Toon posts:

sata naar esata hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

Verwijderd

Topicstarter
nadat me pc gesneuveld was, heb ik nu een nieuwe laptop gekocht, een hp dv5 1150ed
met een e-sata aansluiting, nu heb ik de harde schijf van me pc eruit gehaalt,
het betreft een seagate barracuda 250gb, nu wil ik die aansluiten op me laptop om me oude
gegevens te kopieren naar de laptop, ik heb hiervoor een sata naar esata kabel gekocht
en aangesloten op de hardeschijf en laptop, alleen er gebeurt helemaal niets, ik zie geen
extra harde schijf bij deze computer, weet iemand wat ik moet doen om de hardeschijf zichtbaar te maken?
:>

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt wel een stroomkabel aangesloten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
een stroomkabel? bedoel je voor de harde schijf?

Verwijderd

Een schijf heeft stroom nodig ja ;)

Sluit een sata-stroomconnector aan.
Of makkelijker: duw 'm in een externe behuizing.

Best knap trouwens, zo 1 lange zin. Maar je bent bekend met leestekens zoals de punt en de hoofdletter?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
vanwaar kan je zo'n stroomkabel halen, en sluit ik die dan aan op een stopcontact?

Verwijderd

Je hebt duidelijk geen idee hoe het werkt. Jouw beste optie is om een externe behuizing te halen voor je schijf en 'm dan via esata of usb aan te sluiten op je laptop. Je kunt je ook verdiepen in de materie ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop gewoon een behuizing zoals HlpDsK al aangeeft.
Dit topic gaat dicht, omdat we verwachten dat je zelf de moeite neemt om na te gaan waarom iets niet gaat werken. Dat een schijf stroom nodig heeft vereist alleen maar een beetje logisch nadenken en met een beetje inzet is prima uit te zoeken hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.