Langverhaal in het kort, heb lopen prutsen op me THUIS hyperv server en nu is me mailserver down. 
situatieschets:
Een Server met server 2008 Enterprise met de Hyper-V role.
Op deze virtuele server zitten 3 guest VM's allen 2003 R2 sp2 enterprise
oorzaak:
Aangezien ik mijn domain controller wat sloom vond functioneren heb ik besloten om er een tweede virtuele CPU aan te voegen via Hyper-V. Hierdoor kon mijn exchange server niet meer opstarten
.
Na de schijven op verschillende manieren te hebben gezet en via een andere controller lukte het nog niet om te booten.
Toen heb ik het ram van 2 GB naar 512MB Gezet wat ook niet hielp.
Toen probeerde ik een snapsnot van een dag geleden terug te zetten, wat eigenlijk _heel_ slecht is bij een AD/DC.
Toen schoot mij weer te binnen van de tweede cpu
, nadat ik deze weer op een enkele had gezet kon ik weer booten.
Toen ik alles weer in de orginele staat had gezet, de snapshot had terug gezet naar de manier voordat ik me PC ging rebooten om de CPU toe te voegen. Kon ik niet meer inloggen op mijn domein met de exchange server. Hij was zijn AD Rol kwijt
Dingen die ik reeds gedaan heb:
Door middel van verschillende tutorials online heb ik de AD weten te recoveren, alleen kon hij niet meer repliceren.
Ik kon de AD rol niet meer verwijderen net zoals de exchange rol.
Hierdoor heb ik besloten om via SRV02 (DC1 de server te deleten uit de AD en de DNS).
Ondertussen had ik de VM afgesloten en de harde schijf geunmount zodat hij niet meer kon booten.
Nadat ik de SRV02 weer alles enkele domain controller had ingesteld en dacht alles wat met SRV03 te maken had gedelte te hebben.
Kwam ik er achter toen ik SRV07 ging installeren.
Gewoon standaard installatie: 2003 r2 SP2 geïnstalleerd en geüpdate.
DCpromo om als 2de domain controller te werken, replicatie werkte gelijk.
Exchange 2003 geïnstalleerd en netjes gepatcht en geüpdate.
Nadat ik de ESM opende kwam ik tot mijn verbazing zag ik daar tot mijn grote verbasing mijn SRV03 weer als exchange server.
Blijkbaar staan er nog enkele verwijzingen in mijn active directory hiernaar(adsiedit.msc).
Toen heb ik via Pertri.co.il en tutorial gevolgd om je exchange server te recoveren.
Alleen kwam ik tot mijn grote verbasing erachter dat je Juist dezelfde servernaam en zelfde ip adres gebruiken, Iets wat ik niet gedaan had.
Door middel van het aanmaken van de recovery store en daar via ntbackup mijn store in mounten heb ik via exmerge mijn mailbox kunnen redden.
Logboeken werd ik trouwens ook niet veel wijzer van.
Vraag:
Hoe kan ik nu mijn "oude exchange server" verwijderen en via exmerge mijn pst file toevoegen aan me account.
Ik kan namelijk nergens uit mij ADSIedit.msc wijsmaken wat SRV03 of SRV07 is.
Tevens kan ik niet via ESM de server verwijderen.
Tevens kan ik ook niet in mijn Active Directory selecteren op welke server mijn mailbox moet komen.
Dus tips zijn welkom.
situatieschets:
Een Server met server 2008 Enterprise met de Hyper-V role.
Op deze virtuele server zitten 3 guest VM's allen 2003 R2 sp2 enterprise
- Domain Controller (SRV02)[Rollen : AD DNS DHCP RRAS]
- Dode exchange server (srv03)[AD Exchange 2003 sp2 volledig geupdate]
- Levende exchange server (srv07)[AD exchange 2003 sp2 volledig geupdate]
oorzaak:
Aangezien ik mijn domain controller wat sloom vond functioneren heb ik besloten om er een tweede virtuele CPU aan te voegen via Hyper-V. Hierdoor kon mijn exchange server niet meer opstarten

Na de schijven op verschillende manieren te hebben gezet en via een andere controller lukte het nog niet om te booten.
Toen heb ik het ram van 2 GB naar 512MB Gezet wat ook niet hielp.
Toen probeerde ik een snapsnot van een dag geleden terug te zetten, wat eigenlijk _heel_ slecht is bij een AD/DC.
Toen schoot mij weer te binnen van de tweede cpu

Toen ik alles weer in de orginele staat had gezet, de snapshot had terug gezet naar de manier voordat ik me PC ging rebooten om de CPU toe te voegen. Kon ik niet meer inloggen op mijn domein met de exchange server. Hij was zijn AD Rol kwijt

Dingen die ik reeds gedaan heb:
Door middel van verschillende tutorials online heb ik de AD weten te recoveren, alleen kon hij niet meer repliceren.
Ik kon de AD rol niet meer verwijderen net zoals de exchange rol.
Hierdoor heb ik besloten om via SRV02 (DC1 de server te deleten uit de AD en de DNS).
Ondertussen had ik de VM afgesloten en de harde schijf geunmount zodat hij niet meer kon booten.
Nadat ik de SRV02 weer alles enkele domain controller had ingesteld en dacht alles wat met SRV03 te maken had gedelte te hebben.
Kwam ik er achter toen ik SRV07 ging installeren.
Gewoon standaard installatie: 2003 r2 SP2 geïnstalleerd en geüpdate.
DCpromo om als 2de domain controller te werken, replicatie werkte gelijk.
Exchange 2003 geïnstalleerd en netjes gepatcht en geüpdate.
Nadat ik de ESM opende kwam ik tot mijn verbazing zag ik daar tot mijn grote verbasing mijn SRV03 weer als exchange server.
Blijkbaar staan er nog enkele verwijzingen in mijn active directory hiernaar(adsiedit.msc).
Toen heb ik via Pertri.co.il en tutorial gevolgd om je exchange server te recoveren.
Alleen kwam ik tot mijn grote verbasing erachter dat je Juist dezelfde servernaam en zelfde ip adres gebruiken, Iets wat ik niet gedaan had.
Door middel van het aanmaken van de recovery store en daar via ntbackup mijn store in mounten heb ik via exmerge mijn mailbox kunnen redden.
Logboeken werd ik trouwens ook niet veel wijzer van.
Vraag:
Hoe kan ik nu mijn "oude exchange server" verwijderen en via exmerge mijn pst file toevoegen aan me account.
Ik kan namelijk nergens uit mij ADSIedit.msc wijsmaken wat SRV03 of SRV07 is.
Tevens kan ik niet via ESM de server verwijderen.
Tevens kan ik ook niet in mijn Active Directory selecteren op welke server mijn mailbox moet komen.
Dus tips zijn welkom.
[ Voor 0% gewijzigd door LuckY op 14-02-2009 13:48 . Reden: Logboek regel toegevoegd ]