Ander IP instellen POP3 service (Windows Server 2003)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almeros
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb een server met Windows Server 2003. Ik heb daarbij de email services geïnstalleerd (POP3 service dus) en gebruik geen Exchange server. Nu heb ik op die machine 2 IP adressen (2 nics). 1 voor intern netwerk en 1 voor http verkeer (extern).

Ik heb POP3 aangezet en ingesteld. Als ik nu telnet naar poort 110 op extern krijg ik geen respons maar als ik dat doe voor het interne IP krijg ik wel respons. Ik heb voor de test de firewall even gedisabled.

Ik wil nu het IP adres wijzigen waar de POP3 service op luistert maar ik zie geen optie in de properties in de MMC :S Ik kan wel port 110 wijzigen naar wat anders maar niet het IP adres. Raar toch? (Bij SMTP kan ik dit wel gewoon instellen).

Iemand een idee hoe ik dat kan doen? Misschien via de windows registry ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begrijp ik je goed dat je hiermee een POP3 toegang tot een email server wilt, maar je geen email server hebt? De POP3 service is geen server.

Als je wat anders bedoeld, kun je het dan proberen duidelijker uit te leggen? Wat wil je bereiken, en hoe? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almeros
Ok, ik wil met een POP3 client naar het publieke IP van mijn webserver connecten (poort 110) om mail op te halen. Op deze server heb ik de POP3 service gestart en ingesteld (die standaard bij Win Server 2003 meegeleverd is). Deze service luistert alleen helaas automatisch op het verkeerde van 2 op deze server bestaande IP adressen. Ik kan in het management console hier geen ander IP instellen.

Hoop dat het zo duidelijker is wat ik wil bereiken...? Of mis ik iets anders Gambieter? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met: POP3 service is geen server.

[ Voor 20% gewijzigd door Almeros op 14-02-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Almeros schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:41:
... Deze service luistert alleen helaas automatisch op het verkeerde van 2 op deze server bestaande IP adressen. Ik kan in het management console hier geen ander IP instellen...
Het feit dat jij geen verbinding krijgt op dat IP wil nog niet zeggen dat de pop3 service niet op dat IP luistert.
Dat moet je eerst maar eens controleren met netstat -a of met tcpmon.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
Je publieke ipadres zeg je, zit die computer toevallig achter een router? of zit hij direct op je modem?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almeros
Bedankt voor jullie reacties!

De server zit niet achter een router (en staat ook niet thuis :)). Daarnaast heb ik een portscan gedaan op publieke en private IP's waarbij poort 110 open stond op het private IP maar niet het publieke.

Niemand ervaring met POP3 voor Windows Server 2003 en multiple IP's?

[ Voor 4% gewijzigd door Almeros op 16-02-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Laatst online: 17-09 08:39
Network binding veranderen en de SMTP service herstarten en nog eens proberen zou mijn eerste actie nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Mogelijk dat het gebruik maakt van de instellingen van de smtp service. In dat geval IIS manager openen, rechtsklik eigenschappen van de smtp service en dan op eerste tabbled het ipadres veranderen.

Fabricati Diem, PVNC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
Volgens mij detecteert de wizard zelf hoe je netwerk is geconfigureerd.
Mijn suggestie, verwijder even je pop3 server, en check goed of ze allebei werkend zijn in de tijd dat de wizard loopt.
Of als je intern niet nodig hebt je kaart disablen en je externe online laten.

Wat je ook kan proberen is de web administration installeren (zit bij add and remove programs bij de pop3 service) misschien zit daar de optie wel in.

En uiteraard ff een rebootje proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door pennenlikker op 16-02-2009 16:40 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almeros
Goeie tips! Thanks all! Ik ga er eens wat mee proberen als het lukt en laat het hier weten.

Dat met de SMTP settings in IIS had ik al geprobeerd, dat wou niet baten :(
Pagina: 1