Toon posts:

PC boot niet meer (mobo stuk?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van de week nieuw geheugen besteld en dat is gisteren binnengekomen. Ik dacht 'fijn even snel installeren np' maar het was alweer een tijdje geleden dat ik een PC open had gemaakt dus toen ik die nieuwe strips er in wilde zetten dacht ik al 'wat gaat dat moeilijk zeg'. Na een beetje kutten dacht ik dat het wel okee was en zette ik de stroom weer aan maar alleen de fan begon te draaien en dat was het.

Maargoed, het bleek dat ik ze er met m'n stomme hoofd scheef in had gedaan en ik zette ze er daarna wel goed in. Deze keer hoorde ik weer die vertrouwde 'beep' maar 3 seconden daarna hoorde ik weer een 'beep' (award BIOS btw). Alle fans draaiden maar ik had geen beeld. Ik ben op zoek gegaan naar POST codes maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Ik kreeg een beetje het idee dat het van alles kon betekenen.

Ik heb toen m'n oude geheugenchips weer teruggezet maar met hetzelfde resultaat. Ik heb toen bijna alle mogelijke combinaties chip/slot geprobeerd maar ook dat hielp niet. Voor de grap ook m'n videokaart vervangen door een andere, maar noppes. Overigens als ik m'n geheugen of videokaart er uit laat geeft ie wel gewoon beep codes. Dus.. ik heb geen idee wat nu verder te proberen. Misschien dat die geheugenslots gewoon gemold zijn (duwde een beetje hard) of misschien is er ergens iets losgetrokken maar ik heb niks kunnen vinden.

Het gaat om de Asus P5N32 SLI Premium trouwens.

Alvast bedankt iig :)

Verwijderd

Eerst moet je dingen uitsluiten voordat je conclusies gaat trekken, dus ik stel voor dat je eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorneemt. Zeg waar je vast loopt en wij zullen proberen je te helpen.

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 15:22 ]

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 13:11
inderdaad eerst de trouble shooter doornemen xD maar geheugen er verkeerd indoen kan wel gevolgen hebben. bios reset al geprobeerd? veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik begrijp dat ik misschien iets te gehaast heb gepost maar ik snap er echt niks meer van. Ik heb de troubleshooter iig doorgenomen.

Heb ook een BIOS reset geprobeerd maar dat hielp niet. Wel viel me op dat toen ik de videokaart er uit liet en m'n mobo piepte die 2e *beep* er nog achteraan kwam. Ook ziet m'n monitor de videokaart niet als m'n mobo in slaapstand staat ("check signal cable" melding op het scherm).
Ik ga er gewoon van uit dat ik te dom bezig ben geweest toen ik die reepjes verwisselde en dat ik de mobo (half?) onklaar heb gemaakt. Ik ga van de week wel langs een pc-shop.

Als iemand nog een idee heeft dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Op een site die ik heb gevonden staat dat 1 lang 2 kort videokaart problemen betekenen en andere codes RAM problemen aangeven.

RAM is zeer gevoelig voor statische elektriciteit, het kan best zijn, aangezien je een tijdje je PC niet open had gemaakt, dat je was vergeten de statische elektriciteit uit je lichaam te halen. Het zou ook best eens wat anders kunnen zijn, de laatste keer dat ik met mijn werkgeheugen aan het omprutsen was, ben ik het ook vergeten en ze werken nog.

Je kunt, als je een onboard videokaart hebt, even je videokaart eruit halen en dan nog eens proberen vanaf de onboard videokaart.

Ik wens je veel succes, hopelijk kun je nog een RMA doen.

Mvg, Kabelzaag