Ik heb een server met Windows Server 2003. Ik heb daarbij de email services geïnstalleerd (POP3 service dus) en gebruik geen Exchange server. Nu heb ik op die machine 2 IP adressen (2 nics). 1 voor intern netwerk en 1 voor http verkeer (extern).
Ik heb POP3 aangezet en ingesteld. Als ik nu telnet naar poort 110 op extern krijg ik geen respons maar als ik dat doe voor het interne IP krijg ik wel respons. Ik heb voor de test de firewall even gedisabled.
Ik wil nu het IP adres wijzigen waar de POP3 service op luistert maar ik zie geen optie in de properties in de MMC
Ik kan wel port 110 wijzigen naar wat anders maar niet het IP adres. Raar toch? (Bij SMTP kan ik dit wel gewoon instellen).
Iemand een idee hoe ik dat kan doen? Misschien via de windows registry ofzo?
Ik heb POP3 aangezet en ingesteld. Als ik nu telnet naar poort 110 op extern krijg ik geen respons maar als ik dat doe voor het interne IP krijg ik wel respons. Ik heb voor de test de firewall even gedisabled.
Ik wil nu het IP adres wijzigen waar de POP3 service op luistert maar ik zie geen optie in de properties in de MMC
Iemand een idee hoe ik dat kan doen? Misschien via de windows registry ofzo?