DVB-T in Mac OS X?

Pagina: 1
Acties:

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 21:43

UTP

Unshielded Twisted Person

Topicstarter
Ik heb een USB DVB-T dongle gekocht zonder op te letten of het geval ook op Mac OS X draait. De driver cd bevat in ieder geval al geen Mac drivers dus dat begint al goed...

Op de website van het merk Quintezz staat het product niet eens dus daar vind ik ook geen drivers.

Dit is de dongle.
Afbeeldingslocatie: http://shop.recall.cz/www/obrazky/velke/QUIDVBTUSB.jpg

Ik heb al met VLC en diverse plugins liggen vechten maar dat werkt (nog) niet. Op een XP computer werkt het apparaatje gewoon goed.

Wie weet hoe ik dit ding aan de praat krijg op mijn Intel Macbook met Leopard?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt EyeTV of The Tube proberen. De stick die hebt staat niet tussen de supported devices, maar misschien is het een gerelabelde Pinnacle.

Kijk anders 'ns in System Profile onder USB naar de vendoer en product ID.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:20
Je moet er achter zien te komen welke chipset er in het apparaatje zit (misschien klooien met lspci -v ofzo, of stick open maken).

Dan kun je een stuk beter zoeken namelijk.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je een fcc nummer?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 21:43

UTP

Unshielded Twisted Person

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:03:
Je kunt EyeTV of The Tube proberen. De stick die hebt staat niet tussen de supported devices, maar misschien is het een gerelabelde Pinnacle.

Kijk anders 'ns in System Profile onder USB naar de vendoer en product ID.
EyeTV had ik al geprobeerd, The Tube heb ik net gedownload maar deze vraagt ook of ik een supported device wil aansluiten.

In system profile komt het volgende te staan:
Productcode: 0x1689
Fabrikantcode: 0x18b4
Versie: 0.00
Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec
Locatiecode: 0xfd100000
Beschikbare stroom (mA): 500
Vereiste stroom (mA): 100
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:06:
Je moet er achter zien te komen welke chipset er in het apparaatje zit (misschien klooien met lspci -v ofzo, of stick open maken).

Dan kun je een stuk beter zoeken namelijk.
Pakt schroevendraaiertje: Op de grote chip staat het volgende:

EC168
XCMK27818X
SGAA 0818

Op de kleine:
MAXLINEAR
MXL 5003S
D3SCY 06
0824 A
Geen idee, op het printplaatje staat: SV342D-V02. Is dat een FCC nummer, buiten op de stick staat nl. helemaal geen nummer.

Ik heb al deze nummers al richting google geslingerd maar ik krijg weinig zinvols in combinatie met Mac of Mac OS X DVB-T enz...

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-12 00:28
Ik ben ook al lang naar iets op zoek voor mijn Macbook waar ik het i.c.m. digitenne kan gebruiken.
Ook omdat je dan je digitenne kaart ergens kwijt moet kunnen....of kan dit ook zonder?

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 27% gewijzigd door t013463 op 27-02-2009 14:42 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-12 13:23
wdebitewari schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:41:
Ik ben ook al lang naar iets op zoek voor mijn Macbook waar ik het i.c.m. digitenne kan gebruiken.
Ook omdat je dan je digitenne kaart ergens kwijt moet kunnen....of kan dit ook zonder?

Iemand hier ervaring mee?
Zonder de smartcard kun je alleen NED1,2,3 en lokale zenders bekijken. Werkt deze niet op een mac? http://www.erconline.nl/kpn-usb-digitenne-tuner-p-3273.html

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-12 00:28
trolleystad schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:53:
[...]

Zonder de smartcard kun je alleen NED1,2,3 en lokale zenders bekijken. Werkt deze niet op een mac? http://www.erconline.nl/kpn-usb-digitenne-tuner-p-3273.html
Had hier al naar gekeken. Helaas geen Mac support.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer eens Equinux MediaCentral.

Ik heb ook een hele vage no-name stick en die werkte ook nergens mee, behalve MediaCentral dus. Bleek dat hij precies dezelfde chipset gebruikt als de 'TubeStick' die met MediaCentral wordt meegeleverd.

Edit: Ik zie net op hun site dat TheTube (die je al hebt geprobeerd) ook van Equinux is, dus als het daarmee niet werkte dan werkt het vast ook niet met MediaCentral.

Over de digitenne vraag: Volgens mij is de enige ontvanger voor Digitenne met abonnement de FireDTV ontvanger. Deze werkt in combinatie met EyeTV ook op de Mac. Helaas wordt het wel een duur verhaal dan, de FireDTV kost 180 euro, en dan moet je ook nog een geschikte Conax CAM kopen en het EyeTV pakket. Ik weet ook niet 100% zeker of deze combinatie volledig met Digitenne werkt. Ik heb er zelf geen, heb er alleen over gedacht om hem te kopen maar ik vond het te duur.

[ Voor 48% gewijzigd door GekkePrutser op 02-03-2009 00:40 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Even een schopje.

Ik ben benieuwd of het ondertussen de TS al is gelukt hm aan de praat te krijgen onder OS X.
Ik heb eenzelfde USB DVB-T ontvanger van ebay gehaald (minder dan 10 euro inclusief verzenden).
Onder XP/Vista/Windows 7 werkt het prima icm Media Center, nu Mac OS X nog.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:20
Je moet op zoek naar een BDA driver, daarmee werken volgens mij bijna al die stickjes.

Ik heb een Zolid Hybrid TV Stick (DVBT 2883 TV tuner ofzo heet ie geloof ik als je hem aansluit) en die heb ik op Windows werkend met DVB Dream en een BDA driver van het DVBDream forum :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik kan je een paar dingen vertellen aan de hand van de gegevens (maar dit is niet een oplossing, slechts meer informatie die je zelf ook had kunnen vinden;)

Je Chipset: E3C EC168

Je Tuner: Microtune MXL5003s
(Dus ja, dan weet je welke chip wat is)

Deze worden gebruikt in o.a. (met dezelfde vendor/device id)

- SinoVideo 3420A-2
- Zap 3420D/SV
- Sweex MM002V2
- DUTV007A USB DVB-T Receiver
- Tvisto USB DVB-T

Onder linux nog niet aan de praat volgens internet, Mac OS X wordt niet eens gevraagd door wie dan ook (behalve in dit draadje wat in google ook naar boven komt).

Dit betekent dat als er voor een van die een Mac OS X driver beschikbaar komt, dat je dan TV kan kijken, native, In Mac OS X.

Verder zal je je moeten behelpen met windows, of in een vm (parallels, vmware) tv kijken (is snel genoeg dacht ik).

Net gevonden: pagina over deze generic DTV chipset; http://linuxtv.org/wiki/index.php/E3C_EC168

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 07-08-2009 14:12 . Reden: Meer devices, + link naar linux pagina ]

Pagina: 1