• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb sinds gisteren avond een bios update van Asus gedaan via hun bios update tool.
Ik had voor de zekerheid mijn huidige bios opgeslagen.
Maar na de bios update start mijn pc niet meer op alles draait wel en hij geeft 1 lange bleeb en 3 korte en dan is het even stil en dan weer 2 korte of soms 1 korte, maar ik krijg helemaal geen beeld meer.
Nou wist ik dat dat een error van het geheugen is maar ik heb alles geheugen gewisselt enz en in andere computer gedaan maar tevergeefs mijn pc start niet op.
cmos reset gedaan, bios batterij eruit gehaald en opnieuw erin.
kortom ik weet het niet meer zou iemand mij kunnen helpen :'(

Systeem specs:

Amd Athlon 3500+
A8RMVP Moederbord
2x512 Corsair Value
1x1024gb Kingston
WD120 Gb HDD
Sapphire 3870 512mb ddr4

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
"1 lange bleeb en 3 korte"

Die code betekent toch dat er iets mis is met de videokaart? Was dacht ik met mijn oude CUSL2 mobo wel zo.

Heb je nog een andere (pci) videokaart liggen die je kan proberen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt er toch op dat je BIOS flash verkeerd is gegaan. Je zou de BIOS kunnen opsturen naar een bedrijf die ze kan flashen, of anders kijken of je ergens de zelfde BIOS kan vinden.

Het lijkt mij sterk dat er iets anders aan de hand is, aangezien de problemen zijn begonnen na een BIOS flash.

• Jornzor
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Daar staat dat het om het geheugen gaat..
Maar ik zou even een andere kaart proberen.

Ik heb me oude opgeslagen op me HDD maar hoe kan ik die nog flashen als ik niet eens beeld krijg en ik had goed gekeken of ik goeie bios had en wist 100% zeker dat ik de goede had...

[ Voor 40% gewijzigd door Jornzor op 15-02-2009 16:08 ]

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

• PilatuS
  • Niet online
Als een BIOS flash verkeerd gaat heb je gewoon pech. Zonder dat de PC een werkende BIOS heeft doet ie gewoon niets meer. Ik denk niet dat er hier iets kapot is. Je hebt niets met de hardware gedaan, en het probleem is gekomen net na een BIOS flash. Dan is de kans toch enorm groot dat de BIOS flash verkeerd is gegaan, ipv dat er hardware kapot is.

Als het de BIOS is, wat ik wel denk, dan staat de oplossing in mijn vorige post.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Reset eerst eens je CMOS, misschien staat er ergens een rare waarde waar je nieuwe bios versie niet meer overweg kan.

• PilatuS
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:24:
Reset eerst eens je CMOS, misschien staat er ergens een rare waarde waar je nieuwe bios versie niet meer overweg kan.
Staat in de TS dat ie dat gedaan heeft. De vraag is alleen of ie het goed gedaan heeft. Alleen de batterij er uit en gelijk er weer in is niet voldoende.

• Jornzor
ok ik heb geluk!

Ik had videokaart in uit andere computer gehaald en toen kreeg ik wel beeld maar ik had hem in het pci-e 2e slot gedaan want normaal doet die het dan ook altijd maargoed nu had ik met die andere kaart uit de andere computer hem in het 1e slot gedaan en toen kreeg ik wel beeld..
Dus ik denk dat mijn bios het 2e slot uitgeschakeld had en dat ik daardoor geen beeld kreeg en heb nu net mijn huidige 3870 erin gedaan in het 1e slot dus en nu doet alles het weer!! :D

Maar toch allemaal bedankt voor jullie reacties!

• PilatuS
  • Niet online
Mooi dat het opgelost is.

offtopic:
Zou je voortaan misschien iets aan je spelling kunnen doen ? Hoofdletters, punten, en komma's gebruiken scheelt een hoop. Je laatste post is bijna niet te lezen.
Pagina: 1