[server 2008] Shared folder maken lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In een windows 2008 cluster met 2 nodes waarop ik verschillende shares heb aangemaakt. Af en toe gaat het met het maken van shares fout met de volgende melding:
code:
1
\[virtule server naam]\[sharename]: Flags for the SMB shared folder cannot be configured. This shared resource does not exist

Deze error krijg ik als ik het via de wizard van de resource manager doe. Als ik het in de verkenner op één van de nodes doe dan gebeurd er gewoon niets en maakt hij de share ook niet aan.

Het lijkt tot nu toe willekeurig te gebeuren.

• Avvd
  • Niet online
Ik had beide sites al gelezen maar er staat bij geen van de 2 een oplossing. De 2 link gaat overigens alleen over 2008 r2 en bij mij het gaat het over de gewone 2008 R1 zonder de BranchCache functionaliteit.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De oplossing zou kunnen zijn contact opnemen met Symantec Enterprise Support ;), die hebben blijkbaar een fix voor dit probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 14-02-2009 19:59 ]

• Avvd
  • Niet online
we zijn alleen geen klant van symantec. Maar het lijkt me dat dit ook zonder symantec is op te lossen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Blueone schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:20:
we zijn alleen geen klant van symantec. Maar het lijkt me dat dit ook zonder symantec is op te lossen.
dus je gebruikt het genoemde symantec product niet :? dan heeft het idd geen zin om contact met ze op te nemen daar de fix voor het symantec product is en niet voor windows

vertel eens iets meer over je cluster config. hoe heb je eea ingericht. mischien dat we daar iets uit kunnen herleiden :?

A wise man's life is based around fuck you

• Avvd
  • Niet online
Ik gebruik het product inderdaad niet. Het is eigenlijk een heel simpele 2008 enterprise cluster

2 nodes (exact dezelfde configuraties). met daarop 2 virtuele nodes die alleen als file-server dienen met een aantal schijven die op een san staan. Voor de rest is eigenlijk alles helemaal standaard.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
probeer dit eens: You may receive error messages when you share a folder in a Windows Server 2008 failover cluster

These problems occur because you are trying to provision a shared folder on a cluster physical disk resource that is not a member of the Highly Available Application or Service group. Cluster physical disk resources are listed in the Available Storage group. To view this group, click Storage in the Failover Cluster Management snap-in.

A wise man's life is based around fuck you

• Avvd
  • Niet online
Dat is het helaas ook niet. Ik heb namelijk al een aantal shares op de desbetreffende cluster disks staan. zojuist even een testje gedaan. Als ik de disk waar al een aantal shares opstaan uit de cluster haal dan kan ik wel weer overal shares aanmaken, als ik hem daarna weer in het cluster zet dan gaat het weer bij dezelfde mappen fout.

[ Voor 52% gewijzigd door Avvd op 14-02-2009 21:59 ]

• Avvd
  • Niet online
Het probleem is opgelost, het bleek dat de user System geen toegangsrechten had.
Pagina: 1