Hallo,
ik ben nieuwb hier, eigenlijk kwam ik jaren terug al eens langs,
maar ik mocht m'n Hotmail-adres toen niet gebruiken. -_-
Dus ik kwam nog eens kijken en nu mag het wel.
Dan heb ik meteen een vraag, of misschien wat meerderen:
Ik heb nog steeds een GeForce 7 (XFX 7900GS 512MB) en nog erger; nog steeds AGP.
In ieder geval, de standaard koeler z'n ventilator stopte er mee.
Ik schrok me de pleuris van het schuivende en afremmende geluid, ik dacht dat het een schijf was.
Maar "gelukkig" was het de ventilator die tegen de koeler-kap aan schuurde kwam ik later achter.
Wat er gebeurd met de ventilator is dat die van de kaart weg gedrukt wordt.
Waarom weet ik niet, maar doordat deze tegen de behuizing gedrukt wordt, kan die niet draaien.
Ik weet ook niet of dit een bekend probleem is en of er een oplossing voor is.
Maar het lijkt erop dat 'ie toch niet goed functioneerd, dus ik zat te denken aan een nieuwe en betere koeler:
Ik ging meteen maar naar Zalman en vond de VF900-Cu en de VF1000.
Kocht vandaag bij een lokale winkel de VF1000 sinds die blijkbaar een stuk beter koelt.
Maar eenmaal aan de handleiding begonnen stond er dat de '7900 AGP'-series niet zou passen.
Dus ik nogmaals kijken of dat zo was op de website...
Nu staat er in de lijst met ondersteunde kaarten de 7900-serie er wél bij.
Dan ook zónder notitie van "behalve AGP", zoals bij sommige anderen wel staat.
Ze hebben het alleen helemaal onderaan gezet bij de extra notities.
Dit waardeer ik zeker niet van Zalman, ten eerste dat ze half-correct informeren.
Dan ook nog dat ze het niet even zo maken dat wat extra kaarten ook passen.
Dus, dan "moet" ik maar voor de VF900 gaan, ookal zou die niet net zo goed koelen.
Het zal hopelijk toch wel voldoende zijn...
Maar dan mijn uiteindelijke vraag; Weten jullie een goede koeler voor deze specifieke kaart?
Die bijvoorbeeld net zo goed zou koelen als die VF1000 en ook vrij stil is, doodstil kan toch niet.
Er is ook een budget, liever niet meer dan rond de €40,-.
Ik heb ook naar andere merken gekeken, zoals passieven van Thermalright en Thermaltake.
En ook bijv. de Accelero van Arctic Cooling, die is goedkoop, maar ik weet niet precies hoe goed.
Zit daar misschien wat tussen?
Ik hoor graag wat een goede koel-oplossing is.
En water-koeling begin ik niet aan, toch geen extra ruimte.
PS:
Ik overklok wel, mischien niet zo extreem, maar de temperatuur was al OK met de standaard koeler.
Dus als er specifiek een goede koeler gebruik zou worden zal het wel goed zijn.
ik ben nieuwb hier, eigenlijk kwam ik jaren terug al eens langs,
maar ik mocht m'n Hotmail-adres toen niet gebruiken. -_-
Dus ik kwam nog eens kijken en nu mag het wel.
Dan heb ik meteen een vraag, of misschien wat meerderen:
Ik heb nog steeds een GeForce 7 (XFX 7900GS 512MB) en nog erger; nog steeds AGP.
In ieder geval, de standaard koeler z'n ventilator stopte er mee.
Ik schrok me de pleuris van het schuivende en afremmende geluid, ik dacht dat het een schijf was.
Maar "gelukkig" was het de ventilator die tegen de koeler-kap aan schuurde kwam ik later achter.
Wat er gebeurd met de ventilator is dat die van de kaart weg gedrukt wordt.
Waarom weet ik niet, maar doordat deze tegen de behuizing gedrukt wordt, kan die niet draaien.
Ik weet ook niet of dit een bekend probleem is en of er een oplossing voor is.
Maar het lijkt erop dat 'ie toch niet goed functioneerd, dus ik zat te denken aan een nieuwe en betere koeler:
Ik ging meteen maar naar Zalman en vond de VF900-Cu en de VF1000.
Kocht vandaag bij een lokale winkel de VF1000 sinds die blijkbaar een stuk beter koelt.
Maar eenmaal aan de handleiding begonnen stond er dat de '7900 AGP'-series niet zou passen.
Dus ik nogmaals kijken of dat zo was op de website...
Nu staat er in de lijst met ondersteunde kaarten de 7900-serie er wél bij.
Dan ook zónder notitie van "behalve AGP", zoals bij sommige anderen wel staat.
Ze hebben het alleen helemaal onderaan gezet bij de extra notities.
Dit waardeer ik zeker niet van Zalman, ten eerste dat ze half-correct informeren.
Dan ook nog dat ze het niet even zo maken dat wat extra kaarten ook passen.
Dus, dan "moet" ik maar voor de VF900 gaan, ookal zou die niet net zo goed koelen.
Het zal hopelijk toch wel voldoende zijn...
Maar dan mijn uiteindelijke vraag; Weten jullie een goede koeler voor deze specifieke kaart?
Die bijvoorbeeld net zo goed zou koelen als die VF1000 en ook vrij stil is, doodstil kan toch niet.
Er is ook een budget, liever niet meer dan rond de €40,-.
Ik heb ook naar andere merken gekeken, zoals passieven van Thermalright en Thermaltake.
En ook bijv. de Accelero van Arctic Cooling, die is goedkoop, maar ik weet niet precies hoe goed.
Zit daar misschien wat tussen?
Ik hoor graag wat een goede koel-oplossing is.
En water-koeling begin ik niet aan, toch geen extra ruimte.
PS:
Ik overklok wel, mischien niet zo extreem, maar de temperatuur was al OK met de standaard koeler.
Dus als er specifiek een goede koeler gebruik zou worden zal het wel goed zijn.