Toon posts:

Cd herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een cd liggen met een stel krassen.

Ik kan via de verkenner gewoon de cd benaderen en alles bekijken.

Ook kan ik via de cd gewoon installeren, echter blijft hij tijdens de installatie hangen op twee bepaalde bestanden, ik heb toen geprobeerd om die bestanden te kopiëren naar me hd maar ook daar weer een error.

Toen ben ik de tips op internet gaan volgen om de cd te herstellen(tandpasta, dreft enz) dit helpt niet.

Hebben jullie nog tips?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maak allereerst al een image file van de CD vooraleer je verder gaat met fysieke dingen te proberen op de CD. Op die manier heb je toch al een kopie hiervan.

Soms kan je ook, als je een image maakt, op lage snelheid nog alle gegevens redden dankzij de ingebouwde foutencorrectie. Zo heb ik ook al een paar CD's kunnen redden :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er zijn videotheken/gameverhuurwinkels die speciale hardware hebben om je cd weer op te poetsen en dus de krassen weg te werken/verminderen, dat zou je kunnen proberen. Dit heeft wel meer kans van slagen met een originele CD dan met een gebrande. er zit er hier iig een in de buurt die zo'n service heeft

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:17:
Maak allereerst al een image file van de CD vooraleer je verder gaat met fysieke dingen te proberen op de CD. Op die manier heb je toch al een kopie hiervan.

Soms kan je ook, als je een image maakt, op lage snelheid nog alle gegevens redden dankzij de ingebouwde foutencorrectie. Zo heb ik ook al een paar CD's kunnen redden :)
uiteraard ook al geprobeerd(sorry had ik moeten vermelden) en hij blijft weer op die twee bestanden hangen.

Naam van het programmatje ben ik even kwijt.

edit Recovery Toolbox for CD Free gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 19:18 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat het een programma betreft? Dan zou ik hem gewoon downloaden voor die paar beschadigde bestanden en die gebruiken. Wellicht illegaal, maar als je al een origineel hebt zie ik het probleem niet.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je dat ook geprobeerd op een zo laag mogelijke snelheid?

Verder kan je ook nog een image maken door het negeren van de fouten. Dan kopieer je wel de fouten mee maar heb je toch nog iets waar je eventueel iets mee kan doen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer ook een paar andere CD/DVD spelers, soms kan het ene merk/speler het net niet lezen, maar een andere lukt het soms wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Probeer eens een ander merk drive, een oude UltraPleX van Plextor bijvoorbeeld :)
Pagina: 1