Toon posts:

Probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het probleem dat als ik het internet aansluit via de normale kabel.
(dus wired) dat ik dan krijg dat ik verbonden ben met een onbekend netwerk.
Ik kan verder geen internet krijgen, en hij zegt dat de verbinding LAN is.
Ik heb de kpn experia box.. en heb een 64 bit besturings systeem (vista)
Wat moet ik hier mee? Heb zelf al veel geporbeerd maar niks lukte..
(internet werkt wel, kabels ook .. )

mvg
Pim

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:50

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

welkom op GoT ,

kun je misschien wat meer zeggen over apparatuur die je hebt staan ?(naast de experia dan ) en heb je niet een verkeerde soort kabel zitten ? , ben je bekent met cross kabels en de toepassingen er van ?

en werk je met een laptop of een desktop ? (dan kun je wat makkelijker ergens een kabel in prikken )

[ Voor 3% gewijzigd door BGB4rn op 14-02-2009 17:13 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
dankje :)
Uhm ik heb deze dingen :
Q8200 quadcore,
Gigabyte GA-EP45-DS3L - Moederbord - ATX - iP..,
PEAK RADEON HD 4850 - Grafische adapter - Ra (weet niet of je hier wat aan hebt maar toch)..
De netwerk adapter is gewoon de Netwerkadapter - Realtek RTL8111C - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet

en een gewone destkop pc..
Verkeerde soort kabel.. volgens mij niet.. want op deze pc werkt het wel.. en heb deze kabel ook al geprobeerd.. en cross kabels ken ik niet..

• BGB4rn

BGB4rn

weet je trouwens zeker dat je pc op de goede poort zit aangesloten aan je switch /router ? en zijn er andere pc's in het netwerk om zeker te weten dat het ding het doet ?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij wel.. hijs met assemblage en er is maar 1 poort voor internet ... (die met die 3 computertjes) en er geen andere pc in het netwerk, hij zegt alleen mijne in het netwerk ..

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:34
Krijg je wel een ip adres van de dhcp server in de experia box?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm .. Waar kan ik dat zien (ben nog best slecht op dit gebied)

• -Paul-
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:48:
Uhm .. Waar kan ik dat zien (ben nog best slecht op dit gebied)
In command prompt intypen: ipconfig

Verwijderd

Topicstarter
Link-local IPv6-adres : fe80::64ef:2d8a0ba757%10(voorkeur)
Ipv4-adres: 192.169.2.3. (voorkeur)
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.2.1

Tunnel adapter LAN-verbinding* 6:
Mediumstatus : medium ontkoppeld
verbindinsspec DNS achtervoegsel: -

• -Paul-
Oke, probeer in de command prompt:

ping 192.168.2.1

ping 194.109.21.51

ping ping.xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
ping 192.168.2.1 -> Doelhost niet bereikbaar
ping 194.109.21.51 -> Doelhost niet bereikbaar
ping ping.xs4all.nl -> doet het niet.. =)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Heb je tussen de Experiabox (EB) en je computer ook nog een ander apparaat zitten?
Tenzij je de nieuwste EB hebt (ik meen me te herinneren dat rond deze tijd een nieuwe zou uitkomen) dan zou de EB zelf 192.168.1.254 of 192.168.0.1 moeten hebben, maar niet 192.168.2.1.
Correct me if I'm wrong...

Verwijderd

Topicstarter
uhm heb gewoon een kabel vanuit de experia box naar me pc liggen..
enne heb niet de nieuwste.. (ongeveer half jaar gelede gekrege..)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:01:
Dit gaat nooit werken, een ip-adres dat met dit subnetmasker is uitgerust kan nooit bij die gateway komen.
Buiten dat, (voorkeur) is dat wel dhcp ?

Verwijderd

Topicstarter
oftewel me pc is gewoon fucked up ?

