[iPhone & iPod] Speakerdocks ervaringen & discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met speakerdocks waar je een iPhone of iPod in kan steken?

Philips DC910
Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/DC910_05-GAL-global?wid=430&hei=430&$jpglarge$
GeluidDisplay
Totaal RMS vermogen30WDisplayJa, LCD
Geluidskanalen2.0BacklightJa
GeluidskwaliteitTe overdreven basWeergave titel / artiestNee
ConnectiesOverig
AUX in tulp / mini-jack2Compatibel met iPhoneNee
AUX in S/PDIFNeeAlarm/WekkerJa
AUX uitNeeWerkt ook op batterijenNee
Hoofdtelefoon uitNeeAfstandsbedieningJa
Video uitNeeFM radioJa
GeheugenkaartenSD MMCStandby verbruik1W
USB in (geheugenstick)Ja
USB uit (naar PC)Nee
iPhone opladenJa

JBL On Stage III
Afbeeldingslocatie: http://www.harmanaudio.com/images/products/JBLONST3BLK_230.jpg
GeluidDisplay
Totaal RMS vermogen20WDisplayNee
Geluidskanalen2.0Backlight
Geluidskwaliteit?Weergave titel / artiest
ConnectiesOverig
AUX in tulp / mini-jack1Compatibel met iPhoneJa
AUX in S/PDIFNeeAlarm/WekkerNee
AUX uitNeeWerkt ook op batterijen6x AAA
Video uitNeeFM radioNee
GeheugenkaartenNeeStandby verbruik?
USB in (geheugenstick)Nee
USB uit (naar PC)Ja
iPhone opladenJa

Altec Lansing T612
Afbeeldingslocatie: http://www.alteclansing.com/images/product_image_large/T612_3QTR-VIEW_311.jpg
GeluidDisplay
Totaal RMS vermogen60WDisplayNee
Geluidskanalen2.0Backlight
Geluidskwaliteit?Weergave titel / artiest
ConnectiesOverig
Video uitNeeFM radioNee
USB uit (naar PC)Nee
iPhone opladenJa

Logitech Pure-Fi Express Plus
Afbeeldingslocatie: https://www.logitech.com/repository/1185/jpg/9939.1.0.jpg
GeluidDisplay
Totaal RMS vermogen10WDisplayJa, LCD
Geluidskanalen2.0BacklightJa
Geluidskwaliteit?Weergave titel / artiestNee
ConnectiesOverig
AUX in S/PDIFNeeAlarm/WekkerJa
AUX uitNeeWerkt ook op batterijen6x AA
Video uitNeeFM radioNee
USB uit (naar PC)Nee
iPhone opladenJa

Door Knopsje:
B&W Zeppelin
Afbeeldingslocatie: http://gearpatrol.com/images/BW-Zeppelin-iPod-Speaker-System.jpg
GeluidDisplay
Totaal RMS vermogen1 keer 50W (bas) + 2 keer 25W (midden/hoog)DisplayNee
Geluidskanalen2.0BacklightNee
GeluidskwaliteitSubliemWeergave titel / artiestNee
ConnectiesOverig
AUX in tulp / mini-jack1Compatibel met iPhoneNee
Video uitJa, S-video en CompositeFM radioNee
GeheugenkaartenNeeStandby verbruik3.7W
USB uit (naar PC)Nee
iPhone opladenJa

Als er meer reviews komen zal ik de in de TS zetten. Gebruik dezelfde tabel als in deze TS (door de quote knop te gebruiken)

[ Voor 86% gewijzigd door Juup op 21-02-2009 18:07 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:03
ik was net toevallig naar ervaringen aan het zoeken. Ik wil graag mijn ipod in de huiskamer op kunnen laden, en het leek mij mooi als er dan ook geluid uit kan komen .Ik heb geen stereo momenteel. Welke dock raden jullie aan. Er is nogal een verschil in prijs tussen alle docks. Ik heb inmiddels nogal wat gelezen op internet. De logitech mm50 komt redelijk goed uit de test en kost slechts 89 euo. Kom er alleen niet achter of de touch er in past. Ben erg benieuwd naar de ervaringen van mede tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
technonose schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:25:
De logitech mm50 komt redelijk goed uit de test en kost slechts 89 euo. Kom er alleen niet achter of de touch er in past. Ben erg benieuwd naar de ervaringen van mede tweakers!
Dit lijkt een oud model te zijn ofzo. Op de website van logitech vindt je er ook weinig meer over. De compatibiliteit omvat i.i.g. geen iPhones en Touches.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59576

