Toon posts:

PS3 leest geen discs meer ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers !

Gistermiddag zat ik gewoon, as usual Call Of Duty 4 te spelen. Na een halfuurtje viel het geluid weg. Ik dacht eerste instantie gaat wel over, want dat gebeurde laatste tijd wel vaker, maar na een tijdje was mijn geluid nog steeds niet terug!! Het lag niet aan de tv want die gaf gewoon geluid als ik programma's keek. Ik zette de PS3 dus uit via de console en kreeg zwart scherm, hoorde de 2 piepjes ook, maar de blauwe en de groene indicator bleven wel voor 10 minuten knipperen en de PS3 maakte allemaal rare geluiden, alsof hij vastliep, zo leek het wel. Uiteindelijk heb ik hem via achter uitgezet en weer aangezet, en stopte Call Of Duty er weer in. Ik zag wel dat hij bezig was rechts boven via het icoontje maar daar bleef het bij, zag alleen mijn demo's maar het spel starte niet. Ook als ik PES2008 of Medal Of Honor er in stopte, zelfs die las hij niet dus het lag duidelijk niet aan de discs, heb ze gecontroleerd: geen krassen of vlekken. Ik heb de PS3 laten afkoelen en pas vanochtend weer aangedaan, Call Of Duty opgestart en dat duurde vrij lang. Ik kreeg een foutcode, iets met 80.. het spel kan niet worden opgestart. Nou, ik Call Of Duty weer eruit gehaald en het systeem weer uitgezet, weer aan en het spel weer erin. Nu starte hij wel op en kon ik gewoon spelen. No more drama dacht ik dus. Maar na een kwartiertje viel het geluid gewoon weer uit, dus besloot ik mn PS3 gewoon helemaal uit te zetten anders kon ik weer bezig met aan en uit zetten.

Mijn PS3 is van December 2007, dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan.....

Heb inmiddels mailtjes gestuurd naar Mediamarkt en ga daar morgen heen met het ding en hopen op een nieuwe óf reparatie, want dit is toch niet normaal ?
Ik stuur hem niet naar Sony, want ik hoor dat je daar vaak een tweedehandse krijgt en geluk moet hebben als hij niet beschadigt is of in een gammel doosje word verstuurd...

Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem..........

Fleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:57
Wacht eerst even af wat Mediamarkt ermee doet, aangezien dit een vaak voorkomend probleem is, en je PS3 nog geen twee jaar oud is. Zie voor meer ervaringen: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:43:
Wacht eerst even af wat Mediamarkt ermee doet, aangezien dit een vaak voorkomend probleem is, en je PS3 nog geen twee jaar oud is. Zie voor meer ervaringen: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438
Ja inderdaad, ik ga morgen gewoon naar Mediamarkt en dan maar hopen ..... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

Hoi? :/
Ik stuur hem niet naar Sony, want ik hoor dat je daar vaak een tweedehandse krijgt en geluk moet hebben als hij niet beschadigt is of in een gammel doosje word verstuurd...

Fleur.
Ik heb het naar Sony gestuurd en kreeg het in een mooie ,op maat gemaakte, neutrale doos terug. Het zou een 2e hands zijn, maar er zat nog folie op de PS3 en totaal geen beschadigingen.

Bij mij draaide de blu-ray totaal niet meer. Ik stopte de disk er rechtop in en zo kwam het er ook weer uit.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Len schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:55:
[...]

Hoi? :/

[...]

Ik heb het naar Sony gestuurd en kreeg het in een mooie ,op maat gemaakte, neutrale doos terug. Het zou een 2e hands zijn, maar er zat nog folie op de PS3 en totaal geen beschadigingen.

Bij mij draaide de blu-ray totaal niet meer. Ik stopte de disk er rechtop in en zo kwam het er ook weer uit.
Oke ! Heb een vriend die hem onderhand al 3 keer heeft opgestuurd omdat er steeds mankementjes aan zaten en hij nu onderhand al 5 maanden wacht op zijn 60gb.
Ja bij mij draait hij soms, en dan maar voor heel kort of het geluid valt alweer uit........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:15
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:03:
[...]