• DukeBox
  • Nu online
Dat weet ik niet, maar als dat daadwerkelijk de juiste getallen zijn dan heb je of de verkeerde gegevens ingevoerd of je dhcp server deelt de verkeerde gegevens uit.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Steek er anders voor de zekerheid een eenvoudig netwerkkaartje (bijvoorbeeld uit een andere computer) in en kijk of het dan wel werkt. Dan sluit je in ieder geval de netwerkkabel, de experiabox en het besturingssysteem uit,

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 15-02-2009 11:40 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Topicstarter
heb daar niks ingevoerd ? Maar wat moet ik nu doen met deze pc ? zonder internet kan ik niks..

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nou niet 1,2,3 een eenvoudig netwerkkaartje heb ?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Misschien dat een bekende in je buurt er eentje over heeft.even wakker worden

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 09:22
Met je PC is niets aan de hand, hij moet gewoon even worden ingesteld. Stel je netwerkkaart gewoon in op DHCP.
DukeBox schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:29:
[...]

Dit gaat nooit werken, een ip-adres dat met dit subnetmasker is uitgerust kan nooit bij die gateway komen.
Buiten dat, (voorkeur) is dat wel dhcp ?
Dat zeg ik, hij moet worden ingesteld. :) Komt ie...

Ok, ik vermoed dat je LAN adapter voorzien is van een handmatig ingevuld IP adres (wellicht heb je dit moeten doen in de handleiding ofzo? Vermoedelijk heb je een typefout gemaakt bij het invullen) .

In de EB zit een zogenaamde DHCP server. Deze deelt zelf IP adressen uit aan de aangesloten computers/laptops/etc.

Stel in Vista de adapter in op automatisch IP adres verkrijgen.
Ga naar het configuratiescherm en kies voor de klassieke weergave. (linker kolom)
Ga naar het netwerkcentrum
Kies voor de optie status weergeven in het overzicht van netwerkverbindingen (die van de LAN verbinding uiteraard)
Je krijgt een nieuw venster met informatie en tellers.
Klik onderin op eigenschappen
Je krijgt een nieuw venster klik 1x op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) en klik op eigenschappen
Stel in dat zowel het IP adres als de DNS servers automatisch worden toegewezen.
Klik op OK. Bevestig het eigenschappen venster ook met OK. Het kan bij sommige vensters even duren voordat deze verdwijnen. (soms wel 2 minuten of langer). Gewoon wachten, ze gaan wel weg.

Er blijft een status venster over (die met die tellers en gegevens). Wanneer je nu in dit venster op details klikt, zul je IP adressen en dergelijke zien. het IP adres, Gateway adres en de DNS servers moeten in de trent zijn van 192.168.<iets>.<iets>, en geen 0.0.0.0 of 169.<iets>.<iets>.<iets>.

[ Voor 4% gewijzigd door _reboot_ op 15-02-2009 11:52 ]

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:01:

Zijn ip is niet gelijk aan de standaard gateway.
192.169.2.3 zit niet in dezelfde range als 192.168.2.1
Ip misschien statisch ingevuld en niet dynamisch.
Tevens reset de experia box eens en zet je ip op dynamisch.

hetzelfde dus als hierboven. :-)
configuratiescherm --> netwerkcentrum -->netwerkverbindingen beheren--> re muis eigenschappen --> (TCP/ipv4) klikken en dan eigenschappen --> aanvinken automatisch een IP-adres laten toewijzen.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. had ik al gekeken, maar toch bedankt.. alles stond al op automatisch.. en me IPv4 DHCP : 192.168.2.1 net zoals DNS en Standaardgateway.. En me IPv4 Ip-adres is 192.168.2.3

• _reboot_
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:27:
hehe.. had ik al gekeken, maar toch bedankt.. alles stond al op automatisch.. en me IPv4 DHCP : 192.168.2.1 net zoals DNS en Standaardgateway.. En me IPv4 Ip-adres is 192.168.2.3
En je weet ook zeker dat 192.169.2.3 je IP adres is? Heb je niet een typefout gemaakt bij een geven van informatie aan GOT? If so, dan heb je ons op een dwaalspoor gebracht. Als dit echt het IP adres is dat je hebt gekregen van de EB dan zit er een configuratiefout in de EB en zullen we daar moeten kijken...

