Vraag Arctic-Cooling Accelero Xtreme 8800

Pagina: 1
Acties:

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:48
Ik ben van plan deze cooler te monteren op mn 8800 GTX in een DELL XPS 420. Reden: ding word veeeel te warm. Maak de PC iedere maand schoon en de temperaturen gaan aardig 80+ op load en het gehuil van de cooler word ik ook wel zat.

Ik zit alleen gruwelijk te tobben over de benodigde ruimte. Het is een BTX case en ik heb echt het vermoeden dat het strax allemaal niet past :S

Is er iemand die ervaring heeft met de cooler icm de XPS 420? (of uberhaupt met de cooler)
Hoeveel dikker word t dan de stock cooler? Ik word er zelf na al het zoeken echt niet wijzer van :S

Alvast bedankt :)

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
U neemt een meetlat en deze site
http://www.arctic-cooling...ath=2_0&mID=103&page=spec
En u meet...

Overigens zijn er waarschijnlijk nog wel andere oplossingen van arctic die op het eerste zicht wel passen..
Vaak is het zo dat de south of northbridge koelblokken in de weg zitten, maar dat kan ik zo niet zien op jouw moederbord, foto's zijn misschien makkelijk..

[ Voor 50% gewijzigd door diedazz op 14-02-2009 16:09 ]

Get Airflow, save the world.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Op zich is 80+ graden geen enkel probleem probleem voor een videokaart natuurlijk :) (als hij beetje aan het werk is dan)

Wat die foto betreft: ziet er niet heel ruim uit, maar even op het oog lijkt het te passen. Wat handig is voor jou is inderdaad even de meetlat te pakken en kijken of je dit "256 L x 88 W x 21 H (mm)" kwijt kan in je kast.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Beetje lastig in te schaten zo, maar denk niet dat een dubbel slots cooler gaat passen.

De dat je naar een zalman moet gaan kijken http://www.zalman.com/Eng/product/Product_Read.asp?idx=144
Mocht je intresse hebben in de cooler heb er hier nog 1 ongebruikt liggen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Lampuhkap
de 8800 is van zichzelf toch al dual slot? of ben ik nou gek?
Probleem is dat ik hier geen meetlatje heb :D (geen geodriehoek, lineaal of meetlint)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Niets om te meten? Wat voor tweaker ben jij nou? :p Je huidige kaart is inderdaad al dubbelslots, maar is die koeler die jij aandroeg niet driedubbelslots? Waar je ook voor kan kiezen is de arctic accelero S1, en als er geen ruimte onder de cpu koeler is alleen een (120mm?) fan op de rechterkant van de koeler zetten (dus rechts van de cpu koeler).

[ Voor 7% gewijzigd door jdm8 op 14-02-2009 18:38 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Is inderdaad triple slot wat ik bedoelde.

Zie ook de foto's bij deze review productreview: Arctic Cooling Accelero Xtreme 2900 review door Mr.SiniSter
Is de ati uitvoering, maar het enige verschil is de lokatie van de bevestigings punten

Cpu fan is denk geen probleem die zit namelijk links van het blok.
Zou inderdaad ook erg goed kunnen werken met een s1, lucht van de cpu cooler loopt dan gedeeltelijk over het blok. Grote vraag is alleen of de temperatuur van de kaart dan idd lager word. S1 zonder actieve cooling is ongeveer gelijk aan stock

[ Voor 22% gewijzigd door brid op 14-02-2009 20:04 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 21:33
vandaag toevallig de ac 8800 extreme wezen omruilen omdat hy niet op mijn kaart paste ivm ik een g92 core heb, en deze koeler enkel voor de g80 core is. het is een flink ding en neemt 3 slots in beslag in je kast, dus ik denk dat je ruimte gebrek gaat hebben in je kast. denk dat de ac s1 rev 2 een betere oplossing is , zeker omdat je een turbo module los bij kan kopen, hier door kan je hem ook actief koelen.

turbomodule:

http://www.alternate.nl/h...che+kaarten&l2=Toebehoren

Heb deze combo vandaag zelf gehaald, en gelijk ook een ac twin turbo (enkel voor g92 core) om uit te testen welke beter en stiller koelt

• Lampuhkap
mja :S ik krijg vandaag ergens van een maat van me de maten door van de stock cooler en de AC cooler....en dan die gegevens even naast elkaar leggen en kijken of t haalbaar is. Word echt heel krap of t past totaal niet :S
Pagina: 1