Oke ! Heb een vriend die hem onderhand al 3 keer heeft opgestuurd omdat er steeds mankementjes aan zaten en hij nu onderhand al 5 maanden wacht op zijn 60gb.
Ja bij mij draait hij soms, en dan maar voor heel kort of het geluid valt alweer uit........
De 60 giga modellen worden al lang niet meer verkocht en worden slechts mondjesmaat gemaakt ter vervanging van defecte 60 giga modellen.Dat het dus langer duurt om een replacement te krijgen voor een 60 gig is logisch. Verder vraag ik mij af wat jouw angst is om een refurbished model te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had mijn PS3 (40GB) bij de MediaMarkt gekocht. Die was na een tijdje ook kapot, dus terug naar de MediaMarkt gegaan. Die konden mij geen nieuwe geven (mocht niet van Sony?), en kreeg ik de tel.nr. van Sony mee. Die avond Sony gebeld (beste helpdesk die ik aan de lijn heb gehad tot nu toe), volgende dag opgestuurd en een week later een nieuwe PS3 ontvangen in een fatsoenlijke doos :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chester schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:39:
Ik had mijn PS3 (40GB) bij de MediaMarkt gekocht. Die was na een tijdje ook kapot, dus terug naar de MediaMarkt gegaan. Die konden mij geen nieuwe geven (mocht niet van Sony?), en kreeg ik de tel.nr. van Sony mee. Die avond Sony gebeld (beste helpdesk die ik aan de lijn heb gehad tot nu toe), volgende dag opgestuurd en een week later een nieuwe PS3 ontvangen in een fatsoenlijke doos :)
Oke dope man, ja dat zou ik dus ook willen.. Ik weet niet wat ze mij willen bieden bij de MediaMarkt, want heb ze gemailed en inmiddels antwoord gekregen dat ik langs de klantenservice moet gaan met mijn PS3 en die vertellen me verder hoe en wat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OCTheEagle schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:34:
[...]

De 60 giga modellen worden al lang niet meer verkocht en worden slechts mondjesmaat gemaakt ter vervanging van defecte 60 giga modellen.Dat het dus langer duurt om een replacement te krijgen voor een 60 gig is logisch. Verder vraag ik mij af wat jouw angst is om een refurbished model te krijgen...
Had liever de mijne gehouden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:38:
*knip*

Ik heb de PS3 laten afkoelen en pas vanochtend weer aangedaan, Call Of Duty opgestart en dat duurde vrij lang. Ik kreeg een foutcode, iets met 80.. het spel kan niet worden opgestart. Nou, ik Call Of Duty weer eruit gehaald en het systeem weer uitgezet, weer aan en het spel weer erin. Nu starte hij wel op en kon ik gewoon spelen. No more drama dacht ik dus. Maar na een kwartiertje viel het geluid gewoon weer uit, dus besloot ik mn PS3 gewoon helemaal uit te zetten anders kon ik weer bezig met aan en uit zetten.

*knip*
misschien is er iets met de koeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:38:

Nee hoor, you are not alone.

Ik heb het probleem dat hij geen blu-ray discs meer leest (film of ps3 game), in het begin van deze week wel nog, doch dit was na 15-20 keer proberen. Een tijd later helemaal niks meer, ook niet na 40 keer verschillende games proberen. Morgen nog eens bellen naar Sony en dan stuur ik hem toch maar op want anders heb ik hem niet terug voor RE5 uit is.

In mijn dichte vriendenkring nog 4 maten met een ps3, 1 heeft hetzelfde probleem gehad +- 6 maanden geleden en heeft deze laten herstellen bij sony voor 200 euro en was deze een maand kwijt, een 2e maat dito probleem 2 maanden geleden en heeft ondertussen zijn ps3 nog niet opgestuurd. Dus nog 2 met een nog niet defecte laser. 40%, mooi mooi :')
Mijn ps2 heb ik in de tijd 5 x mogen opsturen, hopelijk niet weer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
Defecte lasers inderdaad ik heb er zelf al een aantal gerepareerd.

Die eerste batch lasers wordt gewoon te warm en fikt vervolgens door, weleens gespeeld met die laser diode's.
Een verse nieuwe geeft echt een dikke stip + lijn door je kamer, maar die brakke zuchten nog net 10cm ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maikelstraub schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:06:
[...]

misschien is er iets met de koeling ?
Kan, maar ik denk het niet. Heb hem nu al 2 dagen uitstaan en vanochtend weer aangezet en Assasins Creed erin gestopt, maar daar viel het geluid al uit na 5 minuten en liep vanzelf vast.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
99% zeker je laser.