[edit toevoeging]
Wat wel het geval is bij Vista is dat het even duurt voordat hij ook daadwerkelijk internet heeft gedetecteerd. (30 seconden ofzo). Tot die tijd is het een onbekend netwerk met beperkte functionaliteit (ofzo)... Maar zodra hij IP heeft en dergelijke kun je daarom wel gewoon internetten. Zit er niet gewoon een firewall of virusscanner te bokken? Zet die dingen eens volledig uit of deïnstalleer ze eventueel (je kunt het, als het weer functioneert, gewoon weer installeren meestal).

Anders zouden het nog de internet instellingen kunnen zijn (zie configuratiescherm -> internet opties -> tabblad verbinding -> knop lan instellingen), staat daar een proxyserver ingevuld?

Heb je andere computers aangesloten op de EB? Doen die het?

Kun je in het configuratiescherm van je EB komen? (vul het gateway IP adres in, in de browser).

Haal de stroom eens van de EB af en plaats het daarna weer terug. Werkt het nu?

[ Voor 43% gewijzigd door _reboot_ op 15-02-2009 12:47 . Reden: Wel goed lezen natuurlijk ]

Verwijderd

Topicstarter
eerste gedaan, werkt nog steeds niet.. (onbekend netwerk)
Nee geen proxy server ingevuld alleen een poort, en de vinkje is ook uit,
Uhm.. ja heb meerdere pc's aangesloten .. en zelfs de draadlose werkt..
configuratie alleen via deze pc (die werkt dus) via me andere niet.
Al gedaan werkt niet..

• BGB4rn

BGB4rn

misschien ook een beetje een stomme vraag maar heb je wel de goede drivers :Y)

Signature

• vincedd
Kijk eens naar de kabel of je aan de ene kant wit/oranje oranje aan de linkerkant heb zitten(wel met het pikje naar beneden) en aan de andere kant wit/groen groen aan de linkerkant(ook met het pikje naar beneden).Zoja,dan heb je een crosskabel.

Straight kabel van links naar rechts met het pikje naar onder en aan beide zijde:
wit oranje
oranje
wit groen
blauw
wit blauw
groen
wit bruin
bruin

Cross kabel van links naar rechts met pikje naar onder aan 1 zijde:
wit groen
groen
wit oranje
blauw
wit blauw
oranje
wit bruin
bruin

andere zijde is het zelfde als een straight kabel.

• DukeBox
  • Nu online
^ zijn mainboard (Gigabyte GA-EP45-DS3L) heeft een onboard Gbit NIC, dan is cross al helemaal niet van toepassing aangezien die altijd auto MDX zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oftewel wat moet ik nu doen ?

• vincedd
Pc in de kliko gooien?En een nieuwe aanschaffen? 8)7

• BGB4rn

BGB4rn

dat zou je kunnnen doen , wat kost dat nog tegenwoordig ,een pc

een losse ethernet controller kopen :Y

Signature

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
BGB4rn schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:53:
een losse ethernet controller kopen :Y
TS, kijk eens hier :)

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 15-02-2009 16:10 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• BGB4rn

BGB4rn

oh , ik wist wel dat die dingen geen fortuin kostten maar dit is wel erg weinig :P

Signature

• _reboot_
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:07:
ping 192.168.2.1 -> Doelhost niet bereikbaar
ping 194.109.21.51 -> Doelhost niet bereikbaar
ping ping.xs4all.nl -> doet het niet.. =)
Dames en heren... Dit duidt toch gewoon op een DNS probleem? (Winsock, firewall,virusscanner, DNS issue, etc.)

ping.xs4all.nl is niet resolvable, en de andere twee worden geblokkeerd. Mijn 1e gedachte: firewall, virusscanner. Daarnaast kan zelfs de firewall van de EB nog bokken en die is d.m.v. de webinterface uit te schakelen. Als TS niet zover (lees: webinterface benaderen) kan komen ligt het binnen zijn eigen pc.

