Zoals jullie wellicht wel eens is opgevallen, staan de third-party lenzen op dit moment nogal lelijk in de Pricewatch. Voor elke lens is er maar 1 product, waarbij staat aangegeven voor welke mounts deze geschikt is. Dat is nogal onhandig, omdat daardoor prijskoppelingen etc. naar wezenlijk verschillende producten allemaal op een hoop worden gegooid.
Zodoende ben ik vandaag begonnen om deze producten op te splitsen, zodat er per mount-variant één product in de Pricewatch komt te staan:
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM (Canon)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM (Nikon)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM (Sigma)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC (Four Thirds)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC (Pentax)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC (Sony)
Hierbij houd ik voor de focus mechanismen het volgende lijstje aan, wat volgens mij klopt, maar correcties of aanvullingen zijn welkom:
Dit zijn dus de standaard waarden, voor de lenzen waarbij geen sprake is van bijvoorbeeld HSM.
Nou zou het zomaar kunnen dat ik subtiele foutjes ga maken tijdens het splitsen en ook bestaat het risico dat er foute koppelingen overblijven na het splitsen, bijvoorbeeld reviews/prijzen/V&A advertenties van de Nikon variant bij de Canon variant etc.
Vandaar in overleg met de FG crew dit topic.
Al jullie ogen zien namelijk veel meer dan de mijne alleen, dus wil ik jullie bij deze vragen om de komende tijd extra oplettend te zijn bij het bekijken van dergelijke producten in de Pricewatch. Zie je een gesplitst product waar iets niet in orde is, geef dat dan in dit topic even duidelijk aan, zodat het gefixt kan worden
Let's make things better, zullen we maar zeggen
Zodoende ben ik vandaag begonnen om deze producten op te splitsen, zodat er per mount-variant één product in de Pricewatch komt te staan:
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM (Canon)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM (Nikon)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM (Sigma)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC (Four Thirds)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC (Pentax)
pricewatch: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC (Sony)
Hierbij houd ik voor de focus mechanismen het volgende lijstje aan, wat volgens mij klopt, maar correcties of aanvullingen zijn welkom:
[b]Mount[/b] [b]Mechanisme[/b] Canon EF AF-Lens Canon EF-S AF-Lens Nikon F AF-Body Four Thirds AF-Lens Pentax KAF AF-Body Pentax KAF2 AF-Body Pentax KAF3 AF-Lens Alpha / Minolta AF AF-Body Sigma SA AF-Lens
Dit zijn dus de standaard waarden, voor de lenzen waarbij geen sprake is van bijvoorbeeld HSM.
Nou zou het zomaar kunnen dat ik subtiele foutjes ga maken tijdens het splitsen en ook bestaat het risico dat er foute koppelingen overblijven na het splitsen, bijvoorbeeld reviews/prijzen/V&A advertenties van de Nikon variant bij de Canon variant etc.
Vandaar in overleg met de FG crew dit topic.
Al jullie ogen zien namelijk veel meer dan de mijne alleen, dus wil ik jullie bij deze vragen om de komende tijd extra oplettend te zijn bij het bekijken van dergelijke producten in de Pricewatch. Zie je een gesplitst product waar iets niet in orde is, geef dat dan in dit topic even duidelijk aan, zodat het gefixt kan worden
Let's make things better, zullen we maar zeggen
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr