kan een 65nm worden vervangen door een 45nm

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

• kraakie7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-07 21:10
wij hebben een nieuwe processor de E7400(45nm)
de oude was een E6300(65nm)
moederbord P5BW-LA

de E6300 en E7400 zijn nagenoeg gelijk alleen verschilt het aantal nm.

kan dit een probleem veroorzaken?
wij hebben nu met de E7400 geen beeld waar we het wel met de E6300 hebben.(dus ligt niet aan de video kaart)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk op de Asus website welke processors dit moederbord (dwz de chipset) aankan, en of er eventueel een BIOS update nodig is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:35
Al een beetje voor 'm gezocht ;)

De P5BW-LA is een OEM bord dat uit een HP/Compaq systeem komt. Asus zegt er dus bijster weinig over.

HP heeft er wel info over: http://h10025.www1.hp.com...docname=c00748726&lang=en

Daar staat onder andere:
Socket: 775
Supports the following processors:
Intel Core Duo E6x00 with Dual Core technology
Pentium D 900 series Dual Core
Pentium D 800 series
Pentium 4 600 series
Pentium 4 500 series
Pentium 4 HT
De E7400 valt daar dus niet onder. Maar dat kan ook betekenen dat HP 'm nooit heeft getest / gebruikt met een E7400.

Er zit een Intel P965 chipset op.

[ Voor 66% gewijzigd door Nijn op 15-02-2009 01:00 ]

• kraakie7
ik vind ook nog niks en op asus is het hele moederbord niet aanwezig

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 10:41

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan zal je toch je vraag aan HP/Compaq moeten stellen. Het lijkt me overigens niet dat je zonder nieuw BIOS een 45nm kan gebruiken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je deze pagina bekijkt, dan zeggen ze dat er een BIOS-update is, maar dat de maximale processor een E6600 is. Oftewel: gaat niet werken met die nieuwe processor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 17:19

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waarschijnlijk kan hij niet gebruikt worden. Of je moet een BIOS update doen. Echter zijn fabrikaten als HP hier niet zo vrijgeefs in volgens mij, ze willen dan liever dat je weer een systeem bij ze koopt :p

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zo te zien op deze website ondersteund hij tot de E6*** serie van Intel.

En omdat het waarschijnlijk om een Hp computer gaat zul je niet zo snel een bios update vinden.
In dat geval zou je contact op kunnen nemen met Hp, want misschien hebben hun wel een bios update :)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-07 23:32

painkill

Pain(k)(ill)

Ik weet wel zeker dat je of een BIOS update moet doen of een heel nieuw moederbord moet hebben om van 65nm naar 45 nm te gaan.

Als dit namelijk zomaar kon dan waren er geen speciale 45 nm borden ;)

Mijn SNES verzameling!

• kraakie7
ik ga morgen een bios update proberen.(om processor om te zetten moet ik het hele moederbord eruit halen kost tijd).

bedankt voor jullie reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

om processor om te zetten moet ik het hele moederbord eruit halen kost tijd
Op GoT verwachten we dat je zelf doet wat je kunt voordat je hier een topic opent. Ook als dat tijd kost. Sowieso geldt (ook) hier dat output <= input. Hoe meer je zelf doet en hoe meer je ons (duidelijk, uitgebreid, volledig en verzorgd) laat weten wat je exact zelf gedaan hebt, des te meer we je kunnen helpen.

In dit geval ben je - voorzover aan je posts te lezen is - nog niet klaar voor een topic. Begin eens met zelf te doen wat je kunt, dan ook zelf op zoek te gaan. Kom je er niet uit? Dan mag je hier een topic openen, maar laat dan duidelijk zien waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je wel vond (links!), wat je aan de hand daarvan probeerde of concludeerde, en wat er toen gebeurde.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.