Dan ga je TS toch niet adviseren een nieuwe netwerkkaart / PC aan te schaffen? Dit is het testen waard natuurlijk, maar dan zou ik ff 1 lenen ofzo of in ieder geval eerst een herinstallatie uitvoeren. Ookal kosten die dingen nog geen €5,- (wel extreem weinig trouwens). Daarnaast hoeft het niet eens te zijn dat dit het probleem oplost...

Er is niet toevallig even iemand die lollig probeert te zijn en je heeft geblokkeerd op de EB? Waardoor je geen internet meer hebt?

Heb je uberhaupt ooit internet op deze pc gehad via deze verbinding?

[ Voor 56% gewijzigd door _reboot_ op 15-02-2009 16:56 ]

• DukeBox
  • Nu online
_reboot_ schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:50:
Dames en heren... Dit duidt toch gewoon op een DNS probleem? (Winsock, firewall,virusscanner, DNS issue, etc.)
Nee, geen DNS probleem (dat is pas stap2), maar een probleem met zijn ip settings.. aangezien hij al niet eens de GW kan pingen (logisch, aangezien deze niet in hetzelfde subnet zit) moet dat eerst recht gezet worden.
Jammer genoeg heeft ie niets met mijn 1e post gedaan..

• _reboot_
DukeBox schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:18:
[...]

Nee, geen DNS probleem (dat is pas stap2), maar een probleem met zijn ip settings.. aangezien hij al niet eens de GW kan pingen (logisch, aangezien deze niet in hetzelfde subnet zit) moet dat eerst recht gezet worden.
Jammer genoeg heeft ie niets met mijn 1e post gedaan..
We zijn bij stap 2. Zijn ip settings staan goed!
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:27:
Hij had een typefout o.i.d. gemaakt bij de eerste vermelding van zijn IP.

@hieronder:
Zinvolle reactie... En lekker op tijd (gezien de quote) ook...

[ Voor 11% gewijzigd door _reboot_ op 15-02-2009 17:32 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Iets meer inzet tonen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Lol.. Ik denk dat het gewoon aan me internet ligt.. kpn zegt dat hun experia box niet op 64 bit werkt.. (vista) oftewel ik ga er xp op gooie.. weg met die irri vista.. en dan 32 bit en dan nog een keer probere.. =)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Right... want een router heeft zo ontzettend veel te maken met welk OS of hoeveel bits de client is. Lulverhaal van KPN.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:35:
Lol.. Ik denk dat het gewoon aan memijn internet ligt.. kpn[bKPN][/b] zegt dat hun experia box niet op 64 bit werkt.. (vista) oftewel ik ga er xp op gooiegooien . wegWeg met die irri vista.. enEn dan 32 bit en dan nog een keer probere..proberen. =)
Volgens mij is er iets met je toetsenbord, er missen regelmatig letters en leestekens staan dubbel.

Misschien wordt het probleem wel opgelost door (her)installatie van het OS. Niet dat je weet wat je verkeerd gedaan hebt maar toch.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:35:
Lol.. Ik denk dat het gewoon aan me internet ligt.. kpn zegt dat hun experia box niet op 64 bit werkt.. (vista) oftewel ik ga er xp op gooie.. weg met die irri vista.. en dan 32 bit en dan nog een keer probere.. =)
Dat is wel de grootste bullshit van 2009 tot nu toe.

Dat 'internet' kan op elk ding draaien dat ondersteuning heeft met TCP/IP, dus Windows, Linux, XBox, Wii, je telefoon etc etc etc.

Je hebt nogsteeds je IP vast ingesteld in het netwerk centrum aangezien (Voorkeur) bijstaat. Zet alles nu eens op Automatisch, en zorg ook dat je de goede netwerk kaart kiest.