Als je een Media Markt in de buurt hebt, moet je daar even naar binnen lopen...
Daar hebben ze ook van die speaker docks staan, en hier in Arnhem zijn ze allemaal aangesloten en kan je ff testen :)

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:40
En dan mag dit geweldige ding natuurlijk ook niet ontbreken:
B&W Zeppelin
Afbeeldingslocatie: http://gearpatrol.com/images/BW-Zeppelin-iPod-Speaker-System.jpg
GeluidDisplay
Totaal RMS vermogen1 keer 50W (bas) + 2 keer 25W (midden/hoog)DisplayNee
ConnectiesOverig
AUX in tulp / mini-jack1Compatibel met iPhoneNee
Video uitJa, S-video en CompositeFM radioNee
GeheugenkaartenNeeStandby verbruik3.7W
USB uit (naar PC)Nee
iPhone opladenJa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik ben zelf opzoek naar een speakerdock met de volgende eisen:

- Portable
- Batterijen (geen accu!)
- Maximaal 150 euro
- Minimaal iPhone 3G & iPod Nano (4th gen) compatible

Natuurlijk heb ik al even gezocht:

1. Philips SBD7000 (Nergens verkrijgbaar, maar zou vanaf april al leverbaar zijn zegt Philips)

2. Logic3 i-Station Rotate Portable Speaker (€ 70,00)

3. SDI iHome iP27BR draagbaar luidsprekersysteem (€ 119,95 )

Natuurlijk hebben mede-tweakers altijd brilliante suggesties of tips, dus ben benieuwd of iemand hier een mooie aanvulling bij weet die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Logitech Pure-Fi Anywhere 2. Kost 149,99 euro en er komt goed geluid uit (voor een portable). Accu gaat zo'n 10 uur mee. Voor wat betreft die iHome vond ik de iH5, iH8 en iH19 behoorlijk brak klinken. Geen idee hoe dat met de iP27BR zit. Logic3 zijn wel aardige speakers, maar de bouwkwaliteit is vaak vrij slecht. Je moet ook wel van veel bas houden.

Maar het beste advies is altijd om zelf te gaan luisteren met je eigen muziek.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Daedalus schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:52:
Logitech Pure-Fi Anywhere 2. Kost 149,99 euro en er komt goed geluid uit (voor een portable). Accu gaat zo'n 10 uur mee. Voor wat betreft die iHome vond ik de iH5, iH8 en iH19 behoorlijk brak klinken. Geen idee hoe dat met de iP27BR zit. Logic3 zijn wel aardige speakers, maar de bouwkwaliteit is vaak vrij slecht. Je moet ook wel van veel bas houden.

Maar het beste advies is altijd om zelf te gaan luisteren met je eigen muziek.
Een accu is geen serieuze optie, omdat ik niet weet of ik genoeg kan opladen waar ik heen ga. Batterijen zijn dan wat makkelijker, maar De logitech is verder zeker wel een erg mooi product!

iHome had ik al m'n twijfels bij. De Philips zou echt goed zijn, maar helaas dus nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Wellicht heeft iemand ervaring met de Sony ICF-C1iPMK2. Ik zou deze dock graag als wekker en lader willen gaan gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/64/31915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103304

Hallo,

Ook ik ben op zoek naar een speaker dock incl. wekker functie.
Hoe langer ik zoek des te lastiger de keuze wordt!

Wellicht heeft een van jullie ervaringen met onderstaande modellen en kan mij hulp bieden ten aanzien van mijn keuze.

Mijn eisen zijn als volgt:

- Compatible met Ipod Touch 2G en Iphone 3G
- Wekker functie
- FM functie
- Extra aux in gang (mini jack)

De volgende modellen ben ik tegengekomen:

JBL On Time 200ID
Logic 3 i-Station Studio
Altec Lansing M402 Moondance Glow
Philips DC200
iHome iP9
iHome iP99 BR
iHome iP88G (nog niet leverbaar)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 103304 op 11-08-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103304

is er hier niemand met ervaring?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand of de Altec Lansing T612 een accu heeft en hoelang deze meegaat? En weet iemand dat, als ik hem via Amazon.com bestel, er 220 volt op kan of slechts 110 volt?

[ Voor 38% gewijzigd door Blue_Fear op 14-08-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

Al iets gevonden?

Ik ben naar hetzelfde op zoek maar kan ook niets vinden..
Anoniem: 103304 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:46:
Hallo,

Ook ik ben op zoek naar een speaker dock incl. wekker functie.
Hoe langer ik zoek des te lastiger de keuze wordt!

Wellicht heeft een van jullie ervaringen met onderstaande modellen en kan mij hulp bieden ten aanzien van mijn keuze.

Mijn eisen zijn als volgt:

- Compatible met Ipod Touch 2G en Iphone 3G
- Wekker functie
- FM functie
- Extra aux in gang (mini jack)

De volgende modellen ben ik tegengekomen:

JBL On Time 200ID
Logic 3 i-Station Studio
Altec Lansing M402 Moondance Glow
Philips DC200
iHome iP9
iHome iP99 BR
iHome iP88G (nog niet leverbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
De Logitech Pure-Fi 2 is bij de V&D prijzencircus afgeprijst voor €89,95. Maar bij Kieskeurig zie ik dat ie bij de Bcc ook voor dat prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Hallo mensen,

Ik ben mij aan het oriënteren op een speakerdock voor mijn ipod Nano.

Ik twijfel tussen de:

- Lenco iPod Tower 1

- Philips SBD8100

Helaas heb ik heel weinig ervaringen kunnen vinden. Zijn er toevallig mensen die gebruik maken van één van deze docks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

HenkS

Da_king alias HenkS

Hallo

Ik was ook aan het rondkijken, en heb mijn oog laten vallen op de Altec Lansing iM600 , dat was althans voordat ik dit forum las, de Altec Lansing T612 heb ik nog niet bekeken.

Echter was ik vooral op kieskeurig.nl bij de reviews lees, is dat een aantal Ipods niet oplaad in de docks. En iemand beweert dat dit niet aan de dock ligt maar aan bepaalde type Ipods.

Ik ga namelijk ook nog een iPod kopen, dus dit wil ik meteen goed doen.
Weet iemand of er bekend is (en zo ja welke) Ipods in docks wel/niet opladen?
Bij kieskeurig geeft iemand een lijst van welke ipods in de dock kunnen (volgens de manual), maar deze blijken dus niet allemaal op te laden in de dock en dit lijkt me toch wel erg wenselijk.

bedankt
edit:

toch even verschillen opgezocht tussen de altec lansing types die ik benoem, de im600 heeft ook een accu en wekfunctie de lansing niet, dan ga ik toch voor de im600 ivm de accu om ook s lekker in de tuin te genieten, nu nog de goede ipod erbij die ook in de dock oplaad :)

[ Voor 16% gewijzigd door HenkS op 20-12-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik wil ook een speakerset aanschaffen voor mijn iPod. En wel één die als waardige vervanger van een Hi Fi-set gezien kan worden.

Mijn oog is gevallen op dit type dock, de Kanto Syd 5. http://www.kantospeakers.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.maclife.com/files/u129772/13-syd5-full.jpg

Echter heb ik deze niet kunnen vinden in Europese webshops. Het is natuurlijk mogelijk dat een US of Canadees bedrijf het wil opsturen naar Europa, maar heb ik weinig behoefte aan(kosten, garantie etc). Dat is een probleem dus. Gelukkig ben ik flexibel genoeg om ook voor een ander model te gaan, maar ik zoek wel één die dezelfde form factor als deze heeft.

Iemand suggesties?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308200

Heb zelf de volgende speakerdock:

De Altec Lansing im600

Afbeeldingslocatie: http://hifi-ring.com/uploads/posts/altec-lansing_im600.jpg

Apparaat bevalt uitstekend voor de prijs! (79E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb vorige week de JBL Radial Micro gekocht bij A-Mac. Ik heb hem terplekke beluisterd naast de Logitech Pure-Fi Anywhere 2, JBL On Stage III en JBL Radial (grotere versie). Qua prijs/kwaliteit en design vond ik de JBL de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:58
Kijk ook eens naar de Harman Kardon Go Play. kost 269 en geeft voor dat geld fantastisch geluid. ook veel bas aanwezig als je dat wilt (EQ instellen). Anders zou ik absuluut de JBL Radial adviseren. kost 219 en geeft ook goed geluid. Niet zo ruimtevullend als de HK, maar wel een imo een prettigere bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

iron_mike010 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:33:
Ik wil ook een speakerset aanschaffen voor mijn iPod. En wel één die als waardige vervanger van een Hi Fi-set gezien kan worden.

Mijn oog is gevallen op dit type dock, de Kanto Syd 5. http://www.kantospeakers.com/
[afbeelding]

Echter heb ik deze niet kunnen vinden in Europese webshops. Het is natuurlijk mogelijk dat een US of Canadees bedrijf het wil opsturen naar Europa, maar heb ik weinig behoefte aan(kosten, garantie etc). Dat is een probleem dus. Gelukkig ben ik flexibel genoeg om ook voor een ander model te gaan, maar ik zoek wel één die dezelfde form factor als deze heeft.

