Toon posts:

22" IIyama alleen scherp in midden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
mijn nieuwe 22" IIyama is alleen echt scherp in het midden. Als ik bv een ICQ venster pak en sleep het naar links of naar rechts dan worden de letters merkbaar vaag/ onscherp. Er zitten gewoon vage zones in het scherm. Ik draai 32-bit/1280/85 Hz.
*Er hangt een Matrox G450 aan
*het is resolutie, kleurdiepte en refreshrate onafhankelijk. Al is het in lagere resoluties minder erg.
Alvast bedankt voor tips/opmerkingen.

Verwijderd

hoe groot zijn die onscherpe hoeken van jou? het klopt i.d.d. dat als je met een crt monitor in het midden het meest scherpe beeld hebt en dat dat radiaal afneemt...

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn echt grote gebieden. Kan ze nu even niet opmeten. Ik heb ook het idee dat naarmate de monitor warmer wordt het minder wordt.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op maandag 26 februari 2001 10:53 schreef real_markus het volgende:
Het zijn echt grote gebieden. Kan ze nu even niet opmeten. Ik heb ook het idee dat naarmate de monitor warmer wordt het minder wordt.
Misschien moet die eerst even acclimatiseren ofzo.

Verwijderd

Lijkt me niet echt een standaard probleem. Misschien een productiefout, of gewoon een general 22" probleem. In dat geval, terugbrengen, en een andere kopen zou ik zeggen :)

Verwijderd

Menu 4, kleur-reinheid ?? Probeer daar eens mee te pielen, heb ik ook net gedaan. Verder ia het zeker zo dat de kwaliteit van je scherm pas echt goed benut als je de 5 connectoren achter gebruikt ipv zo'n standaard D-SUB-konnektortje.

Verwijderd

Volgens mij is die onscherpte in de hoeken niet meer dan gebruikelijk. Op m'n Sony CPD-G400 heb ik dat precies eender.

Het is natuurlijk ook maar net hoe nauw je kijkt of hoe dicht je met je neus op het scherm zit. Ik vind het niet storend, hoewel het verschil op zo'n 70 cm afstand nog wel te zien is.

Verder neemt de onscherpte over het hele beeldveld toe naarmate de refreshrate hoger ligt. Zelf draai ik 1280 x 960 op 85 Hz en dat gaat prima. Maar hoger dan 85 Hz ga ik niet; is ook niet nodig.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Als het een Diamondtron beeldbuis is kan het wel kloppen, van die beeldbuizen is de dot pitch aan de rand van het scherm groter dan in het midden

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op maandag 26 februari 2001 16:02 schreef Gordijnstok het volgende:
Lijkt me niet echt een standaard probleem. Misschien een productiefout, of gewoon een general 22" probleem. In dat geval, terugbrengen, en een andere kopen zou ik zeggen :)
Terugbrengen? op laten halen (standaard 3jaar on site garantie)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
De Pro510 heeft in het midden een dp van .25, en aan de randen een dp van .27, daar is het dus wat minder scherp, dat is het ontwerp. Maar het mag niet een wereld van verschil uitmaken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Probeer t geheime menuutje es:

* Monitor uit
* Menu indrukken, ingedrukt houden
* Monitor aan
* Menu loslaten
* Monitor uit
* - (min) toets in, ingedrukt houden
* Monitor aan
* - (min) toets los

* Druk nu op menu , dan kun je een zooitje meer dingen instellen. Schrijf wel eerst ff de standaardinstellingen op....

Verwijderd

je kan je monitor ook altijd weer resetten naar de factory defaults :) pruts maar lekker een eind raak totdat het je wel aanstaat... mocht je echt grote verschillen blijven houden in de hoeken, laat em dan maar snel ophalen :)

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 22:16 schreef pinguin het volgende:
je kan je monitor ook altijd weer resetten naar de factory defaults :) pruts maar lekker een eind raak totdat het je wel aanstaat...
Als je reset, dan worden niet alle waarden weer naar hun defaults gezet. Bijvoorbeeld "side pin corner" en "cushion side" niet. Dus eerst standaard waarden noteren en dan pas gaan kutten .

Verwijderd

Ik heb ook een 22" pro510 met een G400max en ik moet zeggen ik heb geen onscherp beeld in het midden ik denk dat jou monitor niet lekker gebakken is of zoiets.
Geef Iiyama een belletje en laat ons weten hoe het afloopt.
He Airhead, toppertje van dat menu...thks.

Verwijderd

Topicstarter
Guys.. bedankt! Ik ga even dat geheime menutje proberen. Bizar, hoe kom je achter zoiets? Anyway, als het niet werkt gaat ie terug :o(

Verwijderd

Nogmaal, schrijf wel ff je standaard instellingen op he, :)

Enne, your welcome :)
Pagina: 1