Nu de keuken verbouwd wordt - en daar dus de gelegenheid voor is - wil mijn vader voor de fun speakers in het plafond plaatsen. Momenteel hebben we een draagbaar radio'tje met antenne in de keuken staan, maar het liefst wil hij radio via de kabel ontvangen. Aangezien de tuner en de coaxkabel voor het radiosignaal monenteel meters verder in een ander vertrek (woonkamer) staat lijkt het mij een goed idee om de coaxkabel te splitten/verlengen en in de keuken een aparte tuner te plaatsen.
Over de luidsprekers zijn we het echter nog niet helemaal eens. Ondanks dat ik erg weinig weet op het gebied van audio lijkt het me niet ideaal om speakers in het plafond te plaatsen en opper ik om speakers aan de muur te bevestigen zodat ze meer op oorhoogte hangen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief voor geluid aan de muur.
In mijn gedachten zie ik het al voor me: twee langwerpige, en vooral dunne (mooie
) speakers in de twee vrije hoeken in de keuken (net boven de eettafel). Van die kleine, dikke, vierkante boxjes in de hoeken bij het plafond kan natuurlijk ook, maar vind ik niet mooi (en dan nog zit het geluid nog erg hoog). Maar ik kan heel weinig over dit soort wandspeakers vinden.
Ter illustratie dit plaatje. Dit soort speakers heb ik in gedachten, echter dan alleen een stuk dunner. Deze speakers zijn 10 cm dik:

Wel vind ik dus veel van dit soort speakers:

Het enige dat ik dus vind zijn dit soort speakers. Zijn dunne wandspeakers soms 'onbruikbaar' omdat er geen klankkast in zit?
Ik ben kortom op zoek naar wat goede tips. Bvd.
Over de luidsprekers zijn we het echter nog niet helemaal eens. Ondanks dat ik erg weinig weet op het gebied van audio lijkt het me niet ideaal om speakers in het plafond te plaatsen en opper ik om speakers aan de muur te bevestigen zodat ze meer op oorhoogte hangen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief voor geluid aan de muur.
In mijn gedachten zie ik het al voor me: twee langwerpige, en vooral dunne (mooie
Ter illustratie dit plaatje. Dit soort speakers heb ik in gedachten, echter dan alleen een stuk dunner. Deze speakers zijn 10 cm dik:

Wel vind ik dus veel van dit soort speakers:

Het enige dat ik dus vind zijn dit soort speakers. Zijn dunne wandspeakers soms 'onbruikbaar' omdat er geen klankkast in zit?
Ik ben kortom op zoek naar wat goede tips. Bvd.