Iemand suggesties?
Wat vind je van onderstaande? Te koop bij de Hobo Hifi.
http://swiss.genevalab.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 154173 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:37:
[...]

Ik ken twee mensen die er eentje hebben. Prima geluid, maar niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 11:54
Arro schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:01:
Wellicht heeft iemand ervaring met de Sony ICF-C1iPMK2. Ik zou deze dock graag als wekker en lader willen gaan gebruiken.
[afbeelding]
Deze heb ik vorige week bij de Media Markt gekocht voor mijn ipod touch 3g en ipod nana 3g. (89 euro) Laden werkt, geluid afspelen klinkt prima.

Aantal keren geprobeerd met de touch 3g om wakker te worden met mp3 muziek. Helaas weigerde hij nog wel is. Te onbetrouwbaar. (in de handleiding staat wel welke handelingen je moet doen, maar dat is te omslachtig). Als de ipod ontbreekt (en je hebt wel ipod ingesteld om wakker te worden), dan speelt ie wel netjes een beep geluidje. Het buzzer geluid is wel 10x aangenamer dan me vorige wekker. (niet zo hard :)). De logitech anytime ondersteund ook playlisten om mee wakker te worden, dat doet deze niet. (was voor mijn geen probleem, ieder nummer volstaat bij mij om wakker te worden).

Ik heb gekozen tussen de Pure-Fi Express Plus en deze. Het is de Sony geworden omdat deze een backup batterij heeft. Mocht de stroom uitvallen, wordt ik tenminste wel op tijd wakker. Ik zet nu de ipod er in, muziek aan en de sleep timer op 30 minuten. Heerlijk.

Volgens mij is het handig om te weten of je een speakerdock wilt hebben of ook een wekker. Anders zou ik voor een losse speakerdock gaan.

Neem je ipod/iphone mee naar de Media Markt en probeer ze uit. In Hengelo (ov) stonden er volgens mij wel 20/25 soorten. Van 30 tot 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

mrbigfield schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:59:
Kijk ook eens naar de Harman Kardon Go Play. kost 269 en geeft voor dat geld fantastisch geluid. ook veel bas aanwezig als je dat wilt (EQ instellen). Anders zou ik absuluut de JBL Radial adviseren. kost 219 en geeft ook goed geluid. Niet zo ruimtevullend als de HK, maar wel een imo een prettigere bas.
Heeft er iemand ervaring met deze Harman & Kardon

Volgens Harman & Kardon heb je twee versies en ik wil voor de 5V gaan. Moet de adapter natuurlijk wel passen.

There are 2 versions of Go+Play: Go+Play - Pre-5V and Go+Play -
> 5V.Regarding the first version, the iPhone `s charging via the dock is
> possible only when connecting the dock to a PC. If you have the second
> Go+Play version, this is compatible with your iPhone, when using the
> right adaptor for your iPhone 3GS 32GB (music playback, charge and remote control).
>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Anoniem: 154173 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:37:
[...]

Grappig, het model van 800euro is precies de reden waarom ik nu aan het zoeken ben. 800 vind ik alleen een beetje veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 10:09
Iemand ervaring met de Philips DC350?
Twee problemen aan deze kant: het ding stoort als een gek als de Iphone met het netwerk communiceert. En de Iphone klaagt dat hij het apparaat niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
iron_mike010 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:33:

[afbeelding]

Iemand suggesties?
Gevonden!!

http://www.amazon.co.uk/K...ics&qid=1271334395&sr=8-1

Deze gaat binnenkort kennis maken met mijn buren O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

mrbigfield schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:59:
Ik heb hem gekocht bij bol (eur 250).
Heel erg goed geluid.
Blij dat ik deze gekocht heb. Ik ging dan ook meer voor de geluidskwaliteit als de integratie met de iphone/ipod (heb ze beide). Afstandbediening gebruik ik niet.
Wel zet ik de EQ van mijn IPOD op meer hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Beste mensen,

Mijn vriendin heeft sinds kort een iPhone 3GS en ze is bijna jarig.
Ze is al lange tijd weg van de Harman/Kardon Go+Play. Met name het design en het lekkere geluid dat eruit komt is voor haar belangrijk.

Voor mij dit jaar dus een inkoppertje, ik was er zeker van dat dit m'n cadeau ging worden. Maar, nieuwsgierig als ik ben, toch maar even op internet een beetje rondneuzen wat er nog meer te krijgen was en wat de reviews waren van de H/K, het is toch al een redelijk 'oud beestje' en misschien zijn er intussen alweer wat nieuwe dingen te krijgen.

