Externe netwerkschijf voor WD TV HD

Pagina: 1
Acties:

• Vasters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07-2025
Hallo menschen,

Afgelopen week heb ik mijzelf een Western Digital TV HD mediaplayer aangeschaft.
Om media te bekijken had ik het idee om een externe ethernet schijf aan te sluiten. De mediaplayer kan ik dan met usb aan de schijf koppelen zodat hij hier de gegevens van af kan lezen. Via een ethernetkabel sluit ik de schijf dan aan op de draadloze router zodat ik de schijf draadloos kan benaderen vanaf de laptop.
Dit leek mij een simpele oplossing. Totdat ik aan de slag ging met een Freecom Network drive van 1 TB.
Ik dacht ik sluit alles netjes aan (usb van schijf naar WDTVHD, en netwerkkabel van schijf naar router.)
Wat blijkt nu, er kan maar 1 van de 2 worden aangesloten tegelijkertijd. Of de usb, of de netwerkkabel. Als de netwerkkabel in de schijf zit kan ik dus de usb er niet in doen en dus ook niet de bestanden bekijken vanaf de WDTVHD. Het lijkt me sterk dat dit het geval is met alle externe netwerk schijven.
Hebben jullie enig idee of ik nu teveel wil en hebben jullie tips over externe netwerkschijven waarop ik usb voor de WDTVHD kan aansluiten? Waarbij ik dus wel bestanden daarheen kan streamen en ook gewoon kan bekijken via de mediaplayer zonder dat ik kabels hoef te ontkoppelen e.d.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Het handigste lijkt mij om iets van een server te maken die jij vanaf je laptop kan benaderen en die tevens te benaderen is door WDTVHD via de ethernet-poort. Er zullen vast schijven zijn die ook twee aansluitingen hebben, en ook nog eens tegelijkertijd aangesloten kunnen zijn. Ik zou even googelen.

Succes!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:29
wat jij dar zegt is nu net de bedoeling van een NMT(Networked Media Tank)
check maar even het topic van de wdtv, is al veel aan bod gekomen