Toon posts:

verbinding internet onstabiel met statisch ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Het internet werkt maar met intervallen.

Er is een modem speedtouch
ip 192.168.1.1
DNS 195.238.2.21
DNS 195.238.2.22

daarop hangt een routertje belkin
ip 192.168.2.1 1-100
de dns zijn als hierboven

Nu heb ik mijn laptop die als server fungeert via wifi op de belkin.
Ik heb mijn draadloze netwerk kaart een vast ip gegeven
192.168.2.101
255.255.255.0
192.168.2.1 (standaard gateway)

en opnieuw de dns servers ingegeven

Nu, soms als ik mozilla open kan ik soms even op het net, enkele dingen googlen maar dan plots is er een netwerktime out.

Mijn ip is nochtans niet in de dhcp range gekozen van de router...

Het is de bedoeling de server uiteindelijke te laten routeren via de 2de NIC (fast lan).

Nu als ik als dns ook opnieuw het ip van de router ingeef lukt het ook. ff.. na enkele klikken komt opnieuw de foutmelding.

Enige tips over wat ik verkeerd doe precies? Ik heb me nu al te pletter gezocht en het lukt allemaal ff niet meer.

groeten

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je wilt nu dus 3x routeren ?

Aangezien je speedtouch een modemrouter is en je belkin een router is en je laptop straks ook gaat routeren.
Kan je niet gewoon de dhcp op je belkin uitzetten en dan je kabel van de speedtouch in een lanpoort van de belkin stoppen ?
Tevens zeg je dat het probleem in de WiFi zit.
Wat heb je zelf al gedaan op dat op te lossen ?

Is het trouwens ook onstabiel met een dynamisch ip ?

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 14-02-2009 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee met een dynamische ip toewijzing geen enkel probleem. Dus daar ligt het probleem niet. Mijn kennis rijkt niet verder.. hehe

Het is de bedoeling een apart netwerk op te zetten op de server. Deze dient dan voor de zaak. Clienten die daarop inloggen kunnen files sharen etc en andere voordelen van een domein te hebben. Graag had ik dit apart.

De makkelijkste oplossing is de DHCP uitschakelen op de routers en dit door de speedtouch laten regelen. Maar dan zit ik terug in een platte netwerkstructuur.

Als ik de verbiding automatisch zijn netwerkinstellingen laat detecteren werkt het zonder probleem.
Ik gebruikt voor alle subnetten 255.255.255.0

Het rare is dat ik bij mij thuis op mijn laptop dit zonder problemen kon doen: vast ip geven en surfen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wat als je is op 99 ipv 101 gaat zitten.
Misschien wilt die je wel binnen de range houden.
Grote kans dat 99 nooit gebruikt wordt.
Tevens maak je het je eigen alleen maar moelijker want met een statische route zit je nog zo in het netwerk. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door LuckY op 14-02-2009 21:27 ]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
krijg je wel een 192.168.2.x range als je dhcp doet?

en anders kan je altijd in de router instellen dat ie jouw laptop altijd 't zelfde ip geeft dmv mac-address intestellen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door teh_twisted op 14-02-2009 21:32 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
OK,
Alles blijkt correct ingesteld, dhcp, dns, rras,ad, etc werken ook naar behoren.

Het probleem bleek toch de draadloze verbinding te zijn. dacht dat 3 vd 5 blokjes toch beter presteerde maar de verbinding stond ingesteld op on-demand. Nja..

bedankt voor de hulp
Pagina: 1