Daar kwam ik ineens via wat geGoogle erachter dat de H/K misschien helemaal niet werkt met de nieuwste iPhone 3GS. Klopt dit? Of is er intussen alweer wat veranderd, waardoor het nu wel werkt? Dit is natuurlijk wel van belang voor ik € 250,- de deur uit smijt :)

Graag hoor ik van iemand die ervaring heeft met deze combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:58
HwKok schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:05:
Daar kwam ik ineens via wat geGoogle erachter dat de H/K misschien helemaal niet werkt met de nieuwste iPhone 3GS. Klopt dit? Of is er intussen alweer wat veranderd, waardoor het nu wel werkt? Dit is natuurlijk wel van belang voor ik € 250,- de deur uit smijt :)
De Go+play is niet gemaakt voor het formaat van de iphone waardoor hij net niet helemaal lekker verzinkt op de plaats voor de iPod. De iPod classic is wat korter en past hierdoor perfect in dat houdertje. iPhone werkt wel gewoon, laad ook gewoon op en de bediening is gewoon het zelfde. Ik zeg bij deze combi altijd, het werkt wel, maar is er niet voor gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik was aan het kijken naar een iPod dock met DAB radio en in de locale supermark heb ik een goedkope gekocht, maar die klinkt erg blikkerig (vreemd genoeg radio klinkt ok, maar iPod heel hol)

Nu kwam ik bij de sony winkel dit apparaat tegen:
http://www.sony.co.uk/product/mfi-ipod-hi-fi/cmt-mx550i
Mooi dinge en ipod dock is mooi weggewerkt. Maa helaas geen surround sound/DVD/bluray speler.

Weet er iemand of er een apparaat is dat dat wel allemaal heeft, of moet ik met een iPod kabel gaan werken?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Laatst online: 01-07 12:24
hangt ervan af wat je wil uitgeven, de denon s-5bd doet alles maar dan heb je nog geen speakers voor 2000 euri :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Hmm wel leuk topic:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jakob schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:49:
hangt ervan af wat je wil uitgeven, de denon s-5bd doet alles maar dan heb je nog geen speakers voor 2000 euri :)
mmm dat is zeker boven mijn budget, een paar honderd £ zat ik aan te denken.. die Sony set was minder dan £300, die prijs beviel me wel :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
binnenkort levert de baas in NL een paar duizend iPhone 4's uit onder het personeel dus zal wel druk worden hier ;)

ben zelf op zoek naar een bescheiden speaker dock voor de slaapkamer (waarschijnlijk met wekker), maar weet niet of het nog uitmaakt of de docks gemaakt zijn voor de iphone 3 of 4. design van de 4 is smaller en minder rond dus wellicht past hij niet in de oudere docks? en maakt het nog uit dat de nieuwe draait onder iOS4? iemand praktijk ervaring?

[ Voor 10% gewijzigd door erwin.heukels op 16-10-2010 15:33 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18086

Je kunt universal dock adaptertjes kopen wanneer je iphone niet past in je dock.
De naam zegt het al, ze zijn universeel en zouden dus in elk dock-apparaat moeten passen.

Zelf heb ik de JBL OnStage III al een tijdje. Geeft geweldig goed geluid, echt een aanrader.
Verder is ie door z'n compacte vorm makkelijk mee te nemen op vakantie..

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
Ik heb van de week een dockingstation gekocht. De enige echte eisen die ik had was dat het mijn iPhone 4 moest kunnen opladen, en dat er een deftig geluid in zit.

Na wat research kwam ik uit op de Logitech S715i. Deze heb ik voor 180 EUR op de website van Logitech besteld. Ik heb deze ook zien staan bij de Saturn in Utrecht. Er zit een NiMH-accu in die maar liefst 8 uur lang meegaat op één lading. Het geluid wat uit dat ding komt is werkelijk fenomenaal. Hij produceerd een zuiver en enorm krachtig geluid. Het dock voelt zeer solide aan (ook door het gewicht) en qua design vind ik het ook een plaatje.

Dus zoek je een dock dat portable is (een draagtas zit erbij), maar ook een hoogstaand, krachtig geluid kan produceren en ook niet al te duur is, dan heb je met de S715i een winaar. :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/668991/Logitech%20S715i/foto%205s.jpg

Voor de openingspost:

Logitech S715i
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/668991/Logitech%20S715i/S715i%20small.jpg
GeluidDisplay
Totaal RMS vermogenGenoegDisplayNee
ConnectiesOverig
AUX in tulp / mini-jack1Compatibel met iPhone 4Ja
AUX uitNeeWerkt ook op batterijenAccu
Video uitNeeFM radioNee
GeheugenkaartenNeeStandby verbruikn.b.
USB uit (naar PC)Nee
iPhone 4 opladenJa

• Tc-Chub
Hij ziet er ook nog wel vet uit moet ik zeggen! Maar wat ik het nadeel vind aan zo'n dock is dat je je telefoon dus niet meer kunt gebruiken. Ik heb dus liever een speakersetje waar je middels een usb stick oid muziek op kan slaan en dat je met een iPhone app of AirPlay tussen de muziek kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409268

Ik ben op zoek naar een speakerdock voor een iPhone4.

