Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wie vertelt mij hoe dit kabeltje heet?

Pagina: 1
Acties:

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 19:14
Bij het assembleren van mijn laptop na het installeren van een nieuwe CPU heb ik twee van deze kabeltjes om zeep geholpen. Ik heb al gekeken bij de HP spareparts, maar daar worden ze alleen in combinatie met een stel andere kabels aangeboden voor een belachelijk hoge prijs. Kabeltje is in mijn geval ca 14 cm in lengte en dient als 'LED board cable' en 'power button board cable' in mijn HP dv6605ed.

Dus.. Wie kan mij vertellen hoe dit kabeltje heet en waar ik 'em kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3345/3278939027_c3f98e86d2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3436/3278938751_2008cbb7fb.jpg

(sorry voor de brakke kwaliteit, maar m'n N95 wil niet echt meewerken bij kunstmatige belichting..)

Ehhh wat?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Staat het niet op de kabel zelf? Er staat zo te zien in ieder geval veel tekst op.

• Mnstrspeed
Saturnus schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:56:
Staat het niet op de kabel zelf? Er staat zo te zien in ieder geval veel tekst op.
Er staat op:
KOTL E220709 AWM 20798 80C 60V VW-1
Hier word ik verder niet veel wijzer uit, maar misschien kunnen jullie er iets mee?

edit:
Een Google search brengt alleen een drietal Ebay pagina's op waar ze worden verkocht voor 25$ per stuk.. Is dit echt mijn enige optie? Ik vind 'em er namelijk best standaard uitzien..

[ Voor 22% gewijzigd door Mnstrspeed op 14-02-2009 22:04 ]

Ehhh wat?

• Mnstrspeed
Je was me net voor :\ Anyway: zo'n ding heet dus een ribbon cable? Heb ik per sé die kabel nodig of kan ik ook bij een elektronicazaak langs om er daar één te halen?

[ Voor 42% gewijzigd door Mnstrspeed op 14-02-2009 22:07 ]

Ehhh wat?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nee, deze flexibele pcb bedrading is vrijwel altijd custom-made.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

behalve dat t toch alleen maar voor de ledjes en de aanknop is, kan je desnoods gewoon met wat losse draadjes aan elkaar solderen (als je klein kan solderen)

Verwijderd

Mnstrspeed schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:54:
Bij het assembleren van mijn laptop na het installeren van een nieuwe CPU heb ik twee van deze kabeltjes om zeep geholpen. Ik heb al gekeken bij de HP spareparts, maar daar worden ze alleen in combinatie met een stel andere kabels aangeboden voor een belachelijk hoge prijs. Kabeltje is in mijn geval ca 14 cm in lengte en dient als 'LED board cable' en 'power button board cable' in mijn HP dv6605ed.

Dus.. Wie kan mij vertellen hoe dit kabeltje heet en waar ik 'em kan krijgen?

[afbeelding]

[afbeelding]

(sorry voor de brakke kwaliteit, maar m'n N95 wil niet echt meewerken bij kunstmatige belichting..)
Ik heb van deze kabels nog een aantal liggen, onder andere de twaalfpinnige die je laat zien op de foto. PM/email mij voor meer informatie als je interesse hebt ;)

• Mnstrspeed
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:36:
[...]
Ik heb van deze kabels nog een aantal liggen, onder andere de twaalfpinnige die je laat zien op de foto. PM/email mij voor meer informatie als je interesse hebt ;)
Dat zou heel mooi zijn :) (aka: je hebt een PM :P)

Ehhh wat?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Is dit niet een FCC kabel? Of heet dat alleen zo bij een TFT scherm?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21
Ik heb laatst spareparts besteld bij pchub.com

Niet goedkoop, maar ik was er wel mee uit de brand geholpen!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:01:
Is dit niet een FCC kabel? Of heet dat alleen zo bij een TFT scherm?
Imho heten die dingen FFC kabels wat staat voor Foil Flat Cable.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
SA007 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:50:
[...]

Imho heten die dingen FFC kabels wat staat voor Foil Flat Cable.
FFC inderdaad :P FCC is weer wat anders :P

• Mnstrspeed
Ik heb inmiddels al twee kabels via Ebay besteld, aangezien ik daarvan tenminste de garantie heb dat ze out-of-the-box met mijn laptop werken :) Slotje dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mnstrspeed op 15-02-2009 22:04 ]

Ehhh wat?

Pagina: 1