Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Canon Ip4200] Geen papier error

Pagina: 1
Acties:

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 16:34
Beste Tweakers,

Ik gebruik nu ongeveer drie jaar lang een Canon Pixma Ip4200 en deze heeft tot aan heden probleemloos gewerkt. Ik heb de printer altijd goed onderhouden, zo heb ik hem vaak softwarematig schoongemaakt. Gister kon ik nog moeiteloos printen, maar vandaag begonnen de problemen.

De printer geeft telkens aan dat het papier moet worden bijgevuld. Echter de hele cassette zit vol met papier. Ik heb geprobeerd om met 1 a 2 velletje papier te printen, met een grote stapel papier in de cassette en ik heb geprobeerd om met een A5 formaat te printen. Telkens bleef ik de zelfde error
houden. Tevens heb ik de stroomkabel eruit gehaald en heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd, wat beide ook niet nog baten.

Zelf denk ik dat een sensor kapot is die registreert dat er papier in de printer zit. Ik heb echt geen idee hoe deze sensor eruit zou kunnen zien.... Ik heb op internet wel gelezen dat er meerdere mensen zijn met deze problemen, maar niet specifiek bij canon printers.

Heeft iemand misschien een oplossing?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Geen oplossing, wel gekend probleem. Ik zeg dit niet vaak, maar ik dnek dat het tijd is voor een nieuwe printer. Zo'n sensortje ga je niet zomaar vinden en een herstelling via Canon kost je meer (!) dan gewoon een nieuwe kopen.

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 16:34
YellowOnline schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:10:
Geen oplossing, wel gekend probleem. Ik zeg dit niet vaak, maar ik dnek dat het tijd is voor een nieuwe printer. Zo'n sensortje ga je niet zomaar vinden en een herstelling via Canon kost je meer (!) dan gewoon een nieuwe kopen.
Helaas zat ik hier zelf ook al aan te denken. Printer heeft ontzettend veel gedraaid, dus heel gek is het niet....