Budget: max. €500

Vereisten in volgorde van belang (moet natuurlijk 100% compatible zijn met iPhone4):
1) Geluidskwaliteit!
2) Moet dus luid kunnen, zonder dat de bass of de rest vh geluid gaat kraken, vooral bass is belangrijk
3) Laadt mijn iPhone op
4) Portable hoeft niet, maar mag
5) Mooi design

Extra's zijn altijd mooi meegenomen, maar hoeven niet

Na wat rondkijken heb ik 2 kanshebbers gevonden:

Monster Beatbox (+-€400) Heb deze al paar keer live gehoord, en tot nu toe geen betere gehoord, zeker op hoog volume.
http://reviews.cnet.com/s...4505-6467_7-34279637.html

Kanto SYD5 Net deze review gelezen en de bass valt tegen blijkbaar helaas (deze dock werd een paar keer vernoemd in dit topic)
http://www.iphoneworld.ca...oneipod-accessory-review/

Zijn er nog alternatieven? Heb al gekeken naar de verschillende van Bose, maar volgens mij is die Monster Beatbox nog steeds beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 16:06
Persoonlijk zou ik trouwens ook de AirPlay mogelijkheden van de speakerdock meenemen, als je je iPhone/iPod eens niet wil docken, maar snel iets wilt afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409268

Je zo'n dingen mogen er eventueel als extra bij dan.
Maar de geluidskwaliteit blijft het belangrijkste voor me, en daar lijkt me de Monster Beatbox het beste voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
ikzelf heb de panasonic sc-sp100, deze kost maar 80 euro, maar ik vind dat er geweldig geluid uitkomt, het evenaard zeker docks van 150 euro,of misschien zelfs meer!
er zit ook een erg handige remote bij
(ik heb er een review over geschreven, anders moeten jullie die maar eens lezen als ge een goeie speaker zoekt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik ben al een tijdje op zoek naar het ideale dock waar ontwerp en geluidskwaliteit elkaar ontmoeten. Twee modellen blijven de revue passeren, te weten de Genevalab M touch en de B&W Zepelin.Totdat ik daadwerkelijk kies luister ik via m'n Tangent Quatro, waar aardig geluid uit komt.

Nu heb ik voor vaderdag een airport express gekregen, dit completeerde mijn audio set-up behoorlijk, en heeft mijn vraag naar een dock weggenomen. Ben nu op zoek naar een hoge kwaliteit speaker met een aux-in waar niet persee een ipod in hoeft. Ik kijk nu naar de Genevalab M touch en de B&W Zepelin ;-)

Ik heb het gevoel dat er nog veel meer hoogwaardige Airplay / Active speakers zijn waar ik naar moet kijken. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanvdVeer schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:06:
Ik heb van de week een dockingstation gekocht. De enige echte eisen die ik had was dat het mijn iPhone 4 moest kunnen opladen, en dat er een deftig geluid in zit.

Na wat research kwam ik uit op de Logitech S715i
Raar dat die volgens http://www.logitech.com/n...=3&A4=4&compProducts=4320 niet voor de iPhone geschikt is (en er wel een iPhone op staat) en bij die andere niet :D

Edit: Zie op een andere pagina dat ie wel gewoon werkt met een iPhone 4 idd.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Executor16 op 15-07-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hallo jongens,

Ik ga binnenkort op vakantie en ik zoek nog een leuk boxensetje voor muziek. Ik heb maar een paar eisen. Hij moet een line-in hebben, een ipod /iphone 4 dock en hij moet een beetje redelijk klinken.

Prijs zo rond de 60 euro. Heeft er nog iemand aanraders?
ding naar mijn mening.

[ Voor 81% gewijzigd door Tc-Chub op 18-07-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar het is best lastig als je er niet naar kan luisteren.
Ik las dat de Logitech Pure fi anywhere 2 last heeft van uitvallend geluid, dus dan valt die sowieso af.

Ik heb nu deze gezien:

pricewatch: Logitech Rechargeable Speaker S315i 2.0 Grijs, Zwart

Zijn er mensen die ervaringen hebben met die?