Draai eens een demo, liefst een beetje een zware.

Als deze zonder problemen draait is het 100% je laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:16:
99% zeker je laser.

Draai eens een demo, liefst een beetje een zware.

Als deze zonder problemen draait is het 100% je laser.
Ik heb al mijn demo's geprobeerd en alles kan ik gewoon spelen, zonder problemen: loopt niet vast, gewoon optimaal geluid....... Nu heb ik dead space erin gedaan en die loopt ook vast.. kreeg hem niet eens meer uit, hij leest volgens mij niks meer onderhand.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:43:
MediaMarkt stuurde me vandaag weer een mailtje dat ze er EIGENLIJK niks aan kunnen doen terwijl ze me toch belooft hebben voor een oplossing. Nu werd ik doorverwezen met het Sony hulplijn nummer.. Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:05
Mijn ervaring met defecte producten en de MediaMarkt is dat je het beste met je product langs kunt gaan, heb in het verleden bijna meteen vervanging gekregen.
Heb dit met een CD en een DVD brander gehad, en een duurder model MP3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:39:
[...]

MediaMarkt stuurde me vandaag weer een mailtje dat ze er EIGENLIJK niks aan kunnen doen terwijl ze me toch belooft hebben voor een oplossing. Nu werd ik doorverwezen met het Sony hulplijn nummer.. Iemand ervaring hiermee ?
Ik zou zeggen bel eens, verder zie gegeven links in dit topic en
Len schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:55:

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:08

Nemesizz

Untouchable

TRAXION schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:43:
Defecte lasers inderdaad ik heb er zelf al een aantal gerepareerd.

Die eerste batch lasers wordt gewoon te warm en fikt vervolgens door, weleens gespeeld met die laser diode's.
Een verse nieuwe geeft echt een dikke stip + lijn door je kamer, maar die brakke zuchten nog net 10cm ver.
Gisteren heeft ook mijn PS3 het opgegeven, nouja, hij leest geen discs meer. Uiteraard is het beesie nét buiten de garantie. Het betreft ook weer een wat ouder 60GB model met nog PS2 compatible mogelijkheid.

Nu had ik gezien dat de laser vervangen relatief makkelijk te doen is. Nu vraag ik me af, zijn dat nou echt betere lasers (die niet na een jaar kapot gaan) of precies dezelfde? Moet uiteraard wel het zelfde type hebben wss KES400AAA als ik met niet vergis, maar zijn die inmiddels verbeterd?

Opsturen naar Sony zie ik nog niet zo zitten (erg bang op data verlies, of dat ik een 2e hands ding terug krijg die misschien niet netjes is behandeld door vorige eigenaar).
Een nieuwe PS3 heeft als nadeel ook data verlies wss (harddisk overzetten werkt niet, al geprobeert bij PS3 van m'n moeder en die wil de HD alleen gebruiken na format, en dan ben ik al m'n data kwijt en sommige data heeft kopieer beveiliging), en uiteraard kan ik dan geen PS2 games meer draaien.

Want als zo'n nieuwe laser het dus wel langer uithoudt dan de standaard, dan kan ik met 70 euro ofzo klaar zijn en hoef ik me geen zorgen te maken om m'n data (en is uiteraard goedkoper dan 200 euro reparatie of 399 euro voor een nieuwe PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:24
Ik vind het trouwens wel brak dat de PS3 last heeft van dit probleem.

Met de PS2 speelde dit ook al (laser fikte ook door bij sommige modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:36:
[...]

Gisteren heeft ook mijn PS3 het opgegeven, nouja, hij leest geen discs meer. Uiteraard is het beesie nét buiten de garantie. Het betreft ook weer een wat ouder 60GB model met nog PS2 compatible mogelijkheid.

Nu had ik gezien dat de laser vervangen relatief makkelijk te doen is. Nu vraag ik me af, zijn dat nou echt betere lasers (die niet na een jaar kapot gaan) of precies dezelfde? Moet uiteraard wel het zelfde type hebben wss KES400AAA als ik met niet vergis, maar zijn die inmiddels verbeterd?

