Wisecom hardwarematig modem

Pagina: 1
Acties:

• Mi Chiel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 12:57
Hoi,

Weet iemand wat de normale gang van zaken is om een hardwarematig pci-modem aan de praat te krijgen ? Ik heb drivers gedownload en die geïnstalleerd, en hierbij geeft ie geen problemen in apparaatbeheer, maar als ik in probeer te loggen op het internet zegt ie dat ie de modem niet kan detecteren. Moet ik soms iets in de bios aanpassen ?

Bedankt.

N.b. het betreft volgens de winkelbon een "Wisecom 56K6/V.90 Conexant chipset (hardwarematig) PCI" modem.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
56k6? Bullshit! Dat bestaat niet! 56k en niet meer!
Hardwarematig PCI? Huh? Bedoel je daarmee dat 'ie 'n eigen data-processor op de print heeft zitten (dus twee van die vierkante plakken)?
'kan modem niet detecteren'. Heeft er al eerder 'n modem in gezeten? Zoja, dat moet je bij externe toegang en dan bij eigenschappen van je internet-verbinding ff 't nieuwe (WiseCom) modem aangeven.
Zo nee, dan heb je ws. een IRQ confict!
ff kaartje in 'n ander PCI-slot prikken (PeeCee uit!!!) en dan nog eens proberen...

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Grappig,

Ik heb een torentje van een vriend van mij meegenome om dit zelfde probleem op te moeten kunnen lossen...

Ben er nog niet aan begonnen, He! tis weekend hoor, dan moet ik eerst met mijn Duron600@875 pielen...
maar ik laat wel wat weten als ik morgen of zo zo ver ben dat hij weer praat.

Suuk^6