EDIT: Deze set besteld bij Bol.com voor 68 euro (wilde hem graag snel in huis ivm als er iets mis gaat oid)

Ik zal een review plaatsen in de pricewatch zodra ik er tijd voor heb. Over het algemeen wel goede reviews op het internet alleen toen was de prijs dus 130 euro en zijn ze er daarom negatief over. Nu kost hij nog maar 60-70 euro en dan is het een leuke kwaliteit / prijs verhouding naar mijn mening.

[ Voor 31% gewijzigd door Tc-Chub op 18-07-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Het is de Geneva model M geworden, in 1 woord: GENIAAL

Zeker in combinatie met m'n Airport Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Akai ASB70i word mijn nieuwe sounddock

http://www.speakerdocksho...akai-asb70i-soundbox.html

Akai ASB70I: muziek van iPod en cd
Je favoriete muziek klinkt als nooit tevoren met de Akai ASB70I Soundbox. Dit veelzijdige speakerdock speelt je collectie af van je iPod én vanaf cd. Via dit uitgebreide dockingstation geniet je van je eigen muziekcollectie op iPod of cd. Geen zin in je eigen verzameling? Dan stem je af op de FM-radio met ruimte voor 40 voorkeurzenders. Je zit nooit zonder muziek met de AKAI Soundbox ASB70i in huis.
Gevoelsmatige bediening
Je bedient met speels gemak alle functies van de AKAI Soundbox ASB70i. Via het fraaie aanraakpaneel navigeer je eenvoudig door de muziekcollectie op je iPod. Dankzij de meegeleverde dockadapters is er plaats voor iPods van verschillende generaties. Met de meegeleverde afstandsbediening heb je vanuit je luie stoel eenvoudig toegang tot je favoriete hits. Je voorziet de AKAI Soundbox ASB70i van energie via het lichtnet. Voortaan is je kamer gevuld met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Akai ASB70i binnen gekomen .

Het geluid het goed voor een setje als deze.
Alleen je kan niet zelf de bass en trippel instellen .
Je heb wel een bass boost systeem op ziiten .

Het geluid heb ik nu op rock staan of classic met bass boost aan.
Geluid is zeker goed .
Elvis klinkt zeker goed zijn stem gat goed diep en het midde is zeker wel aan wezig op deze set.

De menu van een ipod nano versie 4 gaat via de afstandbediening van de akia.
De lcd scherm van de nano gaat netjes mee door de menu .

Min punt de nano versie 6 werk niet goed
Geluid kan je bedienen maar via menu naar arties of albums werkt niet .
je moet dan via touche scherm van je nano 6e gebruiken (blijft werken ook al zit het in de dock)

Aangezien de nano 6e puur gebruikt voor sporten en de pols band blijft zitten geen probleem voor mij.

De nano 4e serie gebruik ik in huis en op mijn werk .
Voor mij dus geen probleem maar voor een anderen misschien wel.
Zoek je een leuke dock die goed geluid geeft en ruimtelijk geluid geeft zal ik deze toch boven de logitech dock kiezen die ik gehoort heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348351

Ik heb een Zeppelin Air gekocht, voornamelijk als dock/laadstation voor onze Iphones en Ipods maar vond de Airplay mogelijk toch ook wel handig voor 's zomers op het terras. Wat blijkt nu, zodra ik mijn Imac of MBP via Airplay laat afspelen op de Zeppelin valt de verbinding iedere keer rond 60 minuten speeltijd weg. Hij reconnect ook niet automatisch.

Na echt alles geprobeerd te hebben is het apparaat uiteindelijk ter reparatie aangeboden bij Saturn waar ze mij op de Apple afdeling konden vertellen dat dit veel vaker voorkwam.........

Is nu 3 weken geleden, ik hoop hem binnen 2 weken weer terug te krijgen.

Geluidskwaliteit van de Zeppelin (als hij het doet) is echt super, de afwerking van het apparaat is ook subliem. Een absolute aanrader wat dat betreft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeppelin Air mini
Heb ik ook naar gekeken maar voor een slaapkamer iets te duur .
Maximaal wat ik wilde uitgeven was 100euro en er moest een alarm functie opzitten .
De akai heeft alles en de speakers zijn van 10cm door snee .
Even anders dan de meeste met pc speakers in een te duren behuizing .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Tc-Chub schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:26:
Hallo jongens,

Ik ga binnenkort op vakantie en ik zoek nog een leuk boxensetje voor muziek. Ik heb maar een paar eisen. Hij moet een line-in hebben, een ipod /iphone 4 dock en hij moet een beetje redelijk klinken.

