Externe harde schijf/partitie "niet toegewezen"

Pagina: 1
Acties:

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Hey allemaal,

Ik heb een externe harde schijf van Western Digital in een kleine formaat met usb aansluiting. Ik wilde een laptop van een vriend opnieuw gaan installeren en zat in het blauwe begin scherm van windows. Ik was helemaal vergeten dat mijn externe harde schijf nog aangesloten was op die laptop. Ik kreeg de keuze om 2 bestaande partities te delete. Een was van de laptop en een was van de externe harde schijf. Ik koos ervoor om die partities te delete. Volgens mij is dat de sneltoets "L" en dan enter.

Vervolgens besefte ik dat mijn externe harde schijf nog aangesloten was op die laptop. Ik schrok en drukte op f3 om de installatie van windows af te sluiten. Ik haalde toen mijn externe harde schijf eruit en probeerde hem op een andere pc. En ja hoor. Weg super belangerijke data van de afgelopen 4 jaar.

Ik ging naar schijfbeheer en zag daar wel de partitie staan van mijn externe harde schijf, maar helaas stond die op "niet toegewezen". Ook zie ik een zwarte balk er boven.

Wie o wie kan me verder helpen. Ik weet dat er veel recovery tooltjes zijn, maar misschien is dat onnodig en kan hem gewoon aan de praat krijgen. Want ik heb een vermoeden dat ie niet echt voledig geformateerd is.

Bedankt tweakers!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
ALs ik het goed heb, is je MBR al aangepast. De enige mogenlijkheid is om met recovery software aan de gang te gaan.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Maar moet ik nou een recovery tool gebruiken die letterlijk de data gaat scannen, en die je kan kopiëren naar een andere locatie.

Of kan ik een tool gebruiken die de MBR kan fixen. En waarbij de harde schijf gewoon weer zichtbaar is met zn data?