Hulp met Audyssey automatische speaker op Onkyo TX-SR706

Pagina: 1
Acties:

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-01 17:39
Beste allemaal,
Ik heb net een Onkyo TX-SR706 aangeschaft in combinatie met een 5.1 setje Kef 2005.3. Alle speakers zijn correct aangesloten, want allen geven geluid. Nu wilde ik gebruik maken van de Audyssey automatische speaker configuratie, maar deze failed iedere keer na de Surround Back Right speaker test.

Het systeem loopt eerst netjes de verschillende speakers door: FL, C, FR, SR (welke ik niet heb), SBR, maar na de Surround Back Right daar stopt het. Dan gaat het systeem weer terug naar het overzicht scherm en laat zien dat het inderdaad bovenstaande speakers vind (behalve de Surround Right, want ik heb 5.1). In de handleiding staat deze error precies, maar geeft geen uitleg om het op te lossen.
Afbeeldingslocatie: http://www.bart.nl/~acomley/error.JPG
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is dit op te lossen? Ik kan me niet voorstellen dat deze automatische speaker configuratie alleen maar voor 7.1 sets bestemd zijn.

Hartelijk dank voor jullie expert input.

Mvg, Alastair

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 16:06
Even dit controleren:
- setup
- speaker config
- surrback [none]

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:15
De Surround Left/Right zijn voor een 5.1 setup.
De Surround BACK Left/Right zijn voor een 6.1 of 7.1 setup.

Jij hebt een 5.1 set, dus je hoort de Surround Back kanalen niet te gebruiken, alleen de Surround kanalen.
loc schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:35:
Het systeem loopt eerst netjes de verschillende speakers door: FL, C, FR, SR (welke ik niet heb), SBR, maar na de Surround Back Right daar stopt het.
Ik denk door de bovenstaande quote dat je dus de verkeerde aansluitingen gebruikt.

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-01 17:39
[b][message=31503666,noline]FrenzyFreak schreef op zondag 15 februari 2009 @
Ik denk door de bovenstaande quote dat je dus de verkeerde aansluitingen gebruikt.
Ik denk dat je gelijk hebt! Ik ben op het diagram afgegaan voor speak configuratie, en daar stonden Surround Left/Right aan de zijkanten en de Surround Back Left/Right aan de achterkant van de luisteraars-positie. Daarom heb ik die Back kanalen aangesloten. Lijkt er dus op of dat niet de bedoeling is.
Zal het systeem straks met 5.1 dan wel snappen dat de Surround Left/Right wel geluid van achter moeten geven, ipv. de zijkanten?

Dank voor de hulp iig. beiden!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:15
Jawel, hij zal geen Surround Back speakers detecteren, dus alle achterste kanalen verlopen dan via de Surround speakers. Verder zorgt Audessey nog voor de juiste instelling.

[ Voor 62% gewijzigd door FrenzyFreak op 15-02-2009 12:02 ]