Heb je een paar RCA kabels dan kan je het zo proberen. Heb je dat niet en je moet nog kabels kopen dan kan je best HDMI nemen.

Waarom ik component zeg is omdat die DVI ingang een computer ingang is. Het kan perfect maar als jij eerst een HDMI -> dvi kabel moet aanschaffen is dat zonde omdat je dan straks bij een upgrade van je TV zit met een nutteloze kabel. Immers, de nieuwe tv's hebben een HDMI ingang, geen DVI ingang.

Tenzij je een HDMI-HDMI kabel met een extra hdmi naar dvi converteer koopt. Kijk maar eerst eens of je geen RCA kabels thuis in een la hebt liggen (en dus via component aansluiten) voordat je een nieuwe kabel koopt.

Pagina: 1