Dus nog een keer:
Ga naar Configuratie scherm
Klik op "View network status and tasks" (ik heb alleen Vista EN)
Klik bij "Local Area Connection" op View Status
Klik op Eigenschappen
Dubbelklik op Internet Protocol Version 4 (TCP/IP)
Klik op "Verkrijg IP adres automatisch"
Klik op "Verkrijg DNS adres automatisch"
Klik OK
Klik OK
Klik Diagnose
En klik op de onderste optie "Reset de lokale verbinding"

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

probeer eens..
rechtermuisknop "opdrachtprompt", uitvoeren als administrator.

in de opdracht prompt de volgende opdrachten uitvoeren:

code:
1
2
netsh winsock reset
netsh interface reset all

bak herstarten en kijken wat er dan gebeurt. (Deze twee opdrachten rammen je Winsock settings, TCP/IP etc terug naar de default waarden)

let op!: sommige software (b.v.: Fortis Money Manager) installeren winsock layers.. deze zullen daarna niet meer werken tenzij je de winsock layers herinstalleert.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel voor jullie leuke reactie's over mijn taalgebruik. Ben nu bezig met de dingen van Megamind maar dat werkt ook niet echt.. @ nIghtorius ik ben ingelogd als adminstrator maar die commands zeggen dat ik niet genoeg rechten heb om ze uit te voeren..

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:54:
dank jullie wel voor jullie leuke reactie's over mijn taalgebruik. Ben nu bezig met de dingen van Megamind maar dat werkt ook niet echt.. @ nIghtorius ik ben ingelogd als adminstrator maar die commands zeggen dat ik niet genoeg rechten heb om ze uit te voeren..
Hoezo werkt het niet?

Staat het nu wel of niet op automatisch? Heb je de verbinding gereset? Post dan nog eens je ipconfig.

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:54:
als je vista hebt en je wil alle rechten hebben moet je uitvoeren als administrator doen he (rechtermuisklik op t icoontje en dan uitvoeren als administrator of beheerder of hoe t ook heet in t nederlands :+

Signature

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

als je een administrator account hebt in Vista zegt nog niks. vooral met UAC (User Access Control). je moet de opdrachtprompt met "elevated" rights uitvoeren. Dus uitvoeren als Administrator.

afbeelding 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/alsadminuitvoeren.jpg

vervolgens krijg je een adminstrator prompt. (dit word ook duidelijk aangegeven)

Afbeeldingslocatie: http://www.phibiansoft.net/files/admprompt.jpg

en vervolgens toets je daarin de opdrachten:
code:
1
2
netsh winsock reset
netsh interface reset all

als ie nog meld dat je geen rechten hebt.. dan is er iets duidelijk iets aan de hand met je vista installatie. Dan kun je nog een systeemherstelpunt selecteren toen het nog wel allemaal functioneerde. (of een herinstallatie)

wat ook helpt is.
winkey, dan 'cmd' intoetsen en vervolgens shift+ctrl+enter. (opent ook een admin prompt)

[ Voor 6% gewijzigd door nIghtorius op 15-02-2009 20:07 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:58:
[...]

Hoezo werkt het niet?

Staat het nu wel of niet op automatisch? Heb je de verbinding gereset? Post dan nog eens je ipconfig.
Alles op automatisch, verbinding gereset alles.. Heeft geen nut maar hier heb je me ipconfig:

De ipconfig/all

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
Beschrijving - Realtek RTL8111C - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet (beetje verkleint)
Fysiek adres : 00-00-00-00-00-00
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
lease verkregen: Zondag 15 februari 2009
Lease verlopen dinsdag 17 februari
DNS-server : 192.168.2.1
NetBIOS via TCPIP : Ingeschakeld

Beschrijving: isatap. (met code)
Fysiek adres: 00-00-00-00-00-00-00
DHCP ingeschakeld: Nee
autom. configuratie ingeschakeld : JA

Verwijderd

Topicstarter
@nIghtorius ... Gedaan. Krijg nog steeds dezelfde melding : Deze computer is verbonden met een onbekend netwerk.

