Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een dilemma, ik heb een mobo van Asrock de K7S41GX met een AMD Geode NX1750 processor en met 1GB intern geheugen. Verder een HD van 80GB van het merk Western Digital.
Nu heb ik het probleem dat ik werkelijk niets kan installeren steeds loopt de boel vast, ik heb eerst getracht Linux te installeren (Fedora) in eerst instantie ging dat goed, maar steeds liep het systeem vast en kon niets meer.Tot gisterenavond toen crahste de hele boel en kreeg allemaal wartaal op mijn beeldscherm.
Heb daarop mijn HD weer leeg gemaakt en opnieuw getracht te installeren maar zonder succes, krijg verschrikkelijk veel tekst op mijn scherm en kan daar helemaal niets van maken.
Heb de HD wederom helemaal leeggemaakt en getracht Windows te installeren maar ook dit loopt vast.

Nu zit ik met de vraag zit het probleem in mijn mobo of HD ik krijg hier zelf geen duidelijkheid in.
Ik heb een hele lijst doorgenomen die ik hier gevonden heb maar zonder succes...CMOS gereset, MEMTEST86+ gedaan ging ook allemaal goed..HD in een ander systeem gehangen en wordt gewoon netjes gezien kan deze ook benaderen....ik weet het even niet meer.. 8)7

Iemand nog een idee..??

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-06 11:11

nAffie

...

Probeer eens op te starten met een live linux cd'tje (knoppix, ubuntu etc), als deze ook niet booten, dan zal het waarschijnlijk niet aan je HD liggen...
Werkt alles gewoon, dan zou ik een ander harddiskje proberen, of misschien een andere IDE of SATA kabel.

meh.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Test gewoon alle onderdelen in een ander systeem en je weet snel zat waar het aan ligt. Grote kans dat het je mobo is, Asrock K7S41GXjes staan erom bekend doorgaans binnen een half jaartje de geest te geven, vaak gepaard met tientallen bolle elco's op het bord. Controleer die dus ook eens.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb getest met Ubuntu live cd ook deze start niet op..als ik mijn HD in een ander systeem hangt dan wordt deze gezien en kan ik deze benaderen en bewerken...
Dus ik denk dat mijn mobo defect is...

Dank jullie wel voor de snelle reactie... _/-\o_