Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Bij de PilotShop op Lelystad Airport staat een flight simulator.
Om een zo realistisch mogelijke weergave te krijgen worden er drie beeldschermen gebruikt.

Volgende opstelling:
Dell XPS
Intel pentium 4 @ 3,2 Ghz
2x Nvidia Geforce 7800GTX 256mb (sli gelinkt)
Een matrox TripleHead 2 GO (van 1 naar 3 DVI splitter, met verschillende views in de cockpit)
2GB intern
3x beeldscherm 1024x768
Windows XP Proffesional.

De pc is gereset en de schijf is nagenoeg leeg.
Het Probleem is dat er maar beeld komt op 1 scherm. Het Matrox programmatje is ingesteld op 3x 1024x768, net als de Nvidia. Heel veel geprobeerd maar verder dan 1x 1024x768 komen we niet.

wie o wie weet wat er aan gedaan kan worden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kabeltjes nagekeken?
Nieuwste drivers?

En wat dacht je van een goede pc:s Denk je echt dat deze het zal trekken???? (zit vooral te kijken naar CPU, voor FSX en naar grafische kaart, niet echt super voor hoge resoluties he:s )

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Ik denk dat je een nieuwe PC móet kopen. Met deze kom je echt niet ver. Een HD4870/HD4850 met een E8400 en 4GB geheugen op een 64-bits Vista met DX10 gaat al een stuk beter. Hier ben je ongeveer 800€ aan kwijt. Aangezien je al beeldschermen hebt en de TripleHead, heb je dat allemaal niet nodig. Al zou ik natuurlijk voor 3x 24" gaan, maar dan wordt het misschien wel een beetje duur (1600€, minstens).

Veel succes ermee!

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Kabels kloppen, Nieuwste drivers geïnstalleerd.

Zelf heb ik ook zo m'n twijfels bij het systeem, maar hij heeft het jaren gewoon goed gedaan....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Gebruik je trouwens Flight Simulator X of een versie hiervoor? Anders neem ik al mijn woorden terug, de oudere versies zouden wel op die computer moeten kunnen draaien. Met een andere videokaart en andere beeldschermen kun je natuurlijk een hogere resolutie bekijken, wat betekent dat alles er veel mooier uitziet (wederom onder FSX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Er wordt onder andere ook X gebruikt maar ook 4
De Eigenaar zat zelf ook al aan een nieuwe Kaart te denken, maar eerst proberen dit weer aan de praat te krijgen ;)

Windows en Nvidia denken dat het om een beeldscherm gaat met een resolutie van 3072x768 terwijl het er drie zijn en de matrox dat zou moeten verdelen.

[ Voor 31% gewijzigd door .Sjoerd op 15-02-2009 12:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

offtopic:
Leuk dat je de Eigenaar met een hoofdletter typt :P

Een nieuwe kaart heeft vrij weinig zin, de Pentium 4 processor is een enorme bottleneck! Denk aan een globale upgrade, CPU, GPU, Geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aram.Dmitri schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:09:
offtopic:
Leuk dat je de Eigenaar met een hoofdletter typt :P

Een nieuwe kaart heeft vrij weinig zin, de Pentium 4 processor is een enorme bottleneck! Denk aan een globale upgrade, CPU, GPU, Geheugen..
Jongens TS heeft reeds gezegd dat deze opstelling reeds eerder heeft gefunctioneerd, men heeft het systeem alleen opnieuw geinstalleerd als ik het zo lees waarna men de Matrox Triple2Go niet meer op de juiste manier funtioneerd. Waarom dan steeds met upgrade suggesties aankomen help de TS liever met het probleem verhelpen. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

.Sjoerd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:05:
Windows en Nvidia denken dat het om een beeldscherm gaat met een resolutie van 3072x768 terwijl het er drie zijn en de matrox dat zou moeten verdelen.
Is dat niet hoe het gezeten heeft? Ik heb al 12 jaar geen windows-pc meer aangeraakt, maar 'in mijn tijd' moest je meerdere panels definieren in FS. Dus in 1 fullscreen beeld had je naast elkaar het panel met het linker-raampje, het panel recht vooruit met je instrumentenpaneel en het panel met het rechtraampje. De plaatsing van je drie monitoren zorgde er voor dat het goed kwam.

Is het de eerste keer door de eigenaar opgezet of heeft 'ie het toen ook door een ander laten doen?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

offtopic:
[quote]De Eigenaar zat zelf ook al aan een nieuwe Kaart te denken [...][/quote] 8)7
Mijn reactie is daardoor wel gerechtvaardigd, neem ik aan.

Bedenkt wel, de computer denkt dat de 3 beeldschermen één zijn. Dus de 3072x768 klopt. Ik denk dat je eerst maar eens de software van Matrox opnieuw moet installeren, want daar kan het probleem best zitten. Welke versie drivers heb je van je videokaart?

En, inderdaad, zoals de persoon boven mij zegt, moet je de schermen niet eerst toewijzen?

[ Voor 10% gewijzigd door DM.Aram op 15-02-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

.Sjoerd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:05:
Zo werkt de matrox toch gewoon? Die converteerd één groot beeldscherm naar drie verschillende :?

Stel hem eens gewoon daarop in (3072*768) en kijk wat er gebeurt...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Dan probeert hij alles op een monitor te knallen i.p.v over 3. Terwijl de matrox driver geupdate is.
Ook zegt de matrox dat de hardware De resolutie niet support...
Er zijn al 4 mensen in totaal zo'n 40 uur mee bezig geweest.

specs

Pagina: 1