Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virtual secure disk software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik zoek software die een virtual disk aanmaakt op een laptop, waarbij je met (liefst nt-authenticatie) een password de drive kan unlocken.

De disk moet opgeslagen worden als een file ergens op c:\whatever en moet een goede encryptie hebben. en na het invoeren van je ww/windows logon als x:/y:/z: verschijnen.

Als extra functie zou het mooi zijn als die software ook nog 'automatisch' synchroniseert met een netwerk share zodra de laptop terug komt in het netwerk.

Kent iemand software die deze functies heeft?

bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens naar TrueCrypt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:18:
Hey,

ik zoek software die een virtual disk aanmaakt op een laptop, waarbij je met (liefst nt-authenticatie) een password de drive kan unlocken.

De disk moet opgeslagen worden als een file ergens op c:\whatever en moet een goede encryptie hebben. en na het invoeren van je ww/windows logon als x:/y:/z: verschijnen.

Als extra functie zou het mooi zijn als die software ook nog 'automatisch' synchroniseert met een netwerk share zodra de laptop terug komt in het netwerk.

Kent iemand software die deze functies heeft?

bedankt!
Het encrypten kun je van bestanden kun je doen met EFS(Encrypting File System), zit gewoon in XP, maar deze maakt geen virtuele disken aan.

ScramDisk and DriveCrypt kunnen virtuele disken aanmaken.

Handig artikel: Configure IT Quick: Make EFS part of your Windows XP security plan

Maar realiseer je dat enkele encryptie, al is die nog zo sterk te kraken zal zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 14-02-2009 21:31 ]

• akjssdk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04-2022

akjssdk

Slurp Slurp

http://www.sharewareconnection.com/rscdisk.htm
zou volgens de site een virtuele harddisk maken en beveiligen

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

shadowman12 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:28:
Het encrypten kun je van bestanden kun je doen met EFS(Encrypting File System), zit gewoon in XP, maar deze maakt geen virtuele disken aan.
Hou er rekening mee dat deze bestanden heel moeilijk te benaderen worden zodra je besturingssysteem niet meer opstart als je gebruik maakt van EFS. De sleutel wordt aan je account verbonden en de sleutel gaat verloren bij herinstallatie. Als je besluit om EFS te gebruiken zou ik je aanraden om van te voren uit te zoeken hoe je de bestanden kan decrypten als je Windows installatie beschadigd is geraakt.

Dit nadeel heeft TrueCrypt niet, want bestanden worden alleen beveiligd met een losstaand wachtwoord.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