Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FPS drops: i7 920/P6Tdlx/3x1gbOCZi7trch/HD48501gb/SpinptF1tb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb laatst het volgende systeem aangeschaft:

Asus P6T deluxe
Core i7 920
OCZ Intel i7 Triple Channel OCZ 3X1gb 1333LV3GK
Asus Radeon HD4850 1gb

Het systeem draait stock en stabiel op een Spinpoint F1 1tb, in een triple boot opstelling, waarbij de harde schijf in drie gelijke partities verdeeld is: Vista 64, W7 64, W7 32.

Ik ben op zich tevreden, ik gebruik het systeem primair voor multimedia/thuisgebruik, en het produceren van elektronische muziek.

Ik speek ook graag UT3, en daar valt mij op dat de framerates niet altijd even hoog zijn. Op zich draait het spel meestal soepel op de 60fps cap, maar in sommige maps en tijdens gevechten onder bepaalde hoeken wil hij nog wel eens dalen naar de 30/40 fps. Ik draai alles standaard, geen tweaks, geen CCC veranderingen etc.

Ik vind dat voor dit systeem toch wat mager.. Ik heb de bekende trucs met de video driver al geprobeerd, en heb ook de meest recente en bijbehorende software voor het complete systeem draaien. Het maakt niet uit welke van de drie besturingssystemen ik boot, nagenoeg dezelfde resultaten..

Zou dit de grens van mijn systeem qua gamen met (het niet al te best geprogrammeerde)UT3 zijn? Ik weet dat UT beter met Nvidia draait, en ook weet ik dat de 920 niet bijster veel performance winst oplevert in UT3.. Maar dit moet echt beter kunnen lijkt mij..

Ik heb sowieso al geheugen van hetzelfde type in de 6gb variant besteld, wat ik ook goed voor de muziek productie kan gebruiken(veel plugins/samples) Ik wacht dat verder af en ga daarna indien nodig XP nog installeren als het zo blijft.

Ervaringen en tips zijn erg welkom!

Bvd, Mvg,

Joost

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan natuurlijk altijd een 3d benchmark draaien om te zien wat je FPS is en hoe jouw systeem zich aan het gedragen is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je betreffende ''een 3d benchmark'' specifieker zijn?

Bedoel je een UT3 Benchmark, of zoiets als een 3dMark, of een Windows 3d Benchmark?

Ik heb gisteravond wel even deze gedownload en geprobeerd:

http://www.hocbench.com/ut3.php

Helaas kan ik geen resultaten bekijken, omdat ik gelinkt word naar een online link welke Explorer niet kan vinden. In de Benchmark map wordt geen resultaat geplaatst, alhoewel ik dat wel zo ingesteld had. Ik heb dit programmaatje dan ook weer direct verwijderd.

Ik heb ook een zware UT3 map geladen, met 31 bots op godlike. Vanuit het spel taak beheer geopend en gekeken wat er gebeurde. Processor gebruik stond zo'n beetje rond de 50 %, geheugen op 1.9 gb. HT ook nog aan en uit gezet, maar dat maakte weinig verschil, de 4 cores en bijbehorende threads werden wel redelijk gelijk belast.

Ik denk toch dat het niet veel beter dan dit gaat worden. UT is eigenlijk het enige spel wat ik af en toe speel, en eigenlijk moet ik niet klagen want het draait over het algemeen vloeiend.

Ben benieuwd wat XP en 6gb geheugen gaan uitmaken! :)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb gehoord dat als je verschillende Windows systemen in partities naast lekaar zet ze elkaar gaan bijten.
Niet echt heel belangrijk hiervoor, maar ze zouden elkaars systeemherstel bestanden weggooien.
Ik weet niet hoe jij met je pc omgaat, maar voor mij zijn die bestanden in ieder geval best belangrijk.

Misschien ligt het ook een beetje aan de verschillen in kracht die het spel vraagt.
Bij mij heb ik bij Half-Life 2 dat ik eerst door een wat minder bijzonder stuk loop, en er later wat meer actie komt.
Als die overgang tussen rustig en actie te plotseling is, krijg ik opeens een framedrop, die zichzelf later weer herstelt.
Dat was op een E8400, HD4870 512 OC, 4GB waarvan ik niet meer de snelheid weet (6400 dacht ik) en een harde schijf zonder partities.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe niets met systeem herstel, ik heb heb een back-up van belangrijke files op een externe schijf. Ik heb hiervoor alleen Vista 64 op hetzelfde systeem gedraaid op één partitie. Draaide precies zoals het nu ook draait, stabiel en soms frame drops bij drukte in UT3.

Verder draait deze opstelling als een zonnetje, vind alleen UT3 ietsje tegenvallen. Misschien moet ik mijn eisen toch iets bijstellen. Af en toe een frame drop naar 30/40 frames p/s valt wel mee te leven aangezien het spel meestal vloeiend op de 60 cap draait.

Ik lees hier wel verhalen over mensen die een soortgelijk systeem hebben, en wel constant vloeiend draaien. Ik vraag me af of die mensen dan XP draaien(32?64??), of hun systeem over klokken. Ik doe dat zelf namelijk niet op het moment, het enige wat ik nog ga doen is extra geheugen plaatsen en eventueel XP installeren.

Ik lees er op het UT3 forum ook veel over. Er zijn veel mensen met high end systemen die frame drops hebben, dit zijn vaak ook mensen met high end Ati kaarten(4870 bv). nVidia schijnt ook beter te presteren in UT als ik de benchmarken bekijk.

Dus het zal wel ongeveer kloppen denk ik dan maar, was alleen leuk geweest als ik ook constant 60 frames had.. Je kan niet alles hebben zeggen ze wel eens!

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu 6gb geheugen in zitten.

Als ik een zware map met 31 bots laad in UT3, dan alt-tab ik naar het bureaublad in Vista 64. Ik start dan taak beheer, en bekijk wat het processor en geheugen verbruik zijn:

Processor: 26%
Geheugen: 38%

Het spel draait nog steeds hetzelfde als met 3gb geheugen. Ik heb geen idee of ik zo goed meet.. Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik tijdens het volledig scherm gamen kan kijken wat er gebeurd.. Ik baal ervan dat ik die UT3 benchmark resultaten niet kan bekijken..

Ik krijg toch de indruk dat de HD4850 hier de bottleneck is.. Aangezien ik het onzin vind om XP te gaan draaien voor een spel wat DirectX 10 ondersteunt, denk ik toch dat ik over een half jaar deze grafische kaart ga vervangen door een krachtiger exemplaar..

Wat ik ook nog kan doen is de 920(of 4850) over klokken, maar het lijkt me sterk dat de processor hier de bottleneck is. Ik heb ook geen trek om mijn hardware te verpesten, de 920 heeft wel een goede Nexus Low-7000 koeler en is idle rond de 35 graden, en load maximaal 40, maar de Asus Radeon HD4850 draait met een standaard koeler en wordt in CCC idle 40 graden bij 44% fanspeed, en tel daar bij load voor allebei de waarden maar 10 bij op..

Als mensen nog tips of suggesties hebben dan zijn deze meer dan welkom!

(en als er nog mensen belangstelling hebben voor 3 x 1gb OCZ i7 1333mhz Triple Channel memory, stuur maar een bericht..)
Pagina: 1