Opsturen naar Sony zie ik nog niet zo zitten (erg bang op data verlies, of dat ik een 2e hands ding terug krijg die misschien niet netjes is behandeld door vorige eigenaar).
Een nieuwe PS3 heeft als nadeel ook data verlies wss (harddisk overzetten werkt niet, al geprobeert bij PS3 van m'n moeder en die wil de HD alleen gebruiken na format, en dan ben ik al m'n data kwijt en sommige data heeft kopieer beveiliging), en uiteraard kan ik dan geen PS2 games meer draaien.

Want als zo'n nieuwe laser het dus wel langer uithoudt dan de standaard, dan kan ik met 70 euro ofzo klaar zijn en hoef ik me geen zorgen te maken om m'n data (en is uiteraard goedkoper dan 200 euro reparatie of 399 euro voor een nieuwe PS3).
Niet te overhaast, voor je daar aan begint misschien handig om dit te weten.

Mijn ps3 was ook stuk, en die viel al 11 maanden buiten garantie, dus niet 'net' zoals bij jou.
Ik heb gebeld naar Sony, en ze wilden weten of ik nog de aankoopbon / bankafschrift had. Dit was het geval.

Resultaat:

- Reparatie: gratis
- Verzending: gratis
- Ps3 terug na: 2 weken (3-4 weken waren voorspeld)
- Kosten: 5 euro voor een neutrale post-doos + plastic bescherming

DUS: gewoon naar Sony bellen man.

Ik ging ook eerst zelf een nieuwe blu-ray unit erin stoppen. Achteraf blij dat ik dit niet gedaan heb.

1) 5 € vs 70 €

2) De zegel werd niet verbroken. Als jij een nieuwe unit erinstopt en na x-aantal tijd werkt er iets niet, dan ga je niet naar Sony moeten bellen want zij gaan hem dan niet meer willen herstellen.

3) Dataverlies: euhm.... Dataverlies? USB-sticks groeien deze dagen aan de bomen. Dat je een paar trailers en demo's kwijt bent is dan maar zo, die kun je gewoon opnieuw downloaden.

Heb je een spel à la Pixeljunk Monsters of Wipeout HD? Deze kun je tot 3 keer opnieuw downloaden dus ik zie jouw probleem eigenlijk niet.

Sommige games hebben inderdaad een kopieerbeveiliging, 1% ofzo? Van de 40-tal ps2 en ps3 games waarvan ik data wou kopiëren was er welgeteld 1 game die beveiligd was: Rainbow Six Vegas 2.
ThinkPadd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:39:
Ik vind het trouwens wel brak dat de PS3 last heeft van dit probleem.

Met de PS2 speelde dit ook al (laser fikte ook door bij sommige modellen).
Ik zei dat ook aan de telefonist en hij deed alsof het een zeldzaam probleem was. Toen ik zei dat hij niet moest zeveren, dat het internet vol staat van forums met dit probleem en dat ondertussen 4/5 (mezelf incl.) van mijn vrienden dit probleem hebben gehad. Toen was er algemene stilte.

De PS2 (zilveren) was inderdaad nog een stuk erger, ik heb hem 5 x mogen terugsturen in 3 maanden tijd. Gelukkig gaf Game mania me toen altijd een vervangtoestel, iets wat met de ps3 helaas (nog?) niet meer gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Backups op USB stick snap ik ook wel.

Het probleem zit em in de save game data, die helaas kopieerbeveiliging heeft.
Als ik de PS3 dus opsteur naar Sony, ben ik bang dat ik niet m'n eigen apparaat terug krijg en m'n data dus niet compatible meer is (HD uitwisselen onder andere PS3's werkt niet, niet zonder formateren althans).

Meeste games doen idd niet echt moeilijk met die back-ups, maar sommige save games wel, en laat dat nou net toevallig games zijn waar ik ontzettend veel tijd in heb gestoken en sommige dingen gewoon lastig zijn om opnieuw te halen (if ever, sommige savegames zijn van PS2, en nieuwere PS3's spelen geen PS2 games meer af). Sommigen doet het niks dat ze hun data kwijtraken, maar mij eigenlijk wel (ik speel die games nog regelmatig).

