Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Canon HF100 die in AVCHD opneemt. Mijn vraag is hoe krijg ik .m2ts of mts vloeiend draaiende in een mediaspeler. Op dit moment werkt het wel alleen ziet het er stotterend uit, in de meegeleverde "Pixela Imagemixer" software ziet het er goed uit maar ik werk niet graag met browse programma's. Ook wil Imagemixer niet meer normaal functioneren als Haali media splitter geinstalleerd is em m2ts functie is aangevinkt.

Daarnaast snap ik er niks van dat je .mts zomaar kan hernoemen naar m2ts maar dat explorer dan opeens wel een previewfoto geeft en zodra ik dat gedaan heb imagemixer-player opeens niks meer van het formaat snapt.

Verwijderd

Schrijf je gedachten eens iets stelselmatiger op alsjeblieft, want ik weet niet goed hoeveel vragen je stelt. Weet je zeker dat je mediaspeler overweg kan met AVCHD files? Probeer eens wat van die quicktime H.264 bestanden af te spelen van de apple site. Als je speler dat ook niet goed afspeelt is de compressie gewoon te heftig voor je mediaspeler.

Verwijderd

Topicstarter
Ok de bestanden die van mijn camera komen .m2ts/mts (in avchd codec) spelen wel goed af op mijn PC met het meegeleverde stukje software Pixela Image Mixer maar niet met bijv. Media Player Classic of VLC-player op diezelfde PC. Het stottert dan dermate dat het net lijkt of de PC het niet kan trekken terwijl dit niet het probleem is aangezien het met andere software wel lukt.

Daarentegen wil Pixela Image Mixer niet meer normaal werken op het moment dat Haali Media Splitter is geinstalleerd en de .ts functie is aangevinkt (voor installatie). Ik ben uberhaubt geen fan van Pixela Image Mixer.

Wat ik gewoon zou willen is een .mts/m2ts bestand vanuit explorer starten (liefst met previewfoto v.h. filmpje) met Media Player Classic. Ik hoop dat het een instelling is die ik moet wijzigen in MPC/Haali Mediaspitter/ffdshow/CoreAVC zodat de bestanden wel vloeiend draaien.