Prijs zo rond de 60 euro. Heeft er nog iemand aanraders?
ding naar mijn mening.
Logitec s715i, accu, iphone dock en aan stroom tevens laden van iphone. AB inclusief ca. €90,- Klinkt goed en doet het gewoon.
productreview: Logitech S715i (Zwart) review door Steenvoorde

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik zelf ook na gekeken
Leuke boom box Maar het geluid was minder dan ik dacht .
Het is en blijft plastic met te veel speakers.

2-inch passieve radiatoren zijn geen actieve speakers .
Meer iest van speakers zonder magneet het beweegt alleen mee door de druk van de anderen speakers.
Word gebruikt voor kleine ruimte groter te laten lijken door uit te zetten zodat de lucht uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

Anoniem: 348351 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:39:
Ik heb een Zeppelin Air gekocht, voornamelijk als dock/laadstation voor onze Iphones en Ipods maar vond de Airplay mogelijk toch ook wel handig voor 's zomers op het terras. Wat blijkt nu, zodra ik mijn Imac of MBP via Airplay laat afspelen op de Zeppelin valt de verbinding iedere keer rond 60 minuten speeltijd weg. Hij reconnect ook niet automatisch.

Na echt alles geprobeerd te hebben is het apparaat uiteindelijk ter reparatie aangeboden bij Saturn waar ze mij op de Apple afdeling konden vertellen dat dit veel vaker voorkwam.........

Is nu 3 weken geleden, ik hoop hem binnen 2 weken weer terug te krijgen.

Geluidskwaliteit van de Zeppelin (als hij het doet) is echt super, de afwerking van het apparaat is ook subliem. Een absolute aanrader wat dat betreft.....
jammer dat je deze evaring hebt,

ik heb zelf de zeppelin mini en dat geeft een prima geluid bij mij in de huiskamer. Ik heb via de apple tv ook airplay gekoppeld op de zeppelin mini.

Daarnaast heb ik een Harman Kardon - HK Go + Play Micro erbij gekocht voor op de boot, deze was 99 euro bij de MM/Saturn in de aanbieding deze geeft een stuk beter geluid dan de logitech en JBL On Stage III setjes.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 01:00
Als je geld teveel hebt... http://www.loewe.tv/be-nl...ndvision/soundvision.html

Heb het ding werkend gezien en gehoord en veel mooier kun je het niet krijgen. veel duurder ook niet helaas.

[ Voor 38% gewijzigd door __fred__ op 08-05-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Heb sinds kort deze aan geschaft

Afbeeldingslocatie: http://techdigest.tv/audio_pro_porto_ipod_portable_speaker.jpg

zeer mooi en helder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peaky schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:26:
Heb sinds kort deze aan geschaft

[afbeelding]

zeer mooi en helder geluid.
http://www.techdigest.tv/2008/05/digital_summer_2.html

Meer info er over

Deze heb er bij gekocht
De akai gebruik ik voor mijn slaapkamer

En deze voor de verbouwing van mijn nieuwe huis Altec Lansing Octiv Duo (202)
Je moet toch wel muziek hebben tijdens het opknappen

http://www.engadget.com/2...-202-speaker-dock-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 10:41
Ik zoek voor de kinderen hier een goede speakerdock voor de ipod touch die ze binnenkort gaan kopen.
Gezien hun leeftijd (6 en 8) is een hoesje (sillecone) voor de ipod wel aan te raden denk ik.
Zijn er docks waarbij de ipod touch gewoon past als ze in zo'n hoesje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51
Pff ik zit al dagen te zoeken naar een perfect dock voor in mijn slaapkamer.
- HiFi audiofiel kwaliteit dus geen Dr Beats etc.
- Aantrekkelijk design
- Airplay
- geen B&W zeppelin
- Prijs max 500euro.

De Monitor Audio i-deck 100 voldoet eigenlijk prima, afgezien van het feit dat deze geen airplay heeft. Dat geld ook voor de Geneva M/S models.
Jammer dat er geen goede HiFi docks zijn die airplay bieden. Ik kan wel weer een aparte airport express eraan hangen maar ik heb eigenlijk geen zin om weer met kabeltjes e.d. te klooien. Ik wil het graag clean en strak houden in mijn slaapkamer.
Ik had bijna de MonitorAudio aangeschaft maar toch lijkt het mij ideaal om 's ochtends in je bed even je mail te lezen en ook je muziek aan te hebben staan. Dat kan dus niet als je persee je iphone moet docken.

Ik hoop dat iemand nog andere merken/types weet die wel voldoen aan mijn eisen?

>> Signature?

Pagina: 1