Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 10:18
het moederbord geeft een hoge constante piep, eerst dacht ik dat het aan de voeding lag, daar kwam het geluid ook vandaan.
Nieuwe voeding geinstalleerd nog steeds de piep, alleen nu iets zachter....
ook de videokaart verwisseld nog steeds dezelfde piep ..
ik heb gelezen dat dit kan komen door een spoeltje of condensator, en dat het op te lossen is met silliconen kit (of lijm) ....

maar heeft dat wel zin bij die nieuwe type condensators en spoeltjes ....... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-08 20:15
je kan je voeding los van de computer aan zetten als je dan het geluid nogsteeds hoort komt het van je voeding xP (zwart en groen van je voeding verbinden op de 24(of 20)pins atx moederbord stekker. let op dat je de goede pakt anders kan je een opdonder krijgen) volgens mij valt het ook onder de garantie als het geluid van een condensator op je mobo komt geld ook voor je voeding.als het duidelijk genoeg is kan je hem wel bij je shop omruilen of laten repareren. het betekend trouwens dat je condensator dood gaat. xD

ga er achteraan zou ik zeggen, en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
Lijkt me toch sterk dat het aan de voeding ligt, kan altijd is proberen.. Maar lijkt me sterk dat 2 voedingen dezelfde piep geven.
Heb ook gelezen op het asus forum dat er wel meer mensen waren met hetzelfde moederbord, die ook die piep hadden, schijnt een probleem te zijn bij amd?!

Ze zeggen daar en dat heb ik ook op got gelezen, dat het gewoon een spoeltje of condensator ligt die vibreert ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
ik heb de voeding getest, geen piep ....
Moederbord uit de kast gehaald nog steeds gepiep, volgens mij komt het uit het cpu gebied, want als ik de 8 pins cpu aansluiting eruit trek hoor ik geen gepiep meer....

Cpu zelf is het niet lijkt me zou niet weten wat daar mee te piepen valt....?

Dus dat wordt een moederbord rma en...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meestal is zo'n piep een probleem met alle exemplaren van hetzelfde model. Hier staat ook een scherm dat na verloop van tijd begint te piepen. Al twee keer RMA gedaan en het komt toch altijd terug na een tijdje. Als het natuurlijk een erg irritante piep is dan zou ik hem wel proberen RMA te doen of anders te verkopen en een ander moederbord kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Als een spoeltje piept is hij niet stuk, maar het komt doordat hij gaat resoneren. Je kunt dit zelfs bewust veroorzaken door een spoel en een condensator te combineren. En aangezien er nogal veel condensatoren zitten, en een aantal spoelen is de kans groot dat dit het resoneren als onbedoelde bijwerking heeft. Omdat dit nogal hoogfrequent gebeurt is het logische gevolg een pieptoon. Het kan ook zijn dat er wat delen 'los' zitten in de spoel b.v. de ferriet kern die er soms in zit, of de wikkelingen onderling tegen elkaar aan.

De kans is groot dat het van de netwerkkaart komt. Heb ik o.a. bij m'n ASUS M3N78. :) Makkelijk te testen door eens de LAN kabel te verwijderen. :) RMA'en heeft denk ik weinig zin want 99.9% kans dat een nieuw exemplaar het zelfde doet.

[ Voor 76% gewijzigd door Dualdude op 15-02-2009 17:20 ]

Pagina: 1