Verbinding Laptop met een desktop zonder beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Flucie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo,

Ik heb een vraagje..
Ik heb nu een laptop en een oude pc.
Ik wil de oude pc gebruiken om te downloaden, maar ik wil niet een beeldscherm enzo op mn bureau staan.
dus ik gebruik nu het prog crossloop, maar dat moet je zelf op bijde pc's activeren.
is er ook een programma die automatisch opstart als ik de pc aan doe en die dan automatisch verbinding maakt met mijn laptop?
Graag hoor ik van jullie.

Groeten,

Martijn

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-12 20:25

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Je kan toch zodanig crossloop instellen dat hij automatisch opstart bij starten van de pc.
Zonodig zet hem in de opstart.
Crossloop ken ik niet wel remotly anywhere.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-12 20:19
Zou een remote desktop applicatie geen optie zijn?
Je zet je PC aan (wacht tot ie is opgestart) en dan log je vanaf je laptop in op je PC, vervolgens zie je de desktop etc.
De client daarvoor zit op vrijwel elke windows, verbinden met extern bureaublad. Je moet alleen op je oude computer een versie van windows hebben die dit kan aanbieden, zoals Vista business, XP professional.

Mixed Reality dev

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Of een VNC oplossing zoals http://www.realvnc.com/ of http://www.tightvnc.com/download.html wat als service kan draaien (iig realvnc, van tightvnc weet ik eht niet zeker)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of gewoon Linux/BSD draaien op de oude bak in CLI en dan via SSH (PuTTY) erop werken. Veel makkelijker dan allerlei ingewikkelde desktop-sharing meuk. En het kan op aanzienlijk simpeler hardware :)

Let trouwens bij dit soort dingen wel op stroomverbruik - als die "oude pc" een P4 of een oude Athlon Thunderbird is, verbruikt het zoveel stroom dat je op jaarbasis goedkoper uit bent nu een Atom-bordje te kopen (of je P4/Athlon te ruilen voor een eenvoudige P3) dan om zo'n heethoofd 24/7 te draaien. Ter vergelijking, een gemiddelde P4 2.4GHz verbruikt 60W, een Athlon 1400 65W, en een Pentium D 805 zelfs 95W. En dan hebben we het nog puur en alleen over de CPU :o

Een P3-600E (zat voor downloaddoeleinden tenzij je een >50Mbit/s verbinding hebt) verbruikt daarentegen maar 16W. Als je uitgaat van EUR 0.15/kWh hoef je geen wiskundewonder te zijn om te berekenen dat een CPU die 60W verstookt EUR 85 op jaarbasis kost, maar een CPU die 16W verstookt slechts EUR 21 kost.

En oude bakken als dit hebben weinig tot geen power management, dus reken niet op minder verbruik omdat ze het grootste deel van de tijd idle draaien :o

Oslik blyat! Oslik!