Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi,

ik heb zelf geen wii maar ben op zoek naar een.
Maar voordat ik van alles ga aanschaffen heb ik een paar vragen hier over.

Ik heb begrepen dat de Wii-Mote werkt via infrarood signalen om zo haar positie te bepalen.
Verder vind ik ook op internet dat de infra-balk "vervangen" kan worden door twee kaartes :P
Wat er al op duid dat die dingen dus erg gevoelig kunnen zijn..

Mijn vraag hebben hier mensen ervaring met de Wii-Mote in combinatie met spaarlampen (aangezien er ook enig wat IR-ruis uit spaarlampen komt en mijn huis vol zit met die dingen :P).
Heb je nu last van on nauwkeurige positie bepaling van de Wii-mote in games i.c.m. spaar verlichting.

Zal natuurlijk ook verschillen per merk, logisch maar ik merk hier dat mijn ir-ontvangst led ook wat begint te dansen met de verlichting aan (ir-ontvanger op htpc).
Vandaar dus eigenlijk de vraag..

While we're at it: Wat is jullie ervaring met de Wii-Mote en grote schermen (heb namelijk een 90" hd scherm en zal wel leuk zijn als het daar gewoon op werkt, mijn slaapkamer is namelijk niet erg groot :P)

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan, als je de lampen precies in het pad hebt staan tussen je wiimote en je TV waar je op richt dan zal je er last van hebben. Gewoon omgevingslicht door lampen en weer spiegelingen heb ik helemaal geen last van.

2de vraag: Ja hoor. De bewegingen in de reclame zijn zwaar overdreven, dus ook met een grote tv hoef je maar amper te bewegen als je dat wilt. Voor tennis bijvoorbeeld is een klein pols swiepje al genoeg. Met FPS games als je de wiimote beetje naar lings doet ga je gewoon ronddraaien ingame etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
als je je wii heb kan je de gevoeligheid afstellen van de ir camera. en op die manier de storingen van spaarlampen en kaarsen wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 01:46:
Ligt eraan, als je de lampen precies in het pad hebt staan tussen je wiimote en je TV waar je op richt dan zal je er last van hebben. Gewoon omgevingslicht door lampen en weer spiegelingen heb ik helemaal geen last van.

2de vraag: Ja hoor. De bewegingen in de reclame zijn zwaar overdreven, dus ook met een grote tv hoef je maar amper te bewegen als je dat wilt. Voor tennis bijvoorbeeld is een klein pols swiepje al genoeg. Met FPS games als je de wiimote beetje naar lings doet ga je gewoon ronddraaien ingame etc.
Dank voor de tijd ..... EN uitleg :P
dat is alles wat ik moest weten voordat ik er een aanschaf :P

Misschien nog een kleine vraag dan :P

Vind namelijk de wii zelf al erg duur (zeker voor een SPEL computer, kom op "het moet ook leuk blijven")
Weten een van jullie of er toevallig ook merkloze wii- remotes in de omgang zijn, ik ben al een hele tijd aan het zoeken maar kom er niets van tegen (een hele hoop andere meuk maar geen remotes).

Heb mijn Wii met sports pack, mario kart, mario party 8 en mario galaxy en vier van die stuurtjes (merkloos, het is tenslotte nog geen kerst ofzo :P ) besteld nu maar wachten tot ie binnen is... (dus accesoires heb ik voorlopig genoeg)
Zag alleen pas na de bestelling dat er MAAR 1 wii-remote bij zit en die dingen zijn gewoon +/-50 eurie per stuk 8)7 en vind 150 euro voor een paar controllers echt VEEL TE VEEL (de wii met games en stuurjtes is al bijna 400 euro)

[ Voor 39% gewijzigd door earithramir84 op 04-03-2009 01:26 . Reden: pfffff bericht was wel erg kort :P ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Wij hebben voor onze Wii, omdat hij aangesloten is op een 42" TV, twee kaarsen die vrij ver uit elkaar zijn geplaatst. Zo heb je een hogere nauwkeurigheid dan met de standaard sensorbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De grootte van je TV heeft niks te maken met de nauwkeurigheid van je sensor e.d. Puur de afstand van de sensorbalk beinvloed dat en dan hebben we het alleen over de infrarood sensor. Dus omdat je een grote TV hebt zit je er waarschijnlijk verder vanaf waardoor de nauwkeurigheid wat afneemt en je grotere bewegingen moet maken. Je kan als je gaat spelen ook de sensor balkdichterbij zetten. De aangeraden afstand voor de sensorbalk is max. 3 meter.

Voor Wii tennis bijv. boeit dit helemaal niet omdat die tijdens het spelen geen gebruik van de infrarood sensor maar alleen van de bewegingsensoren in de Wii-mote

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 04-03-2009 09:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
bedankt voor jullie commentaar.
Alles is zon beetje duidelijk nu, hopelijk zijn er nog ergens wii-motes te vinden die "betaalbaar" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34
Als eerste is er natuurlijk Wii play, die komt met een remote, heb je gelijk een spel er bij.
Verder heb je natuurlijk dealextreme:

Wii mote

Lees wel eerst de reacties etc. de echte nintendo wii motes zijn beter.

[ Voor 15% gewijzigd door wortelsoft op 15-03-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

bij play.com is een wii remote met wii play nog onder de 40 euro. Vind ik erg netjes. Losse wii remotes zijn ook niet 50 euro meestal. Moeten ook wel voor 35/40 ergens te vinden zijn.

Een dual shock ps3 controller vind ik in verhouding veel en veel duurder!

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij cd-wow.nl issie 39,99. En dat is inclusief verzendkosten, valt wel mee toch?
Ik zou als ik jou was voor de originele remotes gaan, anders loop je je continue te ergeren dat het niet helemaal lekker werkt.

http://www.cdwow.nl/Offic...hite/product/view/1875671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hij is al een beetje oud, maar toch nog: Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Oke bedankt allemaal !
Ik had ondertussen inderdaad al wat winkels gevonden waar de wii-mote tussen de 30 en 40 euro in zit.
Opzich nog best duur maar what the heck, heb ook die wii gekocht wat allemaal al vrij prijzig was , wat zeur ik ;P

iemand ervaring met DX (deal extreme) ?
Is namelijk wel een heel erg mooie prijs (oke is geen echte wii-mote maar mijn gamecube heb ik ook altijd bediend met rip-offs :P, verschil is deze waren gewoon bedraad en de wii-mote is bluetooth)

[ Voor 33% gewijzigd door earithramir84 op 30-03-2009 01:35 ]

Pagina: 1