Heb ook nog meer nagezocht naar die lens vervangen, maar dat is ook niet altijd roze geur en maneschijn zo blijkt. Sommige lenzen (uit China...goh wat een toeval) hebben een failure rate van 3 op 10 out of the box 8)7
Je zou maar net 70 euro voor zo'n ding hebben uitgegeven.

Onze launch PS2 werkt nog gewoon (zou een slecht type zijn), maar m'n PS3 leest dus net na een jaar al niks meer, soms heb je geluk of pech blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso krijg je je eigen model niet terug. Wel een gereviseerd toestel (onderdelen van andere PS3's die nog werken worden samengegooid in 1 toestel), dus geen stof vanbinnen, geen krassen of niks.

Als er inderdaad veel games van je kopieerbeveiliging hebben is dat wat sneu. Maar alles is vergankelijk hé, als de PS4 er komt ga je toch niks meer aanvangen met die data.

Als je een nieuwe unit erin stopt, stel dat deze na een tijd niet meer werkt en Sony ziet dat de verzegeling is verbroken sta je daar met een kapot toestel. Dan moet je een nieuwe kopen en ben je sowieso je data ook kwijt.

Zelf ook zitten zoeken achter de juiste unit, 30 verschillende PC / multimedia winkels gebeld, niemand die me wat handig kon vertellen.

Ik heb op mijn gereviseerd toestel terug 1 jaar garantie gekregen dus je zit toch een tijdje 'safe'.

Ik zou zeggen gewoon bellen naar Sony en zien wat ze kunnen doen, leg ook het probleem voor van de beveiligde data, ik denk niet dat ze daar wat aan kunnen doen maar je kan maar proberen :)

Succes alvast

PS: De launch ps2 is imho de beste. Zelf een aantal vrienden die deze hebben en die werkt in deze next-gen tijden nog altijd perfect.

De zilveren ps2's en de 'slim' versie hadden toch wel vaker problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Na lang wikken en wegen (1 dag en een slaaploze nacht :+ ) toch besloten dat ik m'n data belangrijker vond en dat ik echt m'n eigen apparaat wil houden.

Opzoek gegaan naar een lens+loopwerk (KEM400AAA loopwerk met KES400A laser). Bij de lokale winkel kostte dat maar liefst 234 euro...wat veel te duur is. Op internet kon ik kiezen uit Conesole4fun of Consolepro winkel. Consolepro kwam iets beter op mij over en kon geen negatieve berichten over vinden dus daar voor 73 euro (dat is inclusief verzendkosten) een loopwerk gekocht.
Volgende dag (vandaag dus) pakketje binnen en de boel ingebouwd (tijdens het "slopen" van de oude drive alles op film was gelegt zodat ik precies wist waar dat ene schroefje weer in moest :9 ).

Nou, loopwerk dus omgewisseld, alles aangesloten, kap er weer op en testen maar en hij leest weer fijn CD's, DVD's en Blurays en bovenalles, m'n data heb ik nog 8)

Binnen een week dus weer werkend systeem en tot nu toe blij. Moet alleen rekening mee houden, als er een fout op de printplaat van de drive zit (die dus de laser enzo aanstuurt) is de kans groot dat ie binnen no-time weer doorbrand. Gelukkig komt dat blijkbaar erg weinig voor (denk dat die van mij wel safe is, anders was die wel binnen een jaar doorgebrand lijkt me). Als die nu weer doorbrand (binnen een jaar) dan koop ik een nieuwe PS3 en ben ik dus extra 73 euro kwijt op het totaal plaatje.

Vanavond weer gamen en dan fingers crossed...

(edit)
1 dag later en toch weer problemen. Zo gauw de PS3 warm word (na ongeveer 10 minuten) loopt het systeem vast met het lezen van Blurays. Alleen Blurays....CD's (muziek of PS1 games) , DVD's (films of PS2 games) niks aan de hand. Stop er een Bluray film of game in, en zo gauw die weer warm word stopt ie met lezen. De laser lijkt me niet weer kapot want dan zou die niks lezen, en ook niet lezen als het systeem nog koel is. Ik snap er nu dus ook geen bal meer van 8)7
Kan moeilijk de PS3 in een koelkast zetten als ik wil gamen.....

[ Voor 15% gewijzigd door Nemesizz op 27-03-2009 17:51 ]

Pagina: 1