Playstion 3 / Harman Kardon HS200 / Sony 40X3500 / dig.ontv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291215

Topicstarter
Ik krijg mn Playstation 3 geluid maar niet over mn audio set! Wie weet de oplossing?

Als volgt is nu alles aangesloten:

Sony 40X3500 tv - HDMI - PS3
Sony 40X3500 tv - HDMI - Harman Kardon HS200
Sony 40X3500 tv - SCART - Samsung Ziggo digitale ontvanger
Samsung Ziggo digitale ontvanger - OPTISCH + SCART - Harman Kardon HS200

Wie weet de oplossing?

DANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik heb even de handleiding erbij gepakt en denk dat ik het probleem gevonden heb.

De HDMI-aansluiting op je HS200 is een uitgang.
Dus om beeld en geluid naar je tv weer te geven.
Dus dat heb je goed aangesloten (neem aan dat je gewoon beeld en geluid hebt als je een dvd kijkt via je HS200?)

Ik denk dat je een optische kabel moet halen en je PS3 op die manier aan je HS200 moet hangen.
In je PS3 stel je dan in dat het beeld over HDMI gaat (naar je tv) en het geluid via de "optical out". Het geluid zal dan via de optische stekker naar je HS200 gaan.

De PS3 kan wel geluid over HDMI verzenden, maar de HDMI-poort op je HS200 is dus een uitgang en geen ingang. Je kan je PS3 dus niet direct met HDMI naar je HS200 verbinden.

Edit:
Maar vanwaar dacht je dan dat deze aansluitingen zoals je ze nu hebt je PS3-geluid over je HS200 zou moeten laten klinken?
Want nu gaat je beeld plus geluid eerst naar je tv. Je tv zal niet het beeld laten zien, het geluid eruit filteren en dat naar de HS200 sturen. Het is namelijk een HDMI-ingang en geen uitgang.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 14-02-2009 13:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291215

Topicstarter
DANK VOOR DE REACTIE

Maar ik heb maar 1 optische aansluiting in mn hs200 en die is bezet...
Wat nu?

DANKKKK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Anoniem: 291215 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:06:
DANK VOOR DE REACTIE

Maar ik heb maar 1 optische aansluiting in mn hs200 en die is bezet...
Wat nu?

DANKKKK!
Optische kabel eruit, andere optische kabel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Probeer eerst anders even de PS3 over de optische kabel aan te sluiten (en dus in te stellen dat het geluid over de optische uitgang gaat).
Als dit werkt kan je overgaan naar een betere oplossing dan de hele tijd kabels wisselen.

Maar het probleem kort samengevat:
Je hebt twee apparaten die via toslink verbonden moeten worden, maar slechts één ingang.

Nu zijn er twee oplossingen.
De eerste is om een optische schakelaar te halen.
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-1oGPT6hQY4sg.jpg

Daar plug je de twee apparaten in en met de switch kan je kiezen welk signaal (Digitenne of PS3) door wil laten gaan.

Opzich een leuke en goedkope oplossing (€11,75).
Er komt dan nog wel een extra optische kabel bij om de switch met je HS200 te verbinden.

En mooiere oplossing (en een duurdere) is om één van de twee apparaten te vervormen van toslink naar digitaal coaxiaal. Dit kan aangezien het beide digitale signalen zijn.

Je hebt dan het volgende nodig:
Als eerste een omvormer van optisch naar coaxiaal digitaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-jAfu6VkUGgqv.jpg

En dan nog een gewone digitale coaxiale kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-4VXhLBpIaA2f.jpg

Deze kabel doe je dan in de coaxiaal digitale ingang van je HS200 (naast de optische ingang).

Zoals gezegd is deze optie wel wat duurder (adapter is €19,95 en een digitale coax kabel om en nabij de €5,-).

Maar deze laatste optie is ook mooier: je kan met de HS200 remote dan alles bedienen.
Dus je hoeft niet op te staan om de toslinkschakelaar goed te zetten, maar alles gaat via de HS200.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.