Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Redelijk nieuw hier en ik heb een blijvend probleem met mijn Sapphire HD3850.
Ik heb nooit eerder ATI kaarten gehad (altijd GeForce) en als het zo doorgaat is het ook meteen mijn laatste.
Ik heb er bijna een maand over gedaan om hem redelijk aan de praat te krijgen :X met allerlij drivers en nu doet hij het dan eindelijk redelijk.
Wat echter blijft, is dat hij iedere keer als ik mijn P.C. opstart op 60 Hz staat en 16 bits kleuren. En vaak krijg ik hem daar ook niet meer van af.
Ik heb alle topics gelezen, maar deze stond er nog niet tussen. :?
Het is de AGP variant (512 MB) en ik heb de laatste AGP-Hotfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je op dat soort dingen niet gewoon garantie ?? (of heb je m al een keer omgeruild ?)

btw. heb je al eens geprobeerd eer een verse installatie aan te wagen (OS)

[ Voor 30% gewijzigd door BGB4rn op 15-02-2009 12:50 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
Ik heb hier sinds een paar dagen dezelfde kaart als jij. De AGP versie van de Sapphire HD3850 met 512 GDDR3 geheugen d'r op. Tijdens installatie kreeg ik meteen een foutmelding voor mijn neus.

Deze foutmelding kreeg ik voor m'n neus:
- setup kan alleen uitgevoerd worden in de modus beheer. Setup wordt gestopt. (melding met de NL driverset)
- setup will only run in administrator mode. Setup is aborting (Melding met de UK driverset)

Ik ben administrator op mijn eigen pc dus....., ik kwam er niet uit. Een search via google leverde ook niks op.
Veel mensen krijgen deze foutmelding te zien maar nergens vond ik een werkende oplossing.
Ik heb wel een oplossing gevonden :)

Je kunt via de ATI driverpagina de laatst beschikbare driverset downloaden. Deze bevat dan drie componenten.
- De driver zelf
- Het Catalist Control center
- De WDM Driver

Alle componenten kun je ook in een aparte losse versie downloaden en dat is wat ik gedaan heb. Ik heb eerst de driver zelf geinstalleerd en heb daarna m'n pc opnieuw opgestart. M'n beeld verliep nog wat schokkerig maar ik kon m'n scherm wel instellen op de 1920x1200 die m'n Samsung Syncmaster 2433BW als standaard resolutie wil hebben. Ik heb de PC toen uitgezet, heb even gewacht en heb 'm toen weer opgestart (cold start) en daarna was alles okee. Perfect beeld en geen schokkerige schermopbouw meer. Bij het opnieuw opstarten blijft de resolutie van 1920x1200 (60hz) die ik ingesteld hebt ook gewoon behouden
Daarna heb ik de aparte installatie voor het Catalyst Control Center gedaan waarna weer een reboot gedaan moest worden. Ook dat ging prima. Als laatste de WDM driver geïnstalleerd en het leed was hier geleden :)
Ik ben erg tevreden over de kaart.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Hallo allemaal,

Ik heropen dit topic omdat ik ook met een probleem zit van de videokaart.

Na de installatie startte ik de pc op en alles leek ok, startte gewoon door en de videokaart werd herkend. Omdat ik nog niet de juiste driver had geïnstalleerd, heb ik hem eerst in veilige modus opgestart, driver verwijderd en nieuwe(originele van Sapphire) geïnstalleerd. Dit ging allemaal prima totdat ik de pc opnieuw opstartte, hij wou helemaal niet meer opstarten, zelfs niet eens tot in het bios! Andere videokaart geprobeerd en ja hoor, hij doet het weer. Nu kon ik dit gewoonweg niet geloven, en dus wederom de Sapphire er ingedaan. En raad eens, hij doet het weer! Ik iets aan de resolutie veranderen en zo ineens geeft mijn monitor weer aan dat hij geen input meer heeft! Om helemaal gek van te worden! Momenteel start hij helemaal niet meer op..

Duidelijk geval van kapotte videokaar :( t of toch nog iemand suggesties? :?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Aan de driver op zich kan het niet liggen, die is dan nog bij lange na niet geladen als je de bios in wil, ik denk echt dat er iets mis is met de kaart maar om nou de vinger op de zere plek te leggen is moeilijk.

Om echt zeker te weten dat de kaart suf is zou ik hem nog eens proberen in een ander systeem.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een maar een ingeving, maar werken die AGP kaarten wel op hetzelfde voltage als de AGP slot? Dat is nogal eens gewisseld in de geschiedenis van AGP en soms passen kaarten fysiek wel in een bord waar ze verder qua specificaties niet in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Thanks jongens,

Nog geprobeerd in een andere pc, werkt niet. Vervolgens op mijn eigen pc, alles aangaande de videokaart verwijdert, opnieuw opgestart met deze kaart, 1 keer beeld en weer weg en nooit weer terug.... Is gewoon duidelijk, kapot ;(

Iig bedankt. :)
Pagina: 1