Airport Extreme, netwerk via switch weer terug?

Pagina: 1
Acties:

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:19
Hey medetweakers,

Ik heb gisteren een Airport Extreme aangeschaft, bedoeld om het wireless bereik te vergroten, enkele externe HD's aan te hangen en de printer te delen via het netwerk. Ik had eerst een Linksys WRT54GL. Nu loop ik tegen een probleem aan, ik krijg een deel van het netwerk niet zo verbonden zoals ik het eerst wel aangesloten had.

Ik heb even een diagram gemaakt van de situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/m0si9.jpg

Op deze manier werkt het goed, ik kan alleen vanaf de popcorn hour op de slaapkamer geen verbinding maken met de iMac beneden, ik neem aan omdat deze geen ip-adres van de Airport Extreme krijgt maar een ip-adres van mijn provider (ik krijg 4 ip-adressen dus de extreme en de popcorn krijgen beide verschillende adressen).

Nu zou ik het graag zo willen doen:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2zgsxgp.jpg

Op deze manier had ik het ook met de linksys aangesloten maar met de extreme werkt dit niet... Ik krijg of DHCP errors of de Extreme heeft geen internet verbinding. Ik neem aan dat het ligt aan het feit dat de inkomende verbinding (WAN) en de uitgaande verbinding (LAN) via dezelfde switch loopt dan? Bij de linksys werkte dit in ieder geval wel, moest wel static ip's geven, via DHCP kregen de apparaten ook een ip van mijn provider. Hoe kan ik dit nu oplossen zodat ik op de popcorn hour de iMac en de externe hd's op de extreme kan benaderen? Ik word er een beetje gek van...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom hang je die popcorn hour direct aan het internet en niet gewoon achter je airport?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• baldbelow
CyBeR schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:53:
Waarom hang je die popcorn hour direct aan het internet en niet gewoon achter je airport?
Ok, misschien moet ik de locaties van alle apparaten er even bij vermelden:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2s9yq0n.jpg

Er loopt dus 1 kabel van de garage naar het kantoor, via diezelfde kabel wil ik dus eigenlijk ook verbinding maken tussen het kantoor en de bovenverdieping. Ik kan de airport wel in de garage gaan zetten maar de externe hd's en de printer die ik wil delen staan in het kantoor, vandaar. Met de Linksys router werkte dit wel goed, waarom met de airport dan niet?

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-02 13:03
Inderdaad, is het niet handiger om je router als centraal verdeelpunt te houden met 1 IP reeks?

Ik heb een Time capsule als router, een extreme als extender en 3x Airport express als extenders en dat werkt perfect. Echter de Timecapsule is nogal een trage bak en ik heb frequente disconnects dus die gaat eruit. Mijn oude trouwe WRT54G komt er weer tussen en dan lijkt het verdomd veel op jouw setup. Ik heb nagenoeg hetzelfde met 3 macs, gamepc, windows laptop, fileserver, 2x console, PCH etc.

Ben nu de boel aan het voorbereiden voor omschakeling naar gigabit maar dat is een ander verhaal.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hang je airport extreme achter je modem en je switch daaraan en probleem opgelost? Als je die extra IP-adressen nodig hebt (vs alleen maar gebruikt 'omdat het kan' of 'omdat het zo aan elkaar hangt', ik weet niet wat 'SK' is) kun je die switch er nog bij laten, daar je AP aan hangen (fysiek er naast) en de popcorn hour daaraan.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 15-02-2009 18:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• baldbelow
Jpjedi schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:25:
Inderdaad, is het niet handiger om je router als centraal verdeelpunt te houden met 1 IP reeks?

Ik heb een Time capsule als router, een extreme als extender en 3x Airport express als extenders en dat werkt perfect. Echter de Timecapsule is nogal een trage bak en ik heb frequente disconnects dus die gaat eruit. Mijn oude trouwe WRT54G komt er weer tussen en dan lijkt het verdomd veel op jouw setup. Ik heb nagenoeg hetzelfde met 3 macs, gamepc, windows laptop, fileserver, 2x console, PCH etc.

Ben nu de boel aan het voorbereiden voor omschakeling naar gigabit maar dat is een ander verhaal.
Dat is zeker handiger maar met mijn Linksys router werkte het wel zoals in het diagram staat, misschien moet ik op de airport iets instellen zodat het ook daarmee werkt? Eén van de redenen voor een extreme is het makkelijk delen van de printer, als de extreme in de garage staat is dat niet echt makkelijk...

Heb trouwens de Airport Express en de vista laptop buiten beschouwing gelaten aangezien die altijd wireless verbinden.

• Jpjedi
Ja inderdaad modem-Extreme en dan zou het allemaal moeten werken Wat het verschil is waarom het nu niet werkt weet ik niet. Ik vermoed dat het probleem zit in verschillende IP reeksen.

Wat is SK?

[ Voor 42% gewijzigd door Jpjedi op 15-02-2009 18:48 ]

• baldbelow
CyBeR schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:29:
Hang je airport extreme achter je modem en je switch daaraan en probleem opgelost? Als je die extra IP-adressen nodig hebt (vs alleen maar gebruikt 'omdat het kan' of 'omdat het zo aan elkaar hangt', ik weet niet wat 'SK' is) kun je die switch er nog bij laten, daar je AP aan hangen (fysiek er naast) en de popcorn hour daaraan.
Ik heb die IP-adressen niet nodig, het gaat vooral om de locaties en de bekabeling. Zie mijn vorige post over de printer, ik ga niet de printer in de garage zetten...

SK = slaapkamer, in iedere kamer is een netwerkaansluiting.

Volgens mij werkt het ook als ik een powerlan verbinding maak tussen de switch waar de extreme aan hangt en de popcorn hour maar dan moet ik weer iets extra's gaan kopen terwijl het met mijn Linksys router wel gewoon zo werkte.

• Jpjedi
Beetje spartaans misschien maar je kunt ook de kabels een keer teruglussen naar de garage zodat de extreme centraal komt en je toch je printer niet in de garage hebt staan.
Pagina: 1