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:52:
@nIghtorius ... Gedaan. Krijg nog steeds dezelfde melding : Deze computer is verbonden met een onbekend netwerk.
heeft het ding toevallig Norton voorgeïnstalleerd (gehad)??

zo ja.. draai deze tool even:

http://www.softpedia.com/...Norton-Removal-Tool.shtml

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
@ pimmiejjj
Kun je je localhost pingen?
Dus in de command promt:

ping localhost

????

kun je nu ondertussen je gate way pingen?

ping 192.168.2.1

???

Verwijderd

Topicstarter
localhost wel, 192.168.2.1 niet...

@nIght : nooit norton erop gehad..

• Fast_light
OK, zolang je je gateway niet pingen kan is al het andere overbodig.....

Je moet eerst zorgen dat je je gateway kan pingen. Kun je eens een ipconfig/all doen op de pc die wel het internet op kan??

• Slashx

Slashx

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:49:
[...]

Alles op automatisch, verbinding gereset alles.. Heeft geen nut maar hier heb je me ipconfig:

De ipconfig/all

Beschrijving - Realtek RTL8111C - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet (beetje verkleint)
Fysiek adres : 00-00-00-00-00-00
DHCP ingeschakeld: ja
Ipv4-adres: 192.169.2.3. (voorkeur)subnetmasker: 255.255.255.0

Beschrijving: isatap. (met code)
Fysiek adres: 00-00-00-00-00-00-00
DHCP ingeschakeld: Nee
autom. configuratie ingeschakeld : JA
Maak je nou dezelfde fout met het overtypen of doe je gewoon copy/paste????

• Fast_light
Fysiek adres : 00-00-00-00-00-00DHCP ingeschakeld: ja
Ipv4-adres: 192.169.2.3. (voorkeur)subnetmasker: 255.255.255.0

Heb je zelf het MAC adres gewijzigd? want een netwerk kaart met dit macadres gaat njiet echt werken lijkt mij, kijk je wel bij de goede netwerk verbinding?????

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Dat MAC adres (Fysiek adres) is verdacht, maar het Ipv4-adres is nog veel verdachter.

Voor de tweede keer dezelfde fout: 192.169 in plaats van 192.168 wat het moet zijn. Als dit weer een overtypfout is, moet de TS onmiddelijk stoppen met overtypen en in plaats daarvan gaan copy/pasten, anders komen we er nooit uit.

Als het geen overtypfout is: DHCP lijkt wel gebruikt te worden en te werken, maar mogelijk heeft de TS ooit een keer een "Alternatieve configuratie" ingevoerd in de geavanceerde netwerkinstellingen, waardoor nu dat alternatieve, foutieve IP adres gebruikt wordt. Een screenshot van de netwerkinstellingen zou dat duidelijk kunnen maken (en voorkomt ook overtypfouten).

[ Voor 25% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-02-2009 17:49 ]

Verwijderd

maar van welke ip maakt hij gebruik van ipv4 of v6 en maak is gebruik van niet van beide ??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 17:33 ]

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:31:
maar van welke ip maakt hij gebruik van ipv4 of v6 en maak is gebruik van niet van beide ??
Maak het nou niet ingewikkelder dan nodig. Aangezien z'n gateway een IPv4 adres heeft, zal ie dat gebruiken. IPv6 zet je niet zomaar even uit en zolang er nog véél waarschijnlijker oorzaken zijn te aan te wijzen voor dit probleem, lijkt het me geen goed plan daar nu al naar te gaan kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-02-2009 17:46 ]

• Fast_light
@Herko_ter_Horst,

Tja, als hij iid niet de juiste info geeft houdt het een heel eind op..... :s

• Slashx

Slashx

Hmm op helpmij.nl maakt hij dezelfde fout met overtypen. (of misschien kijkt hij wel erover heen)
Dus dit schiet niet op.

Misschien handmatig een MACadres invoeren?

Dus: Start --> configuratiescherm --> klassieke weergave --> apparaatbeheer --> dubbelklik op Realtek RTL8111C --> geavanceerd --> netwerkadres --> waarde invullen (bijv 0011B6CF08B6) --> ok

FF rebooten

[ Voor 51% gewijzigd door Slashx op 16-02-2009 22:58 